Schmy Skrevet 12. november 2021 Del Skrevet 12. november 2021 Hei! Her om dagen fikk jeg vite av min eks at han hadde mottatt en anmeldelse for en del år tilbake da vi var sammen, og som ble henlagt. Jeg var under den seksuelle lavalder da vi ble sammen, og han betydelig eldre. Noen hadde da anmeldt han for dette forholdet uten at han vet hvem som anmeldte. Synes det er spesielt at jeg ikke ble informert om at noen hadde anmeldt på «mine vegne» dette da det var jeg som var under den seksuelle lavalder, og er veldig nysgjerrig på hvem som kan ha anmeldt. Har jeg rett/mulighet til å få innsyn i denne saken mon tro? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. november 2021 Del Skrevet 12. november 2021 Tror han ble anmeldt for potensiell seksuell omgang med mindreårig. At det omhandlet deg var en detalj i saken, men ikke nok til at du ble avhørt. Det er vel han som må be om innsyn i saken. Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 12. november 2021 Del Skrevet 12. november 2021 Både fornærmede og mistenkte er parter i saken og kan begjære innsyn. Du vil da få mulighet til å møte på nærmeste politistasjon for å lese gjennom sakens dokumenter. Helt konkret gjør du det ved å sende en e-post til politidistriktet som hadde saken og skrive at du ønsker innsyn, så veileder de deg videre. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. november 2021 Del Skrevet 12. november 2021 Problemet er vel kanskje at hennes personalia ikke matcher saken direkte selv om det er henne som logisk omtales ? Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 12. november 2021 Del Skrevet 12. november 2021 Hun er den fornærmede part og burde ligge inne. Selv om hun ikke er lagt inn som fornærmet i saksbehandlingssystemet så har hun rettslig interesse av saken og skal derfor ha innsyn av denne grunn. Det kan være en fordel å ta med ekskjærestens personalia (navn pluss fødselsdato skal holde) for å gjøre det enklere å slå opp saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå