jjkoggan Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 Hank Amarillo skrev (20 minutter siden): Du trenger ikke sitte å betvile intensjonene mine. Mitt inntrykket er at det er mer interesse i å vinne argumentene og angripe meningsmotstanderne enn empati for Rosenbaums ofrene og pedofili. 3 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 jjkoggan skrev (10 minutter siden): Mitt inntrykket er at det er mer interesse i å vinne argumentene og angripe meningsmotstanderne enn empati for Rosenbaums ofrene og pedofili. Hva da er? Du har meddebatter som kaller alle som mener Kyle handlet i selvforsvar for nynazister. Men at jeg kaller Rosenbaum for 'Jojo' er for å 'angripe meningsmotstandere' okeiii... Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 Hank Amarillo skrev (41 minutter siden): Hva da er? Du har meddebatter som kaller alle som mener Kyle handlet i selvforsvar for nynazister. Men at jeg kaller Rosenbaum for 'Jojo' er for å 'angripe meningsmotstandere' okeiii... Hvem sa dette? Sitat Er du så bånn i bøtta nå med tanke på argumenter at dette er det du har igjen, paniske og desperate forsøk på gaslighting? 2 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 (endret) jjkoggan skrev (12 minutter siden): Sitat Er du så bånn i bøtta nå med tanke på argumenter at dette er det du har igjen, paniske og desperate forsøk på gaslighting? Ja? Jeg som sa det. Det er ikke å angripe meningsmotstandere, det er å kritisere den usaklige debattstilen dems. Du får forklare det rasjonelle i det jeg responderer på - altså forklare hvordan jeg gjør noe mer der enn å kalle en spade en spade. Endret 18. desember 2021 av Hank Amarillo Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 Hank Amarillo skrev (25 minutter siden): Ja? Jeg som sa det. Det er ikke å angripe meningsmotstandere, det er å kritisere den usaklige debattstilen dems. Du får forklare det rasjonelle i det jeg responderer på - altså forklare hvordan jeg gjør noe mer der enn å kalle en spade en spade. Det er et angrep på personen at han er desperate og er i panikk. Istedenfor å bare vise hva er galt med argumentene så må du legge til unødvendige egenskaper at han er desperate og i panikk 2 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 jjkoggan skrev (18 minutter siden): Det er et angrep på personen at han er desperate og er i panikk. Istedenfor å bare vise hva er galt med argumentene så må du legge til unødvendige egenskaper at han er desperate og i panikk Nei det er et angrep på debattstilen. Når vedkommende systematisk og gjennomgående har ddebattert på en demonstrativt usaklig måte så er den type metadebatt berettiget. Å argumentere i dårlig tro er jo respektløst mot motdebattenter og tråden i seg selv. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 Hank Amarillo skrev (2 minutter siden): Nei det er et angrep på debattstilen. Når vedkommende systematisk og gjennomgående har ddebattert på en demonstrativt usaklig måte så er den type metadebatt berettiget. Å argumentere i dårlig tro er jo respektløst mot motdebattenter og tråden i seg selv. Angrepet på debattstilen din er et angrep på personen. Panikk og desperasjon er personlig egenskaper. Du mener han er i panikk pga debattstilen, ikke omvendt. 1 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 jjkoggan skrev (10 minutter siden): Angrepet på debattstilen din er et angrep på personen. Panikk og desperasjon er personlig egenskaper. Du mener han er i panikk pga debattstilen, ikke omvendt. Det er debattstilen i seg selv som er panisk. Jeg sier ingenting om personen. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 Hank Amarillo skrev (2 minutter siden): Det er debattstilen i seg selv som er panisk. Jeg sier ingenting om personen. Panikk er en følelse som ikke kan bekreftes igjennom debattstilen, det kan bare mistenkes. 1 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 jjkoggan skrev (15 minutter siden): Panikk er en følelse som ikke kan bekreftes igjennom debattstilen, det kan bare mistenkes. En debattstil kan beskrives som "panisk" feks. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 Hank Amarillo skrev (6 minutter siden): En debattstil kan beskrives som "panisk" feks. Uenig, men det finnes andre eksempler hva om dette du skrev? Sitat Dette er et fantasifoster du har skapt deg for å slippe å forholde deg til realitetene. Han (ikke debattstilen hans) forholder seg ikke til realitetene 2 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 jjkoggan skrev (8 minutter siden): Uenig, men det finnes andre eksempler hva om dette du skrev? Han (ikke debattstilen hans) forholder seg ikke til realitetene Han, som debattant, forholder seg ikke til realitetene. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 Hank Amarillo skrev (Akkurat nå): Han, som debattant, forholder seg ikke til realitetene. Personangrep. Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 jjkoggan skrev (10 minutter siden): Personangrep. Nei Det er det motsatte av personangrep 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 Hank Amarillo skrev (Akkurat nå): Nei Det er det motsatte av personangrep Du forholder deg ikke til realitet og skaper fantasier er et personangrep. 1 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 jjkoggan skrev (8 minutter siden): Du forholder deg ikke til realitet og skaper fantasier er et personangrep. Nei. Jeg snakker om adferd i en debatt. Ikke noe om det personlige. Jeg antar ikke noe om han som person for å forklare adferden, jeg konstaterer bare adferden. En observasjon som er avgrenset til diskusjonen og går på argumentasjonen. Det er metadebatt, ikke personangrep. https://en.wikipedia.org/wiki/Meta-discussion Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 Hank Amarillo skrev (25 minutter siden): Nei. Jeg snakker om adferd i en debatt. Ikke noe om det personlige. Jeg antar ikke noe om han som person for å forklare adferden, jeg konstaterer bare adferden. En observasjon som er avgrenset til diskusjonen og går på argumentasjonen. Det er metadebatt, ikke personangrep. https://en.wikipedia.org/wiki/Meta-discussion Som om adferden og personen er helt skilt, det er problemet med argumentasjonen. I praksis, hvis du forteller noen hele tiden at de ikke forholder seg til realiteten, er desperate og i panikk, det er et personangrep fordi de fleste mener det de gjør reflekterer det de er. Det er ikke nødvendig å angripe andre meddebattanters «adferd» og er ganske usaklig Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 jjkoggan skrev (9 minutter siden): Som om adferden og personen er helt skilt, det er problemet med argumentasjonen. I praksis, hvis du forteller noen hele tiden at de ikke forholder seg til realiteten, er desperate og i panikk, det er et personangrep fordi de fleste mener det de gjør reflekterer det de er. Det er ikke nødvendig å angripe andre meddebattanters «adferd» og er ganske usaklig Det er selvfølgelig ikke usaklig å påpeke at noen argumenterer systematisk usaklig og ikke i god tro. Er ikke saklighet en grunnstein i en debatt er det ikke lenger en debatt. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 Hank Amarillo skrev (2 minutter siden): Det er selvfølgelig ikke usaklig å påpeke at noen argumenterer systematisk usaklig og ikke i god tro. Er ikke saklighet en grunnstein i en debatt er det ikke lenger en debatt. Der er mulig å kritisere debattstilen uten usaklighetene ( Bånn i bøte, panikk, desperate…) fordi dette ofte fører til mer av det samme. Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 18. desember 2021 Del Skrevet 18. desember 2021 jjkoggan skrev (10 minutter siden): Der er mulig å kritisere debattstilen uten usaklighetene ( Bånn i bøte, panikk, desperate…) fordi dette ofte fører til mer av det samme. Er bare beskrivelser. Mer av det samme, nja, folk må tåle å bli reprimandert. Da bør man heller ta det til seg og regulere seg heller enn å hive mer kull i ovnen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg