Gå til innhold

Bruke mobilen til å komme på nett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må betale for antall kb som lastes ned.

Wap-sider er ikke så store, slik at det er til en overkommelig pris.

 

Jeg vet ikke hva det koster å laste ned internett-sider til LapTop via GPRS, men det er sikkert altfor dyrt.

 

Store datamengder.

 

Kanskje det er billigere hvis du deaktiverer GPRS og demed betaler for den tiden du er oppkoblet.

Endret av Gjesp
Lenke til kommentar
noen som vet hvor mye det koster?

 

og gjerne forklare litt hvor lenge man kan sitte på f.eks. messenger, for så så mye? for så så lang tid?

Jeg er en flittig bruker av nettopp denne løsningen, iogmed at det blir noe reising på meg. Og jeg bruker både IRC, MSN og E-post flittig, uten at det blir dyrt! Men vær litt obs på dette med filvedlegg på E-post. Dreit meg ut engang, og mottok 12,3 mb på GPRS tilkoblingen, uten å legge merke til det, så nå sjekker jeg alltid igjennom mailene via en vanlig webmail.

 

Angående priser: De fleste operatørene har en trinnvis pris på GPRS. Hos sense så betaler jeg 100 kroner for første megabyte hver måned, og så 20 eller 25 for hver påfølgende megabyte. Ved vanlig IRC og MSN bruk kan du holde på LEEENGE før du betaler 100 kroner, mens begynner du å surfe, og f.eks laster VG og Dagbladet, så har du nesten brukt 100 kroner, iogmed at hver av sidene er på rundt 0,5 mb når du loader den første gangen. Så vær OBS på hvor du surfer. Og den første megabyten er alltid verst å overstige, iogmed at den er såpass "dyr" :o)

 

Du kan jo eventuelt abbonnere på HSCD eller noe slikt (høyhastighets oppringt forbindelse via mobil sånn cirka). Da betaler du en fast sum i måneden, pluss oppkoblingsavgift for tiden du bruker, og slipper å tenke på hvor mye du laster ned.. Men skal du bare bruke MSN, epost og IRC så anbefaler jeg GPRS på det varmeste! :thumbs:

 

Og til Gjesp: Les gjerne spørsmålet hennes før du svarer, så ser du at hunoverhodet ikke spurte om WAP i innlegget sitt, men at dette handlet om å komme seg på nett med laptop, via GPRSen til å surfe med.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar
takk for svaret!

 

(jeg er en hun)

 

var oppkoblet med tele2 for en stund siden i ca 4 min, fikk regningen igår, de 4 minuttene kostet 7;

 

synes det var fryktelig mye.... med tanke på jeg ønsker å sitte et par timer.

Oppkoblet? Som at du ringer opp med mobilen? Ja, det er dyrt. Bruker du GPRSen til MSN og IRC, så er det minimal belastning, selvfølgelig alt etter hvor mye folk det er på kanaler du sitter på + antall folk du prater med på de respektive protokollene....

 

Men jeg pleier å ligge på rundt 200 kroner ekstra i måneden, og da sitter jeg på en GOD del timer, pluss at jeg faktisk surfer litt og laster ned mail. Og 200 kroner er jo sånn cirka 5 mb, noe som tilsvarer en del trafikk, ihvertfall over MSn hvis du bare skal bruke dette.

 

Det med at du fikk 7 kroner i regning på 4 minutter, avhenger jo helt av hva du drev med de fire minuttene hvis du var oppkoblet via GPRSen. Åpnet du noen websider? Eller andre ting? Men du må nesten bare teste det en måned med lav bruk, og se om det fortsatt blir for dyrt, iogmed at den lille perioden der er litt lite å forholde seg til :o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...