TcB Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hei, jeg har spurt om dette i en annen tråd for en god stund siden, men da var det noe helt annet galt jeg gjorde. Men tilbake til tråden. Jeg skal sette opp 2 disken i Raid på et Knoppix 2.6.0 system. Jeg har nå kompilert kjernen slik at den støtter raid, og satt opp i bios at raid kjøres. Diskene er også partisjonert i en stor bit hver og formatert i ext3. Det jeg da lurer på nå er hvordan man får mountet de slik at de synes som en stor disk? De er på henholdsvis hdf og hdh? Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (Jeg har ikke helt snøring på hvordan det funker med HW raid) (Har bare brukt SW raid selv) Har du støtte for raid kontrolleren i kernelen ? Lenke til kommentar
TcB Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg har satt opp kernelen slik at den skal støtte raid, men vet ikke helt om den støtter akkuratt den kontrolleren. Men jeg kan vel like så godt kjøre opp SW raid. Har du noen tips til å få til det?? Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 er vel ikke så mange tips få tak i rett userland tools kan være en fordel og hvis du skal boote endre partisjonstypen rett. tror det liggen en guide på The Linux Documentation Project ( Støtte for ide raid kontrollere ligger sammen med de andre ide kontrollerene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå