ViviBekk Skrevet 7. november 2021 Del Skrevet 7. november 2021 Hei Jeg leter etter en litt detaljert statestikk over eksport fra Norge. Er det noen som vet hvor - evt om - slikt finnes tilgjengelig on-line? Tenker på mulighet til å finne ut hvilke varer som eksporteres og til hvilken pris. Feks: torsk xx millioner, jern xx millioner, juletrær xx millioner. Jeg har "googlet" litt, men finner bare verdi av store varegrupper som feks. sjømat. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Hei snuppliluppa. Her er noe kanskje: https://www.ssb.no/utenriksokonomi/utenrikshandel/statistikk/utenrikshandel-med-varer Lenke til kommentar
ViviBekk Skrevet 8. november 2021 Forfatter Del Skrevet 8. november 2021 Luske_Ludvig skrev (5 timer siden): Hei snuppliluppa. Her er noe kanskje: https://www.ssb.no/utenriksokonomi/utenrikshandel/statistikk/utenrikshandel-med-varer Hmmm... Noe slikt, men mer detaljerte grupper. Her er det bare delt inn i f.eks: "Kjemiske produkter" og "Råvarer (ikke spiseplige), ekskl brenselsstoffer" - det blir litt for generelle varegrupper. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Sjekket du tabell 2, litt nede på siden? Lenke til kommentar
ViviBekk Skrevet 8. november 2021 Forfatter Del Skrevet 8. november 2021 Ja, det gjorde jeg og der er det mer detaljerte grupper - men bare siste året (som jeg klarer finne). Jeg trenger oversikt over gjerne 15-20 år. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Kildene, som står under tabellen, har data som går lenger tilbake i tid Lenke til kommentar
ViviBekk Skrevet 8. november 2021 Forfatter Del Skrevet 8. november 2021 Tusen takk! Der var det noe mer detaljerte opplysninger og over mange år - dog fordelt pr mnd? (finner kanskje pr år også - ellers skal jeg nå klare å legge sammen tallene) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå