citroen Skrevet 13. november 2021 Del Skrevet 13. november 2021 (endret) Kraftig Skurring i to av høyttaler utgangene. Bare jeg berører radioen hvor som helst kommer det kraftig skurring. Det er de to utgangene på venstre side merket A og B left. Det er også en jevn dur der hele tiden. De andre to utgangene er helt i orden. Jeg har en sølvsuper 12 der to av høyttaler utgangene har en sterk.brumming / skurring som kommer bare jeg berører radioen hvor som helst både på chassis og brytere med hånden. De 2 andre kanalene er det ingen problemer med. Det høres på.en måte som om det kan være problemer med jordingen, dette gjelder de to høyttaler utgane på venstre side. Jeg håpe.noen har et forslag om hva som kan være galt? Endret 1. desember 2021 av ilpostino Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. november 2021 Del Skrevet 14. november 2021 Høres definitivt ut som et jordingsproblem. Vet du om det er jordfeil på trafokretsen der ditt hus er tilkoblet ? Lenke til kommentar
citroen Skrevet 20. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2021 Nei det er ikke noen jordfeil på el anlegget. Det er kun denne radioen som jeg opplever denne feilen på. Vet du hvor jordingen er for selve chassiset? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 5 hours ago, citroen said: Nei det er ikke noen jordfeil på el anlegget. Har du prøvd å måle spenning mellom fase-jord? Det trenger ikke være feil på ditt anlegg for at du kan oppleve brumming i lydanlegg. Lenke til kommentar
citroen Skrevet 20. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2021 Hei. Jeg måler 233 på spenning og 123 på jord. Jeg har også prøvd en annen radio i samme kontakt og opplever ingen feil på den. En annen ting er at når jeg kobler denne ss12 til tape og phono virker den bare når mono knappen er inne, da virker den til gjengjeld meget bra. 🙂 Når mono knappen ikke er trykt inn høres det bare svakt musikk fra tape og phono. Har du vært borti noe lignende? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 5 hours ago, citroen said: Når mono knappen ikke er trykt inn høres det bare svakt musikk fra tape og phono. Har du vært borti noe lignende? Da kan det være urenheter inne i knapper eller potensiometre, eller rett og slett ukontakt et sted. Da er det sikkert ikke utenkelig at ukontakt er et sted som egentlig skulle ha vært jordet mot signaljord. Ville uansett ha begynt med potmetre og trykk-knapper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå