jornhd Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Hjemmesnekret PC ble plutselig død under bruk. Det er lys på hovedkort, skjermkort og rgb-vifte, men tilkoblet tastatur, mus og headset er uten lys. Det er strøm i usb-portene. Kobler jeg til mobilen begynner den å lade. Derfor rart at det ikke kommer noe lys i det nevnte utstyret. Det kommer ingen signal til skjerm. Har forsøkt begge DP portene. Ingen pip, men vet ikke om det er noen pc-speaker tilkoblet. Noen som har tips til hva det kan være, eller hvordan jeg kan feilsøke? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Mange hovedkort avgir lydkode, eller lyskode som peker til et problem. Jeg vil tippe du kanskje har et CPU-problem her. 2 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Sjekk bruksanvising til HK og se etter diagnose-led. Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Først sjekk diagnose lys/lyd, deretter sjekk om du får 12v lys og USB går på 5v. Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 8. november 2021 Forfatter Del Skrevet 8. november 2021 3 hours ago, Dassen said: Mange hovedkort avgir lydkode, eller lyskode som peker til et problem. Jeg vil tippe du kanskje har et CPU-problem her. Takk! 🙂 Hadde disse lysene, og det lyste på DRAM. Det viste seg at en av brikkene var litt løs. Funker fint nå! 1 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 jornhd skrev (52 minutter siden): Takk! 🙂 Hadde disse lysene, og det lyste på DRAM. Det viste seg at en av brikkene var litt løs. Funker fint nå! Det var godt det ikke var CPU. Easy fix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå