pantrax Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Hei. Sålangt har jeg enda ikke hatt noen erfaring med ultraportable bærbare og håpet noen her kanskje hadde noen anbefalinger. Kravene som det legges vekt på er. Vekt! Alt over 1.8 kg er fy fy. Ytelse. ser for meg noe mellom 1.2 og 1.6 ghz hvis det overhodet er mulig å få de så sterke. Ram er en mindre sak siden dette lett legges til. Skjerm. 12-14 tommer. Den bærbare SKAL ha mulighet for skjerm-ut (har sett noen som ikke hadde det). Batteri. Skal holde lengst mulig uten å gå altfor mye opp i vekt. Eventuelt 2 batterier kan kjøpes. Dvd. Skal kan spille dvd filmer. Ekstern enhet for å redusere vekten er helt ok. Wlan: Må ha mulighet for 802.11 b. Aller helst 802.11 g Lan. Tar jeg som en selføge i dagens bærbare. Hard disk. Ikke under 20 Gb men mer er å foretrekke. Operativsystem: 2000 eller XP pro Lyd. Ja takk! Modem. Helst det, men ikke absolutt nødvendighet Cardbus. 1 stk type 1/2 Pris. 15000-22000 Kort og godt. Det skal være en maskin med suverene muligheter for å ta med seg over alt. Skal for det meste brukes til lettere kontor applikasjoner i nettverk og dvd. Ikke noe spesielt spilling, kanskje en gang i halvåret. For å gjøre det litt lettere for dere så er Dell latitude x300 i det segmentet jeg hadde for meg. En test av den finnes på barbara.no Tror det var alt. Takker for alle deres forslag! Edit: Fant nettopp ut at jeg kanskje bommet litt på forum valget. Om så er saken er dere admins velkomne til å flytte den. Endret 9. januar 2004 av pantrax Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Hei. Sålangt har jeg enda ikke hatt noen erfaring med ultraportable bærbare og håpet noen her kanskje hadde noen anbefalinger. Kravene ...... Ta en titt på HP NC4000 .. denne er virkelig snacksy .... fåes med 1.4 og 1.5GHz cpu, WLAN, 12.1" skjerm, ekstern skjermutgang og 40GB hdd ... tror ikke du finner noen bedre ultrabærbar akkurat nå. (denne får du fra ca 12000,- eks mva og oppover avhengig av avtalen du kan handle på) Endret 9. januar 2004 av kjetilkl Lenke til kommentar
intercool Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hvis du har lyst på kvalitet, så vil jeg anbefale www.laptops.dk, også sjekk ut IBM X serien, disse pcen er glimmrende. Og her får du dem til nesten halv pris a norsk pris, alt du må gjøre er og ta en tur med colorline til danmark hvis du har annledning, så slepper du og fortolle den inn..(pakk den opp og ta den med deg, esken kan du sende til norge.) Så kan du jo få kjøpt deg litt TaxFree goods, også Lenke til kommentar
jimhell Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Sony har noen bra PCèr. de blir ikke solgt i Norge. Jeg er veldig fornøyd med min Sony Vaio picturebook. 990gram! Lenke til kommentar
fashion Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Hvis du har lyst på kvalitet, så vil jeg anbefale www.laptops.dk, også sjekk ut IBM X serien, disse pcen er glimmrende. Og her får du dem til nesten halv pris a norsk pris, alt du må gjøre er og ta en tur med colorline til danmark hvis du har annledning, så slepper du og fortolle den inn..(pakk den opp og ta den med deg, esken kan du sende til norge.) Så kan du jo få kjøpt deg litt TaxFree goods, også noen som har erfaringer fra www.laptops.dk. så at det var mye billig der:) Lenke til kommentar
Filla Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 WOW ! De selger T41p til 23k inkl. moms !!! Ka e nummeret til Color Line Lenke til kommentar
akerman Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Why do you have to take the colorline ferry? Norwegian mva. is 22% or so right.. and Danish is 25% - so you would actually save a little, if you had it shipped to Norway. Btw - some of the computers at laptops.dk are computers which the owner bought in some foreign country, and then applied the Danish keyboard. That effectively voids the IBM warranty, so there is NO IBM warranty - instead you have to mail the computer to laptops.dk, when (or if, afterall, we're talking IBM here) it breaks. Some people have told some unlucky stories about dealing with laptops.dk, but generally people are happy. Lenke til kommentar
bjornar83 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Why do you have to take the colorline ferry? Norwegian mva. is 22% or so right.. and Danish is 25% - so you would actually save a little, if you had it shipped to Norway. Btw - some of the computers at laptops.dk are computers which the owner bought in some foreign country, and then applied the Danish keyboard. That effectively voids the IBM warranty, so there is NO IBM warranty - instead you have to mail the computer to laptops.dk, when (or if, afterall, we're talking IBM here) it breaks. Some people have told some unlucky stories about dealing with laptops.dk, but generally people are happy. Momsen i Norge er 24 %. Men må du ikke betale noe ekstra tollgreier hvis du bestiller den og får den sendt til Norge?? Det er jo en mulighet å ta turen over uansett da... men får man tak i norsk tastatur da??? Fine priser!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå