stamkunde Skrevet 10. november 2021 Del Skrevet 10. november 2021 Ser at ledningen har slipt på asfalten mens jeg har kjørt. Det betyr jeg må få koplet dem på nytt. Hvilken butikk har det? kan jeg bruke så gummi som smelter etter at jeg har bindet sammen på ny ledningene. Og til å binde ledningene bør jeg ha noe. Jeg vet ikke hva delene heter på fagspråk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. november 2021 Del Skrevet 10. november 2021 (endret) Hvis det er en gammel henger, så ville jeg byttet hele det elektriske. Det er jo kun en kabel og to lamper bak. Biltema har et bra utvalg. Selvvulkaniserende tape er bra, men gummiforinger best. Bare en 5 meter kabel har de også. Kabelen er dyr, hele settet er billig. Det er bare noen få fester og skruer. Endret 10. november 2021 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. november 2021 Del Skrevet 10. november 2021 Hadde ansvar for en utlånshenger på jobben, og fant at slikt skjedde flere ganger. For å slippe jobben med å koble om kontakten hver gang så lagde jeg en fast kontakt på hengeren, og hadde en løs spiralkabel mellom denne og kontakten på bilen. Mye enklere å bare bytte denne kabelen. Biltema tilhengerkabel 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. november 2021 Del Skrevet 10. november 2021 Skal du skjøte bør du bruke lodding eller klemhylser. Ikke bare tvinne i sammen. Og krympestrømpe rundt selvsagt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. november 2021 Del Skrevet 10. november 2021 Hårek skrev (4 timer siden): For å slippe jobben med å koble om kontakten hver gang så lagde jeg en fast kontakt på hengeren Dette anbefaler jeg TS å gjøre, så slipper hen å skjøte kabelen bare for å få det samme problemet igjen. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 11. november 2021 Forfatter Del Skrevet 11. november 2021 Hårek skrev (13 timer siden): Hadde ansvar for en utlånshenger på jobben, og fant at slikt skjedde flere ganger. For å slippe jobben med å koble om kontakten hver gang så lagde jeg en fast kontakt på hengeren, og hadde en løs spiralkabel mellom denne og kontakten på bilen. Mye enklere å bare bytte denne kabelen. Biltema tilhengerkabel bruke samme kontakt som er nå, og kun forkorte ledningen? eller må jeg ha ny kontakt også hvis det skal festes til noe steder på hengeren fast montert? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 11. november 2021 Forfatter Del Skrevet 11. november 2021 sedsberg skrev (12 timer siden): Skal du skjøte bør du bruke lodding eller klemhylser. Ikke bare tvinne i sammen. Og krympestrømpe rundt selvsagt. har biltema klemhylser? jeg prøvde å søke det ordet der, men klarte kanskje ikke treffe på riktig produkt? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 11. november 2021 Forfatter Del Skrevet 11. november 2021 Dart skrev (13 timer siden): Hvis det er en gammel henger, så ville jeg byttet hele det elektriske. Det er jo kun en kabel og to lamper bak. Biltema har et bra utvalg. Selvvulkaniserende tape er bra, men gummiforinger best. Bare en 5 meter kabel har de også. Kabelen er dyr, hele settet er billig. Det er bare noen få fester og skruer. Hengeren er faktisk veldig ny. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 stamkunde skrev (4 minutter siden): har biltema klemhylser? jeg prøvde å søke det ordet der, men klarte kanskje ikke treffe på riktig produkt? https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/kabelkoblinger/ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 stamkunde skrev (52 minutter siden): bruke samme kontakt som er nå, og kun forkorte ledningen? Du monterer en Biltema Tilhengerkontakt på hengeren. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 Billig quickfix vil være skjøtehylser med lim og vulkteip. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 Senere kan en strategisk plassert bagasjestrikk holde kabelen stram så den ikke løsner og subber nedi bakken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå