Croyfer Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Kjipt dette - jeg som hadde håpet på en svak toer - noen som føler med meg ? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 nei, egentlig ikke. Er jo din feil, er det ikke Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Klart det er synd, men hvis du ikke har vært syk eller noe har du deg selv og takke! Jeg klarte å snilese meg til 5 i tysk, uten de store ofrene. Du får ta deg sammen i 2. termin og sikre deg ihvertfall 3-er. Noch Ein Bier Bitte! Lenke til kommentar
dork Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Hvis du er nødt til å scanne brevet og legge det ut for å kunne klare å fortelle at du er en udugelig slask i tysktimene, så har du overhode ingen sympati her. Du ville nok fått mer sympati om du bare hadde skrevet " Jeg suger grosse i tysk, hulk hulk" uten å legge ved brevet. Eller om du faktisk hadde hatt aktuelle læringsproblemer så ville jeg synes synd på deg. Derimot slike generelle atferdsproblemer som her beskrevet begynner å bli folkesykdom #1 blandt ungdom. Hvilket jo skulle bety at om du og dine medslasker legger sælan i så får dere kanskje slaskeri godkjent som sykdom. Først _da_ skal du få sympati fra meg. Nei, skjerpings Kristoffer, du får jo tilogmed beskjed om at du kan redde karakteren. Jeg skal derfor, for å hjelpe deg med å redde karakteren din, oversette den nest siste setningen i brevet så du forstår hva dette innebærer og kan ta aktuelle skritt: "Slutt å klage på hw.no og dykk ned i tyskbøkene istedet. Slutt å skulke. Bruk mindre tid på slaskeri, mer på lekser. Oppfør deg på skolen, ikke forstyrr dine medelever eller medslasker og dropp absolutt alle "jeg-har-autoritetsproblemer-fordi-jeg-er-tenåring-og-du-hakke-en-dritt-du-sku-sagt-hvis-du-sier-noe-jeg-ikke-liker"-faktene dine." Om du også overfører disse smarte trekkene til de andre fagene også, så skal du nok se at du etterhvert får gode karakterer som oss andre du også. Lykke til med 2. semester. Edit: smileys Endret 9. januar 2004 av dork Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Sier bare en ting. Tosk. Man får ikke svake toere ved å regne ut nøyaktig hvor mange timer du kan skulke + ikke gidde å følge med når man først er der. Artig å få konsekvensen av det man har sløva seg gjennom i 6 mnd midt i fleisen, er det ikke? Du tenkte sikkert "Hva skal jeg med tysk?". Nå vet du det. Kanskje ta det til ettertanke. Endret 9. januar 2004 av Bitex Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg strøk i tysk jeg også ifjor, lærer skal være forpliktet til å si ifra om du står i fare for å ikke få karakter. I mitt tilfelle var jeg sikker på jeg skulle få 2/3 men læreren gav meg i all stillhet stryk karakter. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Får du ikke beskjed om det har du ikke lov å blir strykt Lenke til kommentar
allyse Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jaja. Håpet er ikke ute enda da. Du stryker jo ikke i faget om du gjør litt neste år. Du KAN jo komme med en legeerklæring på du har vert syk elns. Skriv et brev til læreren hvor du forklarer det store fraværet på hehe. tysk så får du kanskje en 2'er Bare stå på 2dre termin så får du standpunkt i tysk.. ikke noe problem det Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Eller få din mor til å hjelpe deg litt. Selv har jeg Seks i tysk skrft og seks muntlig. Får se om jeg klarte å opprettholde forrige termin også.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Skjedde på KRL'en her.. Hadde driti i en oppgave og hun sa at det ikke ble tilstrekkelig grunnlag til terminkarakter! Møkka lærer.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Selv har jeg Seks i tysk skrft og seks muntlig. Får se om jeg klarte å opprettholde forrige termin også.. Og dette er interessant i denne sammenhengen fordiiii? Croyfer: du har deg selv å takke, ja. Men du kan trøste deg med en ting: HÅRET DUDE, HÅRET! , på denne planet finnes ikke noe lekrere, mer elegant og intellektreflekterende en en skikkelig, velpleid afro! Jeg bøyer meg ydmykt i støvet foran min Afrogud (.. feel better now? ) Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Er ikke ute etter noe "stakkars croyfer"-kampanje, men det er litt kjipt å bli fratatt karakter uten forvarsel - #1 årsak til at jeg har vært mye borte er at tysktimene ligger i førstetime, og at jeg sliter med å komme meg opp om måran - derforr jeg gikk glipp av den siste prøven - og jeg bli nekta å ha prøven senere samme dagen fordi lærern faktisk hater nesten alle 2-3-er elevene siden hun ble tvunget til å ha dette kurset med oss. Jeg har faktisk aldri forlatt skola fordi jeg ikke gidder å ha tysk -Har aldri regna på hvor mye jeg kan vært borte for ikke å styke -Satt faktisk på den eneste PCen med scanner på hele skola da jeg fikk det brevet, så scannes måtte det - noe å ta med seg videre i livet tenkte jeg Det er jo -min- feil, men damn så kjipt da :| HalTan - du redda dagen min! Takk Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 HalTan - du redda dagen min! Takk No problem, comrade. *does the secret afro-sect handshake with croyfer* Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Croyfer @ 09/01/2004 : 16:25 og at jeg sliter med å komme meg opp om måran Er vel egentlig ikke så uvanlig problem det, i din alder... Jeg husker da broderen var liten og jeg måtte stå opp midt i mørke natten for å fyre opp huset og mekke frokost til ham, sparke ham ut av sengen, kjefte ham huden full og få ham til å love å komme seg avgårde til ungdomsskolen, så ikke barnevernet skulle begynne å rote med oss, før jeg tok buss noen mil og var borte hele dagen for å gå videregående. Nå er han i jobb og kommer aldri for sent. Men det må innrømmes at han har skaffet seg leilighet to minutter fra jobben, latsabben... Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 bare å legge seg tidlig om kvelden det da. og ikke sitte til langt på morran forran video/pv/ps2. har vært ung selv og lært av mine feil. først det som er viktig her i verden. så kommer det som er gøy. og om noen år... så er det bare gøy.... jobb og masse gryn og babes.. og kjøpe så mye hw fordi man har gryn og så videre. skål!!! Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Får du ikke beskjed om det har du ikke lov å blir strykt Ja, men det gjelder kun standpunkt, ikke julekarakter. Brevet han fikk må vel kunne sies å være beskjed god nok.... Lenke til kommentar
EC Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Bare én ting å si her: SKJERP DEG, GUTT! Mister du karakteren i tysk, vil du ikke få vitnemål. Da kommer du ikke inn på videre utdanning, og du kaster bort et år hvor du er nødt til å ta opp faget. Du har nå en gyllen sjanse: PUGG TYSK! I de neste månedene jobber du intensivt med tysken - gjerne 2 timer hver bidige dag. Når så sommeren kommer, skulle du ha en skikkelig drittlærer om ikke karakteren ligger rundt 3-5. I tillegg til at du får "bitch-slap'e" lærer'n litt, får du hevet snittet ditt. Jeg opplevde noe av det samme, men tok meg sammen. Karakteren var en ren 6'er - læreren mente at jeg hadde forbedret meg så signifikant at han overså stryken før jul. Lenke til kommentar
sjbnil Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 baldviking Skrevet 09/01/2004 : 21:35 Croyfer @ 09/01/2004 : 16:25 QUOTE og at jeg sliter med å komme meg opp om måran Er vel egentlig ikke så uvanlig problem det, i din alder... Hakke lært meg alle disse quote-greiene enda... Nei... det er kanskje ikke så uvanlig blant folk i hans alder, men det skal sies at det skyldes altfor mye på "latskap" når unge folk ikke klarer å komme seg opp om morran. Forsinket søvnfasesyndrom er en sykdom som plager mange unge mellom 15-25, og er en litt verre ting å fikse enn å bare be de "legge seg tidligere, stå opp tidligere og spise sunnere" osv. Det går rett og slett ut på at døgnet har for få timer for vedkommende, og søvnrytmen ligger "bak" alle "normale menneskers" søvnrytme. Croyfer, sikkert for sent, men jogg avgårde til legen din og se om du kan få fikset det. Søvnsykdommer er begynt å bli anerkjent som akkurat det; sykdom, og ikke latskap. Kan hende han setter deg på en melatoninkur eller noe lysbehandling. Hilsen Kongen av forsinket søvnfasesyndrom Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Møkka lærer.. Eller møkka-jonas22282460. Alt ettersom. Men, de er nok bare ut etter å TA deg, eller hva? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Skjedde på KRL'en her.. Hadde driti i en oppgave og hun sa at det ikke ble tilstrekkelig grunnlag til terminkarakter! Møkka lærer.. Åneei.. Du driter i faget, og hun vil ikke gi deg krakter? It's a cruel world. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå