564215 Skrevet 7. november 2021 Del Skrevet 7. november 2021 (endret) Jeg har en portåpner i garasjen hvor fjernkontrollen ikke fungerer. Jeg ble tipset om at man kunne laste ned en app på telefonen hvor man kan styre duppedingser som bruker infrarød. Portåpneren er rundt 20 år gammel og jeg er usikker på om denne bruker infrarød. Dersom den ikke gjør det, hvilken annen teknologi kan den bruke for å sende trådløse signaler? Legger ved bilde av motoren og fjernkontrollen. Edit: som dere skriver er det nok RF. Skrudde av skallet på motoren og fant en antenne. Endret 7. november 2021 av 564215 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. november 2021 Del Skrevet 7. november 2021 Hvis du har batteri i fjernkontrollen kan du sjekke mobilkameraet ditt mot der du tror lyset kommer ut og aktivere den og se på mobilskjermen. Slik du har tatt bildet av fjernkontrollen er det vanskelig å se om dette er radio-basert eller lys. Med mindre du har koblet opp en mottaker-senor så er det nok radio-basert. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 7. november 2021 Del Skrevet 7. november 2021 Den tynne, sorte ledningen ser ut som en antenne, tipper det er vanlig RF. 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. november 2021 Del Skrevet 7. november 2021 564215 skrev (1 time siden): Bruker garasjeportåpneren min infrarød? Nei. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Liten vits med infrarød på garasjeportåpner.. Gamle portåpnere krevde ofte fri sikt, men de brukte radiosignaler. Vi hadde utendørs antenne på vår port, som var minst 30 år gammel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå