Gå til innhold

Kyle Rittenhouse saken (Kenosha unrest shooting)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
22 minutes ago, Red Frostraven said:

så eskalerer ikke krokodillen.

Krokodille og flodhest har begge tenner og kan gjøre skade. Men nå har krokodillen svømt langt vekk, og de kan ikke lenger engang se hverandre, for flodhesten jaget ikke krokodillen. 
Konflikten er da redusert slik at begge har 0 muligheter for å gjøre skade på hverandre. 
Er konflikten de-eskalert nå? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Hank Amarillo skrev (3 minutter siden):

Sikkert.

Går noe feil tenker man alltid tilbake på kausalrekken.

Havner man i en bilulykke tenker man gjerne man burde tatt bussen den dagen. Osv

Analogien fungerer bare så lenge du kjørte et sted du visste var farlig uten behov til å gjør det.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Han var ikke soldat, han satte seg i en farlig situasjon frivillig.  Var det verdt det å gjøre noe som var så farlig at han måtte drepe noen?

Vi snakker om USA, er faen meg livsfarlig å gå  ut døren der borge. Spesielt under demonstrasjoner, uavhengig av hvilken side man tar.
men vi snakker om en ung gutt, han mente det sikkert vel. Og var nok helt klart overengasjert og utenfor comfortsonen når det hele skjedde.     

• Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (9 minutter siden):

Analogien fungerer bare så lenge du kjørte et sted du visste var farlig uten behov til å gjør det.

Nei, den funker godt uansett.

Tipper du guvernøren opplever søvnløse netter i anger på at han ikke innkalte national guard?

Eller var det kanskje verdt å ofre 2 menneskeliv for å unngå å bli kalt rasist?

Endret av Hank Amarillo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Duncan skrev (1 minutt siden):

Vi snakker om USA, er faen meg livsfarlig å gå  ut døren der borge. Spesielt under demonstrasjoner, uavhengig av hvilken side man tar.
men vi snakker om en ung gutt, han mente det sikkert vel. Og var nok helt klart overengasjert og utenfor comfortsonen når det hele skjedde.     

Enig,  var det verdt det?  

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En må kjøre bil eller buss ofte,  en trenger ikke i det hele tatt å beskytte eiendom av folk du ikke kjenner med mange folk med dødelige våpen som går rundt og protesterer.

Nei, bedre å la livsverkene til folk gå til grunne så vandalene ikke får en buzzkill når de koser seg med ødeleggelse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Duncan skrev (4 minutter siden):

Det vet bare Kyle om det var. Sikkert ikke med tanke på alt styret i ettertid. 
Men betyr det at det han gjorde var feil ? 

Det er uklok å gå et meget farlig sted du ikke trenger å gå.   Jeg omkjører deler av Detroit når jeg besøker venner der fordi jeg ikke ønsker å måtte engasjerer i selvforsvar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (13 minutter siden):

Problemet er at han aldri var i noen reell fare;
Det er ingen som hadde noe motiv for å ønske å gå i fengsel for å drepe Kyle etter at han var avvæpnet.

...folk ser alt for mye på TV, og lever for lite i virkeligheten.

Han var jo det i det han løsnet skudd. Det ser man jo ganske tydelig på opptakene 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er uklok å gå et meget farlig sted du ikke trenger å gå.   Jeg omkjører deler av Detroit når jeg besøker venner der fordi jeg ikke ønsker å måtte engasjerer i selvforsvar.

Da er vi tilbake til det han gjerne var litt umoden og naiv, 17år med et ønske om å bidra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hank Amarillo skrev (2 minutter siden):

Nei, bedre å la livsverkene til folk gå til grunne så vandalene ikke får en buzzkill når de koser seg med ødeleggelse.

Mye bedre å organisere seg og klage på myndighetene slik at de beskytter eiendommene mye bedre istedenfor å leke som vigilante, som politiesjefer ikke ønsker deg å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (8 minutter siden):

Mye bedre å organisere seg og klage på myndighetene slik at de beskytter eiendommene mye bedre istedenfor å leke som vigilante, som politiesjefer ikke ønsker deg å gjøre.

Sende et spissformulert leserinnlegg til lokalavisen.

Godt forslag bortsett fra at da er allerede eiendommen ødelagt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...