bmwm Skrevet 15. november 2021 Del Skrevet 15. november 2021 Har gjort opp alle inkasso sakene mine men, har fortsatt betalingsanmerkninger registrert hos bisnode, experian og gjeldsregisteret hos defero.no. Hos Horde står det at jeg ikke har noen aktive saker. Noen som vet hvordan jeg får oppdatert alle gjeldsregistre samtidig? Må jeg kontakte de alle en etter en? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. november 2021 Del Skrevet 15. november 2021 (endret) Betalingsanmerkningen blir slettet når saken er eldre enn fire år gammel, eller med én gang saken er betalt. Det er viktig at saken er betalt i sin helhet. Det betyr at alt av tilleggskostnader som renter og salærer også må være betalt. Når saken er betalt vil kredittopplysningsbyråene få beskjed og deretter sletter de saken. Vær oppmerksom på at det kan ta inntil seks virkedager før saken er slettet etter at den er betalt. Endret 15. november 2021 av Jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. november 2021 Del Skrevet 15. november 2021 https://www.intrum.no/kundeservice/tips-til-bedre-okonomi/artikler/alt-du-trenger-a-vite-om-betalingsanmerkninger/ Lenke til kommentar
bmwm Skrevet 17. november 2021 Forfatter Del Skrevet 17. november 2021 Ja, men de slettes ikke. Har gått over 10 dager siden jeg betalte og de brekreftet at sakene er avsluttet. Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 17. november 2021 Del Skrevet 17. november 2021 bmwm skrev (Akkurat nå): Ja, men de slettes ikke. Har gått over 10 dager siden jeg betalte og de brekreftet at sakene er avsluttet. Det tar lenger tid. De blir borte, men det er lagg i systemet da det er staten som tar seg av dette. Hos meg tok det over en måned Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 22. november 2021 Del Skrevet 22. november 2021 Det tar noen uker før betalingsanmerkning er borte. Har opplevd samme for noen rå siden. Så lenge er kravet betalt i sin helhet så blir anmerkninger slettet innen noen uker, hvis det går lenger tid ville jeg ringt kreditoren og bedt om at den blir fjernet umiddelbart. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 22. november 2021 Del Skrevet 22. november 2021 Det bare å kreve umiddelbar sletting. Så fort det utestående er mottatt av kreditor, skal de slette anmerkninger, men tipper det er kostnadsbesparende for dem å ta slikt bulkvis. Lenke til kommentar
Gjest e345c...96d Skrevet 27. november 2021 Del Skrevet 27. november 2021 Har det blitt borte enda? Jobber til daglig i et inkassobyrå, og en betalingsanmerkning skal slettes relativt raskt etter du har innfridd kravet. "... vil anmerkningene slettes innen kort tid. Det kan noen ganger ta et par dager før betalingsanmerkningene forsvinner hos kredittopplysningsbyråene. Kreditoren skal imidlertid melde ifra om at gjelden er betalt innen kort tid. " sakset fra refinansieringmedbetalingsanmerkning.no Om det ikke er borte enda, ta kontakt med kreditor asap. Anonymous poster hash: e345c...96d Lenke til kommentar
kbp79 Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 Har en betalingsanmerkning som ikke blir slettet. Den ble betalt i Januar 2020. Men den blir aldri borte. Snakket med inkasso selskapet og de har sendt den til sletting flere ganger. Men det skjer aldri noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå