TcB Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hei, jeg har nylig oppgradert til kernel 2.6.0. Men det som er nå er at jeg får ikke nettverket til å fungere. Jeg er relativt ny i dette gamet... når jeg prøver for eks ifconfig eth0 inet up *.*.*.* så får jeg at device not found. Det som er er at jeg vet ikke hva slags merke kortet er, men jeg satte alt og alle i 10-100Mb kortene i kernel til "built in". Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å konfigurere nettverkskortet?? Loopbaken fungerer fint om det er til noen hjelp (hvem vet..)... Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Å sette alle til build inn er vel ikke det smarteste trekket siden kernelen da blir stor og treig. Du kan bruke kommandoen "lspci" og da finner du trolig ut hvilken nettverkskort du har. Da er det bare og legge det til i kernel konfigen og kompilere ( Finner du den ikke i konfig programmet du bruker, så vet google sikkert svaret.) ---- Har du brukt en kernel på samme systemet før som støttet kortet ? I så fall kan du undersøke i /etc/modules.conf om det står noe interresant. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Tviler på at du har kompilert inn støtte for alle kortene siden kortet ditt ikke fungere... Sikker på at du ikke har hoppet over noen? Uansett så er det en dårlig løsning - kompiler dem i det minste som moduler om du absolutt skal ha med alle... hva sier 'ifconfig -a' ? Endret 9. januar 2004 av kattemat Lenke til kommentar
dvj Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) som kattemat sier, prøv å kompiler dem som moduler discover - hardware identification system hvis du får lagt inn discover tror jeg den muligt vil finne kortet og loade modulen edit: leif Endret 9. januar 2004 av dvj Lenke til kommentar
TcB Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Takk for hjelpen, jeg fant kortet ved hjelp av lspci og gikk deretter og konfigurerte kjernen med dette kortet. Det virker fint nå. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå