Nyidag Skrevet 16. november 2021 Del Skrevet 16. november 2021 Tydeligvis er lyspæra røket i microen, microen funker som den skal for det, men skulle så gjerne hatt lys inni den igjen. Tenkte jeg kunne skru av dekslet og gjøre dette selv inntil en person sa til meg at det ikke er lov til fordi det er radioaktivt, stemmer dette? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 16. november 2021 Del Skrevet 16. november 2021 Jeg vil ikke anbefale å bytte noe slikt selv, ikke på grunn av radioaktivt fare, for maskinen er skrudd av, men du må demontere ovnen(mest sannsynlig) og det bør kun en servicetekniker gjøre. Sjekk med produsent og kontakt et autorisert servicesenter. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 16. november 2021 Del Skrevet 16. november 2021 Nei, mikrobølgeovner er over hode ikke radioaktive. Har demontert flere selv. Bare pass på å ha den frakoblet strøm, da det er veldig høy spenning i dem. Når det gjelder lyspære så er det dessverre slik at mange mikrobølgeovner bruker en proprietær pære som ikke kan byttes. I hvert fall var det slik tidligere. Men du finner kanskje svar på dette med å søke etter modellnavn og reservedeler. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. november 2021 Del Skrevet 17. november 2021 Nyidag skrev (På 16.11.2021 den 13.58): ... en person sa til meg at det ikke er lov til fordi det er radioaktivt, Du får bare notere deg at du ikke kan tro på noe som helst denne personen sier, når det gjelder fysikk og teknologi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå