Red Frostraven Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Om jeg ble utsatt for vold like ofte som jeg har forkjølelse, så ville jeg revurdert livsvalgene mine -- ikke kjøpt våpen til selvforsvar. 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Hank Amarillo skrev (4 timer siden): Kanskje Kyle løp unna han for å unngå å bli smittet av influensa. Siden sjansene for å dø av influensa er så skyhøye berettiget det selvforsvar. Personlig ville jeg vært mer redd for Rosenbaum om han var smittet av influensa og ønsket å smøre snørr i ansiktet mitt enn om han ønsket å slå meg. Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Red Frostraven skrev (8 minutter siden): Personlig ville jeg vært mer redd for Rosenbaum om han var smittet av influensa og ønsket å smøre snørr i ansiktet mitt enn om han ønsket å slå meg. Helt klart. Hadde Kyle hørt han nyse tidligere hadde man forstått selvforsvaret. At han sier If I catch any of you f***** alone Im gonna kill you! - pffft, det er jo ingenting. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Hank Amarillo skrev (Akkurat nå): Helt klart. Hadde Kyle hørt han nyse tidligere hadde man forstått selvforsvaret. At han sier If I catch any of you f***** alone Im gonna kill you! - pffft, det er jo ingenting. Nei, det er virkelig ingenting. Han var ubevæpnet, så hva skulle gjort? Slått noen i hjel? Bare. Jeg ville ikke tatt ham seriøst i det hele tatt. Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Red Frostraven skrev (8 minutter siden): Nei, det er virkelig ingenting. Han var ubevæpnet, så hva skulle gjort? Slått noen i hjel? Bare. Jeg ville ikke tatt ham seriøst i det hele tatt. Guns (or fists) dont kill people - influenza do 2 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) Red Frostraven skrev (11 minutter siden): Nei, det er virkelig ingenting. Han var ubevæpnet, så hva skulle gjort? Slått noen i hjel? Bare. Jeg ville ikke tatt ham seriøst i det hele tatt. Har hørt FFI jobber med forskning på dette. Bytte ut artilleriet med snørrslynger. Endret 20. desember 2021 av Hank Amarillo 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Av ikke-ulykker og ikke-selvmord, så er det skytevåpen som dreper flest i Kyle sin aldersgruppe (78% av drap, 14.3% av dødsfall). Etterfulgt av kreft (5.7% av dødsfall). Etterfulgt av hjertesykdommer (3% av dødsfall). Etterfulgt av stikkvåpen (10% av drap, 1.8% av dødsfall). Etterfulgt av luftveisykdommer (1.3% av dødsfall). Etterfulgt av vold i hånd til hånd (4.3% av drap, 0.7% av dødsfall) ...merk at statistikken tar med drap så vel som tilfeldig vold -- hvorav det ikke foreligger noe motiv for drap i denne saken. https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2019/crime-in-the-u.s.-2019/tables/expanded-homicide-data-table-8.xls https://www.statista.com/statistics/1017959/distribution-of-the-10-leading-causes-of-death-among-teenagers/ 1 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Red Frostraven skrev (10 minutter siden): Av ikke-ulykker og ikke-selvmord, så er det skytevåpen som dreper flest i Kyle sin aldersgruppe (78% av drap, 14.3% av dødsfall). Etterfulgt av kreft (5.7% av dødsfall). Etterfulgt av hjertesykdommer (3% av dødsfall). Etterfulgt av stikkvåpen (10% av drap, 1.8% av dødsfall). Etterfulgt av luftveisykdommer (1.3% av dødsfall). Etterfulgt av vold i hånd til hånd (4.3% av drap, 0.7% av dødsfall) ...merk at statistikken tar med drap så vel som tilfeldig vold -- hvorav det ikke foreligger noe motiv for drap i denne saken. https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2019/crime-in-the-u.s.-2019/tables/expanded-homicide-data-table-8.xls https://www.statista.com/statistics/1017959/distribution-of-the-10-leading-causes-of-death-among-teenagers/ Spennende lesning. Lite relevant for det vi snakker om, men alltid hyggelig med lektyre. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) Hank Amarillo skrev (6 minutter siden): Spennende lesning. Lite relevant for det vi snakker om, men alltid hyggelig med lektyre. ...det er relevant. ...fordi folk overvurderer trusselen Rosenbaum utgjorde på svært mange måter. --- Som tar oss tilbake til spørsmålet: På hvilken avstand er det greit å begynne å peke på noen med et skytevåpen om man ikke har intensjon om å skyte dem? Og datterspørsmålet: Når kan en ubevæpnet person regne det å bli pekt på med et våpen som aggressjon? Endret 20. desember 2021 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Red Frostraven skrev (7 minutter siden): ...det er relevant. ...fordi folk overvurderer trusselen Rosenbaum utgjorde på svært mange måter. --- Som tar oss tilbake til spørsmålet: På hvilken avstand er det greit å begynne å peke på noen med et skytevåpen om man ikke har intensjon om å skyte dem? Det er irrelevant. Jeg advarte deg vel tidligere om å ikke benytte deg av statistikk når du ikke forstår hvordan man henter ut informasjon ut av statistikk. Litt synd at du ikke tok det til deg. Feks, 0,7% av befolkningen har rødt hår. Betyr det at hvis Christina Hendricks og damien lewis fikk barn sammen så har det barnet 0,7% sjanse for å få rødt hår? 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 ...så svare på det som faktisk er relevant da? Du har litt rett, i det at Kyle, som hvit ungdom, har betydelig mye lavere odds for å bli drept enn folk som faktisk utsettes for vold ofte nok til å ha en reell sjanse for å omkomme til det. Men det jeg lurer på, angående denne saken: På hvilken avstand er det greit å begynne å peke på noen med et skytevåpen om man ikke har intensjon om å skyte dem? Og datterspørsmålet: Når kan en ubevæpnet person regne det å bli pekt på med et våpen som aggressjon? 1 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Red Frostraven skrev (9 minutter siden): ...så svare på det som faktisk er relevant da? Du har litt rett, i det at Kyle, som hvit ungdom, har betydelig mye lavere odds for å bli drept enn folk som faktisk utsettes for vold ofte nok til å ha en reell sjanse for å omkomme til det. Ok, så hvis Kyle hadde vært PoC så hadde dette vært selvforsvar? -.- Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Hank Amarillo skrev (1 minutt siden): Ok, så hvis Kyle hadde vært PoC så hadde dette vært selvforsvar? -.- Nei, man ville vært komplett idiotisk om man hadde et skytevåpen våpen til selvforsvar, om man ble utsatt for vold ofte nok til å ha en realistisk sjanse til å omkomme til det. --- Men det jeg lurer på, angående denne saken: På hvilken avstand er det greit å begynne å peke på noen med et skytevåpen om man ikke har intensjon om å skyte dem? Og datterspørsmålet: Når kan en ubevæpnet person regne det å bli pekt på med et våpen som aggressjon? 1 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) Red Frostraven skrev (12 minutter siden): Nei, man ville vært komplett idiotisk om man hadde et skytevåpen våpen til selvforsvar, om man ble utsatt for vold ofte nok til å ha en realistisk sjanse til å omkomme til det. Ok, så som vanlig når du blir avkledd så slenger du bare ut noe god dag mann, økseskaft for å dekke over at du ikke evner å argumentere. Endret 20. desember 2021 av Hank Amarillo 2 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) ...jeg tviler ikke på at du føler det slik -- men det har vært en konklusjon som har stått ganske lenge; Det å eie skytevåpen til å forsvare seg er idiotisk. --- Men det jeg faktisk lurer på, angående denne saken, for tredje fjerde gang: På hvilken avstand er det greit å begynne å peke på noen med et skytevåpen om man ikke har intensjon om å skyte dem? Og datterspørsmålet: Når kan en ubevæpnet person regne det å bli pekt på med et våpen som aggressjon? Endret 20. desember 2021 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) Red Frostraven skrev (24 minutter siden): jeg tviler ikke på at du føler det slik -- men det har vært en konklusjon som har stått ganske lenge; Det å eie skytevåpen til å forsvare seg er idiotisk. Men så er det ikke det som er trådens tema. Men så har du vel gjort det tydelig ofte nok at denne saken i seg selv og dens fakta ikke opptar deg så mye, men at innfallsvinkelen din er narrativ-drevet og ideologisk styrt. Endret 20. desember 2021 av Hank Amarillo 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) Det jeg faktisk lurer på, angående denne saken, for femte gang: På hvilken avstand er det greit å begynne å peke på noen med et skytevåpen om man ikke har intensjon om å skyte dem? Og datterspørsmålet: Når kan en ubevæpnet person regne det å bli pekt på med et våpen som agressjon? --- Og etikk er virkelig en del av denne saken, som Sharia er relevant for urettferdighet som skjer i andre land. Jeg sliter med å se saken fra et redd barn sitt perspektiv. Men nettopp derfor mener jeg også at redde barn ikke bør ha skytevåpen i gatene etter portforbud. Endret 20. desember 2021 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Hank Amarillo skrev (23 timer siden): Har ikke sagt noen i denne tråden brukte det. Så kva er relevansen? Ingen i denne tråden, bortsett fra du, bruker kallenavn på serievoldtektsmannen. Men du prøver å byrde oss med det du gjør sjøl. Liker du å bruke kallenavn på serievoldtektsmannen? Eller kan du slutte med tøvet? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Red Frostraven skrev (1 time siden): Det jeg faktisk lurer på, angående denne saken, for femte gang: På hvilken avstand er det greit å begynne å peke på noen med et skytevåpen om man ikke har intensjon om å skyte dem? Og datterspørsmålet: Når kan en ubevæpnet person regne det å bli pekt på med et våpen som agressjon? --- Når juryen mener det er fornuftig. 1 1 Lenke til kommentar
Hank Amarillo Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Red Frostraven skrev (2 timer siden): Og etikk er virkelig en del av denne saken, som Sharia er relevant for urettferdighet som skjer i andre land. Etikk er en viktig del av alle saker. Men nå snakket jeg om ditt misbruk av statistikk, ikke etikk. Men for all del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg