Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

stuck i andre gir

gear skoe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok "limp mode", som nevnt ovenfor gjør at bilen kun går i andre gir for å få kjørt den hjem, fordi noe er galt.
På Mercedes resulterer det ikke alltid i at noe lyser eller er åpenbart feil, og det kan skyldes nær sagt hva som helst?

Det første som må gjøres, er åpenbart å få lest av feilkoder, og forhåpentligvis finne ut fra det hva problemet er.

Lenke til kommentar

Det skjedde noe pussig med min gamle BMW 94 Sedan, E 36. Jeg fylte den aldri full tank, å småkjørte som regel. Bare 4-5 mil toppen, som regel. Men en gang jeg skulle inn til Oslo tur-retur, fylte jeg full tank. Da jeg kom inn mot Oslo merket jeg at den ikke ville gire ned til 1 gir. Den var sånn da jeg kjørte tilbake, helt til tanken var halvfull ca. Etter det hadde jeg ikke noe problem.

Aldri skjønt helt hva som skjedde. Var alltid påpasselig å skifte olje, filter etc. Det behøver jo ikke hatt noe med bensintanken å gjøre. Har ikke kjempe innsikt i hvordan dette henger sammen. Men det var så og si eneste gangen jeg fylte helt full tank. Var vel litt gnien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...