GoldlaXiE Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Er det noken som har prøvd dette? prøvde å klokke til 2,1ghz, men då låste pc'n seg av og til.. Er det umuleg å klokke denne prosessoren? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Nr 1. for å overklokke trenger du god kjøling Nr 2. Spenningen må økes Nr 3 North brigde må ha god kjøling (ikke stock NB kjøler) Nr 4 Kvalitetsminne som takler høye spenninger og lav latency (CAS) Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Nr 1. for å overklokke trenger du god kjøling Nr 2. Spenningen må økes Nr 3 North brigde må ha god kjøling (ikke stock NB kjøler) Nr 4 Kvalitetsminne som takler høye spenninger og lav latency (CAS) det gjelder nr 4 der,viser seg vist at lav cas ikke gir bedre ytelse.Såg ein link her. Er det vanskelig å ta av "lokket" på den prossesoren?slik at du kan kjøle rett på core? Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 OK, eg veit ingenting om det me lokket, trur eg lar vere å overklokke den! er jo tross alt utrulig bra ytelse! Lenke til kommentar
genesis Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Nr 1. for å overklokke trenger du god kjøling Nr 2. Spenningen må økes Nr 3 North brigde må ha god kjøling (ikke stock NB kjøler) Nr 4 Kvalitetsminne som takler høye spenninger og lav latency (CAS) 1. denne prosessoren skaper lite varme 2. må? 3. er det NB på disse HKa? 4. er man nødt å kjøre lav latency? hvorfor høye spenninger? (kanskje det er derfor jeg ikke får det til med min xp25+?) Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 det gjelder nr 4 der,viser seg vist at lav cas ikke gir bedre ytelse.Såg ein link her.Er det vanskelig å ta av "lokket" på den prossesoren?slik at du kan kjøle rett på core? Vet ikke om det er vanskelig, men du mister garantien. Ville ikke gjort det foreløpig var jeg deg. Tjener ikke så veldig mye på det heller. Vil tippe det er AGP eller kanskje PCI som stopper deg, ikke prosessoren. Radeon takler som kjent ikke særlig høye AGP-hastighet. Prøv å øke AGP-spenningen hvis det er mulig med det hovedkortet. AGP 4x kan visstnok også hjelpe. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Er det noken som har prøvd dette? prøvde å klokke til 2,1ghz, men då låste pc'n seg av og til.. Er det umuleg å klokke denne prosessoren? Jeg ville ikke ha klokket den, den er bra som den er og dessuten så skal den visst klokke dårlig , det meste jeg har hørt en AMD A64 3000+ er vel 2.18ghz du vil nok passere 20.000 marks i 3Dmark 2001 SE med den frekvensen. men uansett ville ikke tatt sjansen, siden det er så få A64 Cpu'er og den er også veldig Dyr da... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 ...og dessuten så skal den visst klokke dårlig , det meste jeg har hørt en AMD A64 3000+ er vel 2.18ghz Synes ikke den er så ille jeg (ikke min chip, hvis noen lurte, hehe) Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Takker for svar... skal ikke klokke! kjører jo flightsom 2004 smooth med alle instillingene på topp og mye addons..! Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Nr 1. for å overklokke trenger du god kjøling Nr 2. Spenningen må økes Nr 3 North brigde må ha god kjøling (ikke stock NB kjøler) Nr 4 Kvalitetsminne som takler høye spenninger og lav latency (CAS) 1. stock kjøler duger fint opp til 2300 mhz 2. man trenger ikke øke vcore for å klokke opp så lite 3. Athlon64 har ikke northbridge 4. Man trenger ikke kjøre lave latencyinnstillinger bare fordi man overklokker, men det lønner seg uansett å gjøre det, enten man overklokker eller ikke. Man trenger heller ikke øke spenningen på minne noe særlig for en fsb økning på 18 mhz med SPD settings. Til deg som sa at lave innstillinger ikke lønte seg, tror jeg du her feilinformert. Det er EN innstilling som skal være høy, og det er på nForce2, der de fleste setter 5, skal den være 11 som gir litt bedre ytelse. Mest sannsynlig har han MSI KT8T800 som er helt på trynet for overklokking,akkurat som alle de andre hk'a til MSI. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 ...og dessuten så skal den visst klokke dårlig , det meste jeg har hørt en AMD A64 3000+ er vel 2.18ghz Synes ikke den er så ille jeg (ikke min chip, hvis noen lurte, hehe) Oi Oi, hvor fant du den hen? har sett utallige Tester men alle har kommet fram til stort sett samme resultatt. fra 10x206FSB til 10x226FSB altså 2060mhz og 2260mhz blir det vel. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Oi Oi, hvor fant du den hen? har sett utallige Tester men alle har kommet fram til stort sett samme resultatt. fra 10x206FSB til 10x226FSB altså 2060mhz og 2260mhz blir det vel. Hva de greier i tester bryr jeg meg ikke om. Dette er av Oppainter, på XtremeSystems.org. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) 3. Athlon64 har ikke northbridge (du sikter vel til HK) [pirke] Når nordsiden ikke lenger inneholder minnekontrolleren er det heller ikke noe behov for å plassere en bråkete vifte der for å kjøle den ned. [/pirke] EnD.R.E. Skrevet 10/01/2004 : 15:11 QUOTE (AMD_XP3000+ @ 09/01/2004 : 22:17) Oi Oi, hvor fant du den hen? har sett utallige Tester men alle har kommet fram til stort sett samme resultatt. fra 10x206FSB til 10x226FSB altså 2060mhz og 2260mhz blir det vel. Hva de greier i tester bryr jeg meg ikke om. Dette er av Oppainter, på XtremeSystems.org. Folk flest har vel ikke utstyret eller tiden til Optainer, eller? er ikke det en av dem som alltid ligger i teten, når det gjelder den mest ekstreme klokken? edit_ glemte link til tha [pirke] http://hardware.no/art.php?artikkelid=3643&side=2 Endret 12. januar 2004 av genesis Lenke til kommentar
Endre Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Folk flest har vel ikke utstyret eller tiden til Optainer, eller?er ikke det en av dem som alltid ligger i teten, når det gjelder den mest ekstreme klokken? Mange som har cascade vel Det er nok japsene som pleier å ligge i tet når det gjelder overklokking av CPU-er, Opp pleier å ligge i tet i 3DMark. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Sitter selv og klokker denne for øyeblikket. 231 MHz HT-hastighet so far, med helt standard boxed-kjøleribbe og ingen økning volt. Edit: Den ser ikke ut til å gi seg..... 237 nå... Endret 14. januar 2004 av DesertGlow Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) her er et tankekors, minnekontrolleren sitter nå på prosessoren i stede for på NB, men da skulle jo prosessoren bli tilsvarende varmere. så hvorfor har msi satt en slik "monsterkjøler på NB??? den er neppe til pynt AMD Athlon64FX Arkitektur AMD Athlon64FX AMD Althlon64 (Vanlig) Arkitektur AMD Althlon64 Endret 14. januar 2004 av zandro Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 3. Athlon64 har ikke northbridge (du sikter vel til HK) [pirke] Når nordsiden ikke lenger inneholder minnekontrolleren er det heller ikke noe behov for å plassere en bråkete vifte der for å kjøle den ned. [/pirke] EnD.R.E. Skrevet 10/01/2004 : 15:11 QUOTE (AMD_XP3000+ @ 09/01/2004 : 22:17) Oi Oi, hvor fant du den hen? har sett utallige Tester men alle har kommet fram til stort sett samme resultatt. fra 10x206FSB til 10x226FSB altså 2060mhz og 2260mhz blir det vel. Hva de greier i tester bryr jeg meg ikke om. Dette er av Oppainter, på XtremeSystems.org. Folk flest har vel ikke utstyret eller tiden til Optainer, eller? er ikke det en av dem som alltid ligger i teten, når det gjelder den mest ekstreme klokken? edit_ glemte link til tha [pirke] http://hardware.no/art.php?artikkelid=3643&side=2 Kaller ikke det der et monster akkurat. MSI hiver jo på alt som ser "tøft" ut for å kompensere for manglende overklokking feks. Kjøleren på mitt K8V Dlx er ikke stor i det hele tatt, men folk klokker det opp til 260mhz fsb på luft, 3dmark stabilt. Og ikke link til hw.no når det gjelder overklokking, der er de like mye til å stole på som THG Enkelt å sjekke om NB er varm, legg fingeren på. Tviler på at du vil svi deg for å si det slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå