Bilinteressert Skrevet 17. november 2021 Del Skrevet 17. november 2021 Er dieselfilter og dieselfilterhus det samme? kan jeg bytte selv dieselfilterhus? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 17. november 2021 Del Skrevet 17. november 2021 Et filterhus er "skapet" til filteret. Selve filteret ligger inne i filterhuset. Når du kjøper dieselfilter får du som et nytt "hus" + filter i ett. Du bytter med andre ord både hus og filter i samme operasjon. Dette gjør du enkelt selv. Husk å kjøp nye kabelklemmer til slangende dersom du bytter dieselfilter. Sjekk også at ikke slangene "svetter" etter at du har byttet filter. Søk på Youtube - så finner du gode videoer som viser hvordan du bytter dieselfilter. 1 Lenke til kommentar
Bilinteressert Skrevet 17. november 2021 Forfatter Del Skrevet 17. november 2021 har funnet et merke som heter Ridex. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 18. november 2021 Del Skrevet 18. november 2021 (endret) . Endret 18. november 2021 av stamkunde Lenke til kommentar
Bilinteressert Skrevet 19. november 2021 Forfatter Del Skrevet 19. november 2021 Milhouse85 skrev (På 17.11.2021 den 11.50): Et filterhus er "skapet" til filteret. Selve filteret ligger inne i filterhuset. Når du kjøper dieselfilter får du som et nytt "hus" + filter i ett. Du bytter med andre ord både hus og filter i samme operasjon. Dette gjør du enkelt selv. Husk å kjøp nye kabelklemmer til slangende dersom du bytter dieselfilter. Sjekk også at ikke slangene "svetter" etter at du har byttet filter. Søk på Youtube - så finner du gode videoer som viser hvordan du bytter dieselfilter. hvor får jeg kjøpt det? Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 19. november 2021 Del Skrevet 19. november 2021 Bilinteressert skrev (7 minutter siden): hvor får jeg kjøpt det? https://www.bildeler.no/dieselfilter/g/285 Svaret på det opprinnelige spørsmålet kan variere litt med bilmodell. Lenke til kommentar
Bilinteressert Skrevet 19. november 2021 Forfatter Del Skrevet 19. november 2021 Serpentbane skrev (3 minutter siden): https://www.bildeler.no/dieselfilter/g/285 Svaret på det opprinnelige spørsmålet kan variere litt med bilmodell. Bilen jeg kjører har fire "tuter" på huset. Huset har fått olje på seg, vet ikke om huset kan fortsette å brukes, at det er kun å rengjøre, skifte pakning på lokket og bytte kun filteret. Eller om man kan finne komplett løsning på dieselfilterhus. Det er kanskje forskjellig navn på produktet? kanskje det også kan hete drivstoff filter hus? Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 19. november 2021 Del Skrevet 19. november 2021 (endret) Vanskelig å si. Noen ganger er dieselfilter en enkelt enhet der alt skiftes, veldig likt oljefilter, noen ganger er det en metallsylinder med inn og ut i hver ende, atter andre ganger er det et hus i en annen form med filter inni, der alt eller bare filter skal skiftes. Litt etter type og hvor oljen er så er det vanskelig å bedømme om du kan vaske eller må bytte noe. På min S-max er det et hus der lokket løftes av huset og filteret er skrudd fast i lokket. Her skrus så filteret av og byttes, lokket beholdes. Her ville jeg trolig tørket av og vasket i diesel om det hadde kommet olje på. Har det kommet olje inne i så hadde jeg koblet av slangene og skylt huset med diesel. Uten å vite noe om bilen din og uten bilder er det vanskelig å bedømme. Endret 19. november 2021 av Serpentbane Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 Serpentbane skrev (På 19.11.2021 den 7.24): Vanskelig å si. Noen ganger er dieselfilter en enkelt enhet der alt skiftes, veldig likt oljefilter, noen ganger er det en metallsylinder med inn og ut i hver ende, atter andre ganger er det et hus i en annen form med filter inni, der alt eller bare filter skal skiftes. Litt etter type og hvor oljen er så er det vanskelig å bedømme om du kan vaske eller må bytte noe. På min S-max er det et hus der lokket løftes av huset og filteret er skrudd fast i lokket. Her skrus så filteret av og byttes, lokket beholdes. Her ville jeg trolig tørket av og vasket i diesel om det hadde kommet olje på. Har det kommet olje inne i så hadde jeg koblet av slangene og skylt huset med diesel. Uten å vite noe om bilen din og uten bilder er det vanskelig å bedømme. Wolkswagen passat Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 stamkunde skrev (6 timer siden): Wolkswagen passat Relativt likt på de ulike (nyere) generasjonene av Passat og andre modeller fra VW; skru av toppen (torx), løft opp, filteret følger med, ta av filter, fjern evt synlig skitt i filterhuset og sett på nytt filter. Pakning til lokk, tilkoblingsrør skal også byttes (følger normalt med). Pass på å stramme skruene på lokket på tvers for å få jevnt press; IKKE skru til én og én skrue etter hverandre med klokken. Du skriver ikke årsmodell eller hvilken motor bilen har men her er en video av å skifte drivstoffilter på en Passat 2006-2011 som eksempel. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 NoBo skrev (56 minutter siden): Relativt likt på de ulike (nyere) generasjonene av Passat og andre modeller fra VW; skru av toppen (torx), løft opp, filteret følger med, ta av filter, fjern evt synlig skitt i filterhuset og sett på nytt filter. Pakning til lokk, tilkoblingsrør skal også byttes (følger normalt med). Pass på å stramme skruene på lokket på tvers for å få jevnt press; IKKE skru til én og én skrue etter hverandre med klokken. Du skriver ikke årsmodell eller hvilken motor bilen har men her er en video av å skifte drivstoffilter på en Passat 2006-2011 som eksempel. hvor får jeg kjøpt det? 2008 modell. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 De fleste verksteder skaffer det. Ellers er det Mekonomen, Skruvat, THansen, Bildeler.no, Eurodel, Autodoc og slike sider som selger. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 kremt skrev (1 minutt siden): De fleste verksteder skaffer det. Ellers er det Mekonomen, Skruvat, THansen, Bildeler.no, Eurodel, Autodoc og slike sider som selger. men hva er produktnavnet på det, filter + huset Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 Prøv og tast inn skiltnummeret ditt her: https://www.bildeler.no/ Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 kremt skrev (1 minutt siden): Prøv og tast inn skiltnummeret ditt her: https://www.bildeler.no/ jeg har gjort det forut, da kom kun filter frem, så jeg tror jeg ikke har rett produktnavn på det jeg trenger. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 Prøv eurodel, mekonomen eller skruvat da? Dersom dette ikke funker ville jeg ringt til f.eks Mekonomen og spurt. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 Det er vel bare filteret og o-ring som er nødvendig å bytte vil jeg tro. Lenke til kommentar
Bilinteressert Skrevet 14. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2021 Svein M skrev (20 timer siden): Det er vel bare filteret og o-ring som er nødvendig å bytte vil jeg tro. Ja, jeg tenkte det samme. Selv om det kan virke som det har vært lekkasje for olje der. Får forhøre meg med noen som selger det. Lenke til kommentar
Bilinteressert Skrevet 19. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2022 jeg hadde bilen til verksted hvor dem skiftet dieselfilter og rengjorde selve huset. Men jeg ser det drypper noe hele tiden. Og det kommer diesel lukt inn i bilen. Hva har dem gjort feil? er det pakningen de ikke har gjort noe med? jeg kan ikke tro det er pakning der. Lenke til kommentar
Bilinteressert Skrevet 19. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2022 Milhouse85 skrev (På 17.11.2021 den 11.50): Et filterhus er "skapet" til filteret. Selve filteret ligger inne i filterhuset. Når du kjøper dieselfilter får du som et nytt "hus" + filter i ett. Du bytter med andre ord både hus og filter i samme operasjon. Dette gjør du enkelt selv. Husk å kjøp nye kabelklemmer til slangende dersom du bytter dieselfilter. Sjekk også at ikke slangene "svetter" etter at du har byttet filter. Søk på Youtube - så finner du gode videoer som viser hvordan du bytter dieselfilter. jeg vet faktisk ikke hva dem har gjort. Det er iallfall ikke riktig, jeg lot noen få bytte, og regnet med de kunne sakene sine. Nå drypper det hele tiden i fra selve huset i stål. Jeg tipper det kommer fra lokket, det drypper hele tiden. intervall kanskje på 5 sekunder. Det er åpenbart de ikke har kunnet sakene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå