Gå til innhold

Kjøling til Barton 2500+


zup

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg ville ha ventet...

 

Den thermaltake vifte er best, har den selv, og holder stabilt 28-29grader på cpu(xp2000), noe jeg er veldig fornøyd med... :yes:

Er det en Palomino eller Thoroughbred prosessor du har?

 

Jeg har Palomino (gammel kjerne) og ligger på 47 grader idle med 37 grader i kabinettet med Volcano 11.

 

Forøvrig en god kjøler, men den støyer litt i "sakte" modus.

Lenke til kommentar

Cooler master Jet 7+ er vel mer flashy enn de fleste liker, spesielt det blinkende lyset du aldri blir kvitt: En test på Overclockers ShootOut. Velg heller vanlig Aero 7+, den (og Aero 7) får bra skussmål i de fleste tester jeg har lest. Billigere er den også (255 kr versus 270 kr).

 

GlacialTech Igloo Silent Breeze har jeg hørt mye bra om (ike helt for overklokking dog), men Igloo 2450 er det værre med. Jeg fant dog minst en test, på X-bit labs.

Lenke til kommentar

har volcano 11+ selv. syntes den gjør jobben veldig bra...

Har en xp2800+ klokka til en 3200+ (11*200) og den ligger på 32 grader til vanlig, og jeg har ikke sette den være over 40 grader, selv etter at jeg har latt dataen stå å jobbe med 100% load i flere timer. Men jeg har jo noen kabinett vifter også da, også har jeg tatt av grillen på volcanoen så den ikke bråker så mye.

 

Kjører vifta på ca 3300 rpm, akkurat det den brøker like mye som de andre viftene i dataen.

Lenke til kommentar

ali g

Den thermaltake vifte er best, har den selv, og holder stabilt 28-29grader på cpu(xp2000), noe jeg er veldig fornøyd med... 

 

Det tviler jeg noe jævlig på. Det er tempraturen jeg får når maskina mi har idlet en god stund eller hvis kjølevannet mitt er kaldt. Tviler på at luftkjølingen din kan gi deg så god temp, må være målt rett etter startup eller noe. Eller så er din temp måler ikke helt god. Da jeg oppgraderte bios viste temp målern min 10 c + i forhold til hva den gjorde vanlig som et eksempel.

Lenke til kommentar
ali g
Den thermaltake vifte er best, har den selv, og holder stabilt 28-29grader på cpu(xp2000), noe jeg er veldig fornøyd med... 

 

Det tviler jeg noe jævlig på. Det er tempraturen jeg får når maskina mi har idlet en god stund eller hvis kjølevannet mitt er kaldt. Tviler på at luftkjølingen din kan gi deg så god temp, må være målt rett etter startup eller noe. Eller så er din temp måler ikke helt god. Da jeg oppgraderte bios viste temp målern min 10 c + i forhold til hva den gjorde vanlig som et eksempel.

Han tror vel at HK temp er CPU temp. Eller så leser tempsensoren hans VELDIG feil.

Kan også være feil bruk av softwaren som leser av temp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...