Skreiagutt Skrevet 16. november 2021 Del Skrevet 16. november 2021 Skrev om det litt på et forum nå, hvordan liv starter, er på engelsk da beklager, men håper du klarer å lese det likevel, er bare min egen teori om hvordan livet starter: "I know there arent many theories on how life really started, but heres mine, I wrote about it some years ago on another forum, but many wrote alot so it never got any attention I guess, my theory could be wrong, but I dont think anyone else would have come up with something better ether, so here it is: Think of two lines with organic matter crossing each-others, like two lines of energy, energy itself is always pushing, so you have these two lines sort of, crossing each-others, you need warm water to do it in, otherwise the organic matter or plants we can also say, would just detoriate before it even started, and you also need plants, so the process of two lines crossing each-others, must already have started before and happened to more advance life to happen also, so life started in africa where its warmest on the planet and in water, its just a simple idea really, you have two lines of organic matter in warm water crossing each-others, and over time it forms this lump of mass sort of, which gets shaped by the pressure of its surroundings, so all living beings are very logical in its buildings because it was shaped by pressure by its surrondings, only the useful and logical build-up would remain because its a little like chiseling a rock over time, only that nature does it instead, so everywhere basically, where the water is warm and you have plants on a planet in the universe, there will be life because energy itself is always pushing, thats why you find fishes in every pond on this planet even though they cant really walk and multiply in every water, it starts fresh everywhere theres conditions for it, thats my own theory, let me know what you think?" - hva tenker du om det? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. november 2021 Del Skrevet 17. november 2021 Jeg tror på kreasjonisme og intelegent design. Har studert litt om det og det er helt absurd at celler og liv kan ha oppstått av seg selv. Har lest teksten din og dette blir alt for overfladisk for min del og forklarer ikke hvordan celler og dna blir til ved tilfeldigheter. Dette er litt som høna og egget. Hva kom først. En celle består av så mange avanserte designede kompnenter som er mer avansert enn et atomkraftverk. Alle vet at atomkraftverk kan oppstå av seg selv. Heller ikke en musefelle. Lenke til kommentar
JTHammer Skrevet 19. november 2021 Del Skrevet 19. november 2021 On 11/16/2021 at 11:18 PM, Skreiagutt said: - hva tenker du om det? Jeg tenker du ikke helt vet hva liv er. Planter er levende. On 11/17/2021 at 10:51 AM, Luske_Ludvig said: Dette er litt som høna og egget. Hva kom først. Egget. 1 Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 5. desember 2021 Del Skrevet 5. desember 2021 (endret) Luske_Ludvig skrev (På 17.11.2021 den 10.51): Jeg tror på kreasjonisme og intelegent design. Har studert litt om det og det er helt absurd at celler og liv kan ha oppstått av seg selv. Har lest teksten din og dette blir alt for overfladisk for min del og forklarer ikke hvordan celler og dna blir til ved tilfeldigheter. Dette er litt som høna og egget. Hva kom først. En celle består av så mange avanserte designede kompnenter som er mer avansert enn et atomkraftverk. Alle vet at atomkraftverk kan oppstå av seg selv. Heller ikke en musefelle. Det er ingenting med kreasjonisme som kan forklare hvordan liv oppsto. Det å vise til et større problem (les guder) endrer ikke det. Intelligent design ER kreasjonisme dette ble fullstendig avslørt og avkledd i en amerikansk rett. Egget kom før høna med flere millioner år Liv startet ikke med den cellen du ser i dag. Ingen mener dette uten å samtidig å føre en uredelig agenda. Musefeller oppstår hele tiden av seg selv. Alt du trenger er egentlig e solid hull i bakken. Men jeg er enig 1.post er overflatisk. Og btw det er ingenting som sier at liv startet med DNA. Heller tvert i mot, om DNA var involvert var det ikke slik vi ser det i dag. Endret 16. april 2022 av Ribo 4 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. desember 2021 Del Skrevet 5. desember 2021 Livet startet med at stjerner fusjonerte hydrogen til tyngre grunnstoffer. Så med at planeter dannet seg rundt sjerner. Så med at molekyler dannet organiske forbindelser, aminosyrer, i helt vanlige kjemiske prosesser. Deretter selvrepliserende aminosyrer -- som gjennom det å kopiere seg selv allerede er primitiv evolusjon: Skader og endringer endrer egenskapene til sluttproduktet, skaper større kompleksitet, gjennom usystematisk prøving og feiling -- hvor feiling gir utryddelsen av grenen som feiler. 5 3 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 Jeg trodde på nissen til jeg var fem-seks år gammel. Men jeg vokste opp. Det burde kreasjonister også 6 Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 23. desember 2021 Del Skrevet 23. desember 2021 Liv er av en helt annen kvalitet enn død masse. Det sier vel egentlig seg selv at det er av guddommelig opprinnelse. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 24. desember 2021 Del Skrevet 24. desember 2021 Sentinelle skrev (22 minutter siden): Liv er av en helt annen kvalitet enn død masse. Det sier vel egentlig seg selv at det er av guddommelig opprinnelse. Det sier vel seg egentlig selv at Red Frostraven har rett. 1 Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 24. desember 2021 Del Skrevet 24. desember 2021 Sentinelle skrev (12 timer siden): Liv er av en helt annen kvalitet enn død masse. Dette er en påstand helt uten begrunnelse eller bevis. Det vi kaller liv består av kjemiske forbindelser og prosesser som vi også finner i det vi kan kalle død masse (for å bruke dine begreper). Sentinelle skrev (12 timer siden): Det sier vel egentlig seg selv at det er av guddommelig opprinnelse. Nei, dette er enda en påstand uten begrunnelse eller bevis, og sier seg på ingen måte selv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå