Eriksendrul Skrevet 13. november 2021 Del Skrevet 13. november 2021 Skal bytte cpu og hovedkort, har alltid formatert dataen når jeg har gjort dette tidligere, men er det nødvendig? Jeg vet noen drivere etc vil krangle, men ordner ikke Windows dette selv nå`? Prøvd å google litt men finner 50/50 på både ja og nei til formatering ved hardware bytte. Hva er deres erfaringer? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. november 2021 Del Skrevet 13. november 2021 Hmm, jeg byttet cpu i fjor og det gikk helt fint.. Men vet ikke hvordan det er om du bytter hovedkort. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. november 2021 Del Skrevet 13. november 2021 Lisens er som regel knyttet til hovedkortet, så du trenger muligens ny lisens, men det går fint å bruke W10 uten lisens. Anbefales å starte på nytt om mulig, så slipper en konflikter. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. november 2021 Del Skrevet 13. november 2021 Windows 10 pleier å være ganske medgjørlig på hovedkortbytte. De eldre versjonene kunne være mer kranglete. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. november 2021 Del Skrevet 14. november 2021 Installasjonsmessig, så skal det nok gå fint, men jeg tror Lisensen følger med Hovedkortet, så da kan du få et problem når du skal aktivere Windows igjen. Så da er det nok like greit og kjøpe en ny lisens av Windows 10. Da blir det iallefall i orden. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 14. november 2021 Del Skrevet 14. november 2021 Da jeg byttet hovedkort så var det null problem å få aktivisert windows, jeg hadde ny SSD også så jeg reinstallerte. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. november 2021 Del Skrevet 14. november 2021 tflovik skrev (1 time siden): Da jeg byttet hovedkort så var det null problem å få aktivisert windows, jeg hadde ny SSD også så jeg reinstallerte. Da hadde du sikkert full versjon, som er gyldig på flere PCer. OEM er kun gyldig en gang, men en kan få det flyttet over ved å ringe Microsoft, men var for mye styr så jeg kjøpte nytt. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 14. november 2021 Del Skrevet 14. november 2021 Dubious skrev (1 time siden): Da hadde du sikkert full versjon, som er gyldig på flere PCer. OEM er kun gyldig en gang, men en kan få det flyttet over ved å ringe Microsoft, men var for mye styr så jeg kjøpte nytt. Ja det stemmer, jeg har full versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå