Redaksjonen. Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 Det trengs et taktskifte for tungtransporten Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 Tror dere har litt i høyeste laget forventninger til vår nye samferdselsminister, hvis dere oppriktig tror han kommer til å få til de store greiene ila de neste 4 årene. Ha i bakhodet at han satt lenge som ordfører i Fredrikstad. Der Drammen i det minste har et rykte på seg for å være et sted man kjører igjennom, så er Fredrikstad et sted man ikke engang har tilgang til uten å kjøre kjempeomveier. Eneste veien inn dit er en halvtimes tid på en smal kjerrevei gjennom andre tettsteder, eventuelt et enkelt togspor i en toglinje som alltid er forsinket og som man til og med ønsker å bygge på nytt utenfor byen hans. Så lite gjennomslagskraft har han. Han klarte ikke å få til noe nevneverdig for samferdselen i sin egne lille bygd (opplys meg gjerne, dere som er lokale). Hvis det ikke er noe utrolig han har fått til som media ikke gidder å skrive så mye om, så har vi fått en samferdselsminister som er kvotert inn fordi vi trenger noen med artig dialekt. Blir så mye hyggeligere på Stortinget med en smilende Raymond. Lenke til kommentar
Kanin Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 Når det kommer til ladestasjoner for tungtrafikk, blir de ganske massive. Her burde det være mulig for myndighetene å ta styring å få lagt de rett ved kraftverkene vi har langs de fleste store veiene i Norge. 2 Lenke til kommentar
Lab Roy Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 Hvis man ønsker å overføre gods fra vei til jernbane evt sjøtransport, så må man få slutt på sosial dumping når det gjelder yrkessjåfører. Da vil jernbane bli mer konkurransedyktig i forhold til lastebiltransport. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. november 2021 Del Skrevet 12. november 2021 Den største offentlige transportaktøren, Posten, har lenge vært en spydspiss i elektrifiseringen, så jeg skjønner ikke helt kritikken. Nå settes det også nasjonale og kommunale krav til elektrifisering av blant annet kollektivtransport og mindre kommunale kjøretøy. Riktignok med muligheter for unntak i en del sammenhenger, men såpass mener jeg vi bør tåle i en overgangsperiode der utvalget kjøretøy er noe variabelt ut fra bruksområde. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. november 2021 Del Skrevet 12. november 2021 @(not the real) Dr. Bombay Jeg kjenner ikke til noe av historikken til den nye samferdselsministeren så jeg har ingen grunn til å forhåndstømme han pga sin person. Jeg dømmer heller på bakgrunn av partitilhørighet og regjeringssamarbeidet med Sp. De siste månedene har vist at i elbilpolitikken er Ap mest opptatt av avgifter, mens Sp er mest opptatt av å fremme eksosbiler på bakrunn av fordommer om elbilenes egnethet på landet. @Kanin Det trengs ikke noe offentlig overformynderi på saker som markedet har massevis av incentiver til å ordne selv. Det er rett og slett billigst å bygge sånne ladestasjoner der ledig kapasitet i høyspentnettet er størst og avstandene er minst mulige (pga tap og kabelkostnader). Stasjonenes anleggsbidrag og nettleie bidrar til å finansiere kostnader i kraftnettet, både lokalt og regionalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå