johnohod Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Eg lurer på om noken veit om noken gode alternativ til å implementere en nett-betalingsløsning på egen server. Finnes det hosting-firma som har dette som en del av pakka? Ps: Paypal er ikkje aktuelt... Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 En jeg vil anbefale er Netterminal fra BBS. Dette koster riktignok noe, men det gjør jo de fleste slike tjenester... Tviler på at hosting-firmaer har det som en del av pakken, det måtte isåfall være de som spesialiserer seg på nettbutikker (feks Mamut). Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Klienten til Netterminal må settes opp på dedikert server så vidt eg har skjønt? Det betyr at det kan bli ein relativt kostbart sak å gå fra vanlig webhotell til dedikert server + implementeringskostnader + lisenskostnader bare for å gi besøkende mulighet til å betale penger inn på konto. Løsningen skal ikke brukes til netthandel, men til givertjeneste. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Det stemmer at det er et program som må installeres for å kunne bruke Netterminal, så det spørs om webhosten din tillater det på serveren sin. Hvordan det er med andre brukere på serveren osv vet jeg ikke, jeg har kun satt dette opp for en nettbutikk som drifter sine egne servere. Jeg regner med at det er endel dyrere å leie dedikerte servere. Så det spørs om ikke det er best med en tjeneste som ligner på Paypal. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Fant en annen norsk tjeneste (vet ikke om den må være norsk, men det er kanskej greit): Payex. Ulempen er at brukere må registerere seg for å kunne betale. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Ja, det er kanskje mer aktuelt. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå