Gå til innhold

Trenger hjelp ang. kjøp av kabinett!

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe kabinett fra Microplex og står mellom disse fire:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AIR1000AS

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ATP1080AMG

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CI6926SL

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CACT01

Har lest mange tester men klarer ikke å bestemme meg. Jeg har vel egentlig valgt disse fire utelukkende utfra design og pris, og ikke utfra spesifikasjoner. Lavt støynivået setter jeg også veldig høyt på ønskelista.

Jeg har ikke tenkt å overklokke, så jeg trenger ikke vanvittige muligheter for kjøling, og jeg kommer heller ikke til å skifte komponenter så altfor ofte.

Hvis noen har spesielle grunner/argumenter/erfaringer for å velge ett kabinett foran de andre er det supert. Trenger også tips på støysvake strømforsyninger som passer til nevnte spesifikasjoner, gjerne fra Microplex.

Resten av PC'en blir nok et ASUS A7N8X-Deluxe med et Sapphire 9600XT, Barton 2600 og Silent Twin CPU-vifta fra Microplex.

-DonT

Endret av DonTomaso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ha gått for dette som du nevner og denne psu-en.

Har sjølv Chieftec sitt kabinett som er veldig likt dette og er storfornøgd. Einaste eg kanskje vil skyte inn er kabinettviftene. Den som er på mitt bråker mykje så skifta den ut med ei papst 12 db vifte. Og slår ofte på pc-en sjølv om den står på. :blush:

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar

Tror nok jeg ville gått for Cumpucase sitt kabinett, mange gode løsninger og grei pris.

Bl.a. vil jeg trekke frem 120mm vifteplassene som sørger for _GOD_ luftflyt og lite bråk i sammenligning med 80mm vifter (også blir det jo mindre ledningsrot med 2 120mm istedet for 4+ 80mm ;) ) og gummiklosser for vibrasjonsdemping av bl.a harddisker, meget god ide.

Eneste minus med viftene er vel at det ikke er filter i front, men dette kan lett lages selv eller kjøpes.

Om du bruker det så har det jo USB 2.0 og audio I/O-uttak i front, og du skiller deg jo også ut blandt hordene med chieftecbrukere, noe som jeg iallefall synes er et stort pluss ;)

edit: om du har tenkt å kjøpe på komplett kan jeg anbefale Avantech sitt (om enn stygge) meget funksjonable kabinett, for å si det sånn så er det det kabinettet jeg har vert mest fornøyd med noen gang (i forhold til pris da selvfølgelig) med løsninger som er år og dag foran de fleste konkurenter. (bare søk litt på forumet etter "avantech medium server tower" elns. så ser du hva folk syns om det)

my $.02

Endret av xthal
Lenke til kommentar

jeg ville gått for Antec Miditower, Metallic Grey.

jeg har noe lignende og er veldig fornøyd!! det er lett å bygge i, følger med vifte i sidedøren og hvis du setter inn en stillegående vifte bak så får du bra og stille kjøling.

En ting som er dumt er at du må kjøpe PSU,vil annbefale å kjøpe 360 watt eller høyere hvis det trengs!!

Lenke til kommentar
hvis jeg var deg ville jeg kjøpt  dette ,utrolig kult...

Mange synes slike kabinetter er kule, jeg synes ikke det. Er ute etter noe stilrent og anonymt med fin design, og dette ble for glorete for meg.

Når det gjelder PSU : Hvor mange watt trenger jeg? Skal bare ha en HD og trenger ikke masse LEDs og unødvendige ting. Hvis jeg sparer noen hundrelapper på en PSU med 300w istedetfor 450w gjør jeg gjerne det..

Lenke til kommentar
hvis jeg var deg ville jeg kjøpt  dette ,utrolig kult...

Mange synes slike kabinetter er kule, jeg synes ikke det. Er ute etter noe stilrent og anonymt med fin design, og dette ble for glorete for meg.

Når det gjelder PSU : Hvor mange watt trenger jeg? Skal bare ha en HD og trenger ikke masse LEDs og unødvendige ting. Hvis jeg sparer noen hundrelapper på en PSU med 300w istedetfor 450w gjør jeg gjerne det..

Enig med deg om det kabinettet der, glorete og stygt.... men men det er jo opp til hver enkelt.

Du kunne jo også sett på noen av de billigste modellene til Lian Li, ekstremt stilrent og meget lette :D (stolt PC75-eier selv)

Og en 300W PSU av bedre enn normalt kvalitet bør holde i lange baner!

Det er ca. 0 vits i å kjøpe en 550W PSy til 500,- , kvaliteten på slike enheter er i beste fall helt bak mål :p (snakker av ERFARING her!)

Så legg gjerne i litt penger når du kjøper PSU, det er ikke noe du angrer på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...