Red Frostraven Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) debattklovn skrev (28 minutter siden): Stoler ikke på "tilfeldige" kilder som er filmet med en potet der man ikke faktisk kan se om det er Kyle i videoen eller ikke. Det er flere enn Kyle i USA som har slike sandaler.... At basketak ikke er trussel mot noens liv er helt galt, og er grunnen til at lovverk i USA tillater at man forsvarer seg mot f.eks ubevæpnede, voldelige barneovergripere som angriper. Vet du forresten at ett enkelt knytteneveslag kan drepe? Ikke det, nei. Basketak uten våpen som kvalifiserer som drap tar rundt 660 liv årlig i USA. Det er flere millioner tilfeller -- inkludert det Kyle deltok i mot en jente. Og da inkluderer vi små barn som slås i hjel av voksne, og jenter som slås i hjel av partneren uten mulighet til å flykte eller at andre kan gripe inn. https://www.statista.com/statistics/195325/murder-victims-in-the-us-by-weapon-used/ Hvor mange basketak eller voldsepsisoder skjer årlig i USA? ...hvor fordømt svak er det du tror Rittenhouse er i troen på at han helt sikkert ville blitt nummer 661? Og her er en kilde du finner troverdig, hvor to vitner identifserer ham. https://nypost.com/2020/09/01/video-shows-kenosha-shooter-kyle-rittenhouse-punching-a-girl-report/ ... Og til sist; det er rundt 440 mennesker som skyter seg selv med et uhell, av de som eier våpen. Hovedsakelig unge mennesker som eier våpen. https://injepijournal.biomedcentral.com/articles/10.1186/s40621-019-0220-0 Så kommer oddsen for å bli drept fordi man har skytevåpen, som er ~3.7 ganger oddsen for å bli drept om man ikke har skytevåpen. Kilde postet 3-4 ganger tidligere i tråden, og du må ha sett den minst en gang -- jeg holder på med julevaskingen. Kirikovski skrev (21 minutter siden): Du syns ikke det er noe rart at dette umotiverte angrepet (hvor han tidligere hadde sagt at hvis han fant noen av de alene så ville han drepe de) skjer ETTER at Rosenbaum løper forbi Kyle, gjemmer seg bak noen biler, tar av seg T-skjorten og snurrer den rundt hodet slik at den blir en maske og løper ut fra bilene og så angivelig ser noe Kyle gjør som provoserer han så mye at han angriper? Hva i alle dager gjør han med T-skjorten rundt hodet? Politiet begynte å nærme seg, det var folk som filmet, og det var en drone i luften, så det å skjule identiteten sin gir mening, i den grad han ikke ønsket å bli identifisert. Siden vi faktisk har en seriøs aktør her, så spør jeg; Var det ikke Rosenbaum som ropte noe slikt som "You fucking don't" før han begynte å løpe? Og det å gjemme seg bak en bil, fra en du akkurat løp forbi, gir ingen mening for voksne. Det gir ingen mening å tro at han gjemte seg for Rittenhouse. Endret 11. desember 2021 av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 11 minutes ago, debattklovn said: 600 blir drept i USA årlig av vold uten våpen som du kaller "ingen trussel mot noens liv". Kanskje du skal reorientere deg mot virkeligheten? Der sier du noe. Flere ble dokumentert drept av hender og føtter (662) enn av rifler (455) i USA i 2020 så statistisk sett var det tryggere for Rosenbaum at Kyle gikk med riflen enn med bare hendene og føttene. 4 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) Kirikovski skrev (5 minutter siden): Der sier du noe. Flere ble dokumentert drept av hender og føtter (662) enn av rifler (455) i USA i 2020 så statistisk sett var det tryggere for Rosenbaum at Kyle gikk med riflen enn med bare hendene og føttene. ... Hvor mange har en AR15 på seg til enhver tid -- og hvor mange har på seg hender og føtter til enhver tid..? Det er rundt 2.1 millioner mennesker som mangler minst 1 arm eller fot. Resten antar jeg har hender, armer og føtter til alle døgnets tider. https://accessprosthetics.com/15-limb-loss-statistics-may-surprise/ ...teller proteser som våpen..? Endret 11. desember 2021 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) 21 minutes ago, Red Frostraven said: Basketak uten våpen som kvalifiserer som drap tar rundt 660 liv årlig i USA. Det er flere millioner tilfeller -- inkludert det Kyle deltok i mot en jente. Jeg tror vi er enige i at Rittenhouse godt kunne blitt drept i slagsmålet, og derfor var det bra han kunne forsvare seg. Det gjelder også særlig slagsmålet som hendte etter Rosenbaum, der +- 10 personer, mange med slagvåpen og minst èn med skytevåpen angrep Kyle samtidig. Quote Så kommer oddsen for å bli drept fordi man har skytevåpen, som er ~3.7 ganger oddsen for å bli drept om man ikke har skytevåpen. Det er naturlig at folk som allerede har trusler mot livet sitt og har forhøyet risiko for å bli drept skaffer våpen til å beskytte seg, men dessverre blir drept likevel. Kriminelle, ulovlig bevæpnede gjengmedlemmer og narkofolk bidrar sterkt til å dra opp statistikken når de dreper hverandre med våpen. Endret 11. desember 2021 av debattklovn 2 Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 13 minutes ago, Red Frostraven said: Politiet begynte å nærme seg, det var folk som filmet, og det var en drone i luften, så det å skjule identiteten sin gir mening, i den grad han ikke ønsket å bli identifisert. Siden vi faktisk har en seriøs aktør her, så spør jeg; Var det ikke Rosenbaum som ropte noe slikt som "You fucking don't" før han begynte å løpe? Og det å gjemme seg bak en bil, fra en du akkurat løp forbi, gir ingen mening for voksne. Det gir ingen mening å tro at han gjemte seg for Rittenhouse. Ja det var folk som filmet men da Rosenbaum ble filmet når han gikk rundt og ropte "Shoot me nigger, shoot me nigger." hadde han ikke tatt på seg noen maske. Hvorfor fikk han plutselig behov for å dekke til ansiktet på det tidspunktet for å forhindre å bli identifisert av politiet? Hva planla han å gjøre som ville være verre enn å rope shoot me nigger? Rosenbaum ropte "You won't do shit motherfucker" i det han løp. 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 debattklovn skrev (3 minutter siden): Jeg tror vi er enige i at Rittenhouse godt kunne blitt drept i slagsmålet, og derfor var det bra han kunne forsvare seg. Det gjelder også særlig slagsmålet som hendte etter Rosenbaum, der +- 10 personer, mange med slagvåpen og minst èn med skytevåpen angrep Kyle samtidig. ...nei, 660 mennesker årlig av millioner av tilfeller av vold uten våpen, er ikke noen reell trussel, når man ikke er i risikosonene. Husk at det inkluderer eldre, barn -- altså, mindre og mer fysisk sårbare barn enn Kyle -- mennesker med underliggende sykdommer, og allerede skadde, og folk som er låst inne med gjerningspersonen og/eller ikke har noen steder å flykte. Forkjølelse er farligere, med titusener av dødsfall årlig i statene. Det at noen drikker av samme flaske som deg mens de er forkjølet er en større trussel mot livet ditt enn at de slår deg. Kyle var i en gate full av folk som kunne hjulpet ham, men led av paranoide forestillinger -- akkurat som ekstremt mange amerikanere i det samme politiske spektrumet som har vrangforestillinger om at folk som har mer empati enn dem selv for ut-grupper kommer til å la dem bli drept. Vi er ikke enige i at enhver som tror de kan bli slått bør skyte den de tror kommer til å slå dem -- når de blir traumatisert av ideen om at de ikke bare kan bli slått, men at de kan bli drept av eget våpen -- og når det er en reell fare for at de blir drept av eget våpen, som overstiger oddsen for at de blir drept i basketak mangfoldige ganger. Flere millioner mennesker ville blitt skutt og drept om folk skjøt andre for å unngå fysisk vold. 3 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 Kirikovski skrev (11 minutter siden): Rosenbaum ropte "You won't do shit motherfucker" i det han løp. Var visstnok Ziminski som sa dette. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 31 minutes ago, Red Frostraven said: Forkjølelse er farligere, med titusener av dødsfall årlig i statene. Det at noen drikker av samme flaske som deg mens de er forkjølet er en større trussel mot livet ditt enn at de slår deg. Hvor mange får forkjølelse per år vs hvor mange slagsmål som er? Og hva er gjennomsnittsalderen for de som dør av forkjølelse, hvor mange på Kyles alder dør av forkjølelse hvert år? 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) Kirikovski skrev (1 time siden): Ja det var folk som filmet men da Rosenbaum ble filmet når han gikk rundt og ropte "Shoot me nigger, shoot me nigger." hadde han ikke tatt på seg noen maske. Hvorfor fikk han plutselig behov for å dekke til ansiktet på det tidspunktet for å forhindre å bli identifisert av politiet? Hva planla han å gjøre som ville være verre enn å rope shoot me nigger? Rosenbaum ropte "You won't do shit motherfucker" i det han løp. Å si "Shoot me nigger" er bare dumt, provoserende, men gjør ikke direkte skade. Han var blant flere som brente ting, og forberedte seg på å sperre veien med brennende gjenstander før politiet ankom -- i hva som ville vært en skanse mellom opprørere og politi. Å kaste ting på politiet og deres biler fra så kloss hold at de ville få ham på kamera, mens droner allerede er i luften, er ikke bra. Flere av dem som holdt på å sperre veien hadde masker, så han kan ha funnet ut at det var lurt. Merk at han gjemte seg bedre for politi og dronen enn for Kyle. Kyle var meter unna, og kunne lett ha sett ham passere seg og gjemme seg bak bilen. Hvorfor annonsere at han kom til å angripe og gi den han angrep evigheter med tid til å forberede seg -- når han kunne utnyttet svakheten til skytevåpen, som han allerede var pinlig klar over ut fra beviser fra tidligere opptak -- at de ikke kan peke på ham før han utgjør en trussel, til å komme nær nok til at han har bedre odds for å lykkes enn om han løper mot noen fra lengre avstand? Ved å oppføre seg likt som tidligere -- følge sitt eget modus -- så kunne han satt Kyle i en posisjon hvor Kyle var lettere å angripe. Det er ikke noe som tyder på at motivet var å angripe med en plan om å bruke tid på å skjule identiteten sin og drepe Kyle -- motivet passer bedre med det å stoppe noen, spontant, uten å ha noen plan. Han angrep på samme måte og med samme manglende frykt for eget liv som Huber og Jump Kick Man og Grosskreutz -- hvor Grosskreutz fremgang i å disarmere Kyle er annereledes fordi han også er bevæpnet. Endret 11. desember 2021 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) debattklovn skrev (1 time siden): Hvor mange får forkjølelse per år vs hvor mange slagsmål som er? Og hva er gjennomsnittsalderen for de som dør av forkjølelse, hvor mange på Kyles alder dør av forkjølelse hvert år? 660 som dør av vold uten våpen vs mellom 10 000-50 000 som dør av forkjølelser, hvert år. ...med et middelmål av 20 000 til forkjølelse i året, og en antagelse om en årlig forkjølelse. Om du har forkjølelse i snitt hvert år, så må gjennomsnittspersonen være i 1 slåsskamp per 33. år, eller sjeldnere, for at det skal være farligere for befolkningen. Om slåsskamper er vanligere enn én gang hver 33. år per borger, så er årlig forkjølelse mindre farlig. Jeg har flere slåsskamper enn en gang hvert 33. år. Kyle har flere, med minst 1 på 18 år. ... Og de 660 er ikke bare slåsskamper, men også partnervold, vold mot barn, vold mot foreldre, og overfall uten offer som kjemper tilbake, inkludert overfall av svake og eldre. og i begge gruppene er det hovedsakelig mennesker som er spesielt eksponert for å bli drept som dør, eldre, (fysisk) svake(re), små barn, syke, og folk med underliggende medisinske tilstander. Endret 11. desember 2021 av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 Red Frostraven skrev (1 time siden): Det at noen drikker av samme flaske som deg mens de er forkjølet er en større trussel mot livet ditt enn at de slår deg. Si det til kompisen min som måtte bli nesten et halvår på Sunnaas sykehus etter han ble overfalt utenfor et utested i Oslo han vil aldri bli normal igjen eller si det til en bekjent som ble drapsmann da en kar han slo en eneste gang falt med hodet i fortauskanten. Aldri opplevd noen venner eller bekjente bli alvorlig syke av forkjølelse. 4 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 Red Frostraven skrev (2 timer siden): Jeg har flere slåsskamper enn en gang hvert 33. år Iom at du omtaler det i den videoen som 'slåsskamp', kan vi konkludere med at du aldri har vært i en reell slåsskamp. 3 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 Kazuo skrev (32 minutter siden): Nå ble det julestemning her👍 1 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) Hank Amarillo skrev (58 minutter siden): Iom at du omtaler det i den videoen som 'slåsskamp', kan vi konkludere med at du aldri har vært i en reell slåsskamp. Det ser ut som en helt gjennomsnittlig slåsskamp med folk som Kyle involvert. Kazuo skrev (1 time siden): Si det til kompisen min som måtte bli nesten et halvår på Sunnaas sykehus etter han ble overfalt utenfor et utested i Oslo han vil aldri bli normal igjen eller si det til en bekjent som ble drapsmann da en kar han slo en eneste gang falt med hodet i fortauskanten. Aldri opplevd noen venner eller bekjente bli alvorlig syke av forkjølelse. ...og av mine tidligere instruktører ble skutt og fikk kameraten sin drept av en person med skytevåpen. De ville ikke vært i noen som helst fare om han ikke hadde et skytevåpen. Jeg kjenner ingen som har blitt skadet av influensa eller slåsskamper -- og jeg har drevet med kampsport i bokstavelig talt 20 år. Det verste jeg har sett er en og annen brukket nese og slitasjeskader, og folk som har fått hodet slått ned i asfalten. På ingen tidspunkt i noen slåsskamp har jeg tenkt, "Skulle ønske en tilfeldig av de to hadde et skytevåpen på seg!" ... Skulle du ønske at en tilfeldig av de involverte i saken med vennen din hadde et skytevåpen og brukte det? I USA blir skytevåpen brukt til å drepe noen i selvforsvar 1 av 35 ganger noen drepes. Om gjennomsnittlige masseskytinger har 3 offer, så er masseskytinger med tre offer tre ganger vanligere enn at et skytevåpen brukes til selvforsvar. Det er 34 ganger oftere brukt til å drepe noen uten at det var selvforsvar, enn i selvforsvar. I tillegg så nesten firedobler oddsen seg for å bli drept når du har et skytevåpen til selvforsvar og møter noen som du tror kommer til å skyte deg. Skytevåpen er en forbannelse, ikke et nyttig verktøy til å beskytte seg. Hank Amarillo skrev (58 minutter siden): Iom at du omtaler det i den videoen som 'slåsskamp', kan vi konkludere med at du aldri har vært i en reell slåsskamp. I og med at du tror at Kyle var i livsfare, så kan vi konkludere med at du ikke engang har sett en slåsskamp. Endret 11. desember 2021 av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) Red Frostraven skrev (18 minutter siden): og med at du tror at Kyle var i livsfare, så kan vi konkludere med at du ikke engang har sett en slåsskamp Sa fyren som tror 2 fjortissjenter som krangler er en 'slåsskamp'. Lolz Endret 11. desember 2021 av Hank Amarillo 2 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 Hvis Kyle ikke opplevde fare for liv og helse så ville han blitt dømt for 2 drap i straffesaken. Selvfølgelig var livet hans truet, og han var heldig som klarte å forsvare seg så effektivt. 5 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 Red Frostraven skrev (30 minutter siden): Skulle du ønske at en tilfeldig av de involverte i saken med vennen din hadde et skytevåpen og brukte det? Refererte bare til ditt spesielle utsagn at en forkjølelse er farligere enn å bli utsatt for slag/vold. Et slag er ofte nok til at noen kan bli permanent skadet eller dø så jeg personlig hadde mer en gjerne skutt noen som forsøker utsette meg for vold da jeg anser slikt som en trussel mot nettopp mitt liv. 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) debattklovn skrev (1 time siden): Hvis Kyle ikke opplevde fare for liv og helse så ville han blitt dømt for 2 drap i straffesaken. Selvfølgelig var livet hans truet, og han var heldig som klarte å forsvare seg så effektivt. Ja, livet hans var truet av at han selv hadde tatt med et våpen som Rosenbaum kunne brukt til å drepe ham, om det i det hele tatt ville vært noen konflikt uten våpenet. Det får vi aldri vite, fordi den ene parten aldri får forklart sine handlinger, på grunn av våpenet. Det har da vært klart ganske lenge? Jeg har sågar forklart at kritikken min går på at det var våpenet i seg selv som var grunnen til at Kyle følte han måtte forsvare seg med våpenet, for å hindre Rosenbaum i fra å få det, og bruke det mot ham selv. Det er sykt at folk får lov til å bære skytevåpen til å forsvare seg selv, og at mennesker med våpen som har drept noen ikke kan stoppes av andre tilstede uansett hvor sannsynlig det er at de har drept noen i kaldt blod, når det er mangfoldig ganer høyere sannsynlighet for at en skyteepisode er drap eller ikke forsvarlig skyting enn selvforsvar. ...jeg tror ikke det ville vært mulig å frifinne ham uten en massepsykose hos store deler av den amerikanske befolkningen som lar dem ignorere fakta rundt bruk av skytevåpen, som er nødvendig for å forsvare det å eie og bruke våpen til selvforsvar. Endret 11. desember 2021 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 12 minutes ago, Red Frostraven said: Det har da vært klart ganske lenge? Jeg har sågar forklart at kritikken min går på at det var våpenet i seg selv som var grunnen til at Kyle følte han måtte forsvare seg med våpenet, for å hindre Rosenbaum i fra å få det, og bruke det mot ham selv. Det er sykt at folk får lov til å bære skytevåpen til å forsvare seg selv, og at mennesker med våpen som har drept noen ikke kan stoppes av andre tilstede uansett hvor sannsynlig det er at de har drept noen i kaldt blod og det er høyere sannsynlighet for drap enn selvforsvar. Hva mener du med ikke kan stoppes av andre tilstede? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg