Litjmattis Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 Hei. Har en mercedes benz c180 2003 som "napper" når jeg gir på gass. Har byttet tennplugger, rengjort luftfilter og prøvd å rengjort dysene men ingenting har hjulpet. Nå idag så kjørte jeg bilen i noen minutter så stoppet den av seg selv når jeg parkerte å fikk ikke start på den igjen. Jeg mistenker katalysatoren men kanskje noen her har litt mere peiling enn meg. Den "napper" hele tiden og bruker enorme mengder drivstoff. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 KM? Automatgir? Er service utført? Generelt dersom motor bruker enorme mengder drivstoff, så blir ikke alt drivstoffet forbrent. Det havner bensin da i katalysator og som gift for katalysator. Generelt kan dette skyldes problemer relatert til E85 metanol bensin. En quick fix kan derfor være injection cleaner runde på tanken. Dersom du er heldig, løser det problemet. Selges Biltema og Bilxtra osv. Ellers må du ha feilkodeavleser. Just say. Eller ta bilen på verksted og få stilt diagnose. Vær glad du ikke har kompressor-utgaven. Velkommen som bruker av forumet BTW! Masse nugs og klemmer. Lenke til kommentar
Litjmattis Skrevet 9. november 2021 Forfatter Del Skrevet 9. november 2021 rundt 250000Km, automatgir og tok en service på den forrige helg. Hadde problemer med å starte bilen når den sto i oppoverbakke så er vell noe med drivstoff som er problemet? Kjørte diagnose på den, var enorme mengder med feilkoder som var der men de er vell bare gammle koder som har blitt lagret. fant egentlig ingen som sa noe om motorproblemet på bilen. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. november 2021 Del Skrevet 9. november 2021 Da bør du slette feilkoder og se hva nye som kommer. Dersom problem oppstod når du stod i bakke, kan det hende at du har fukt / vann i tanken. Prøv injection cleaner Lenke til kommentar
Litjmattis Skrevet 9. november 2021 Forfatter Del Skrevet 9. november 2021 (endret) Altså jeg har problemer når den ikke står i oppoverbakke også men da er det bare den "nappinga" som skjer som regel, har bare vært borti at den stopper 1 gang å det var i oppoverbakkem, hadde ikke sjangs til å starte den igjen før jeg trillet den ut av oppoverbakken. har fått de sletta, men kom ikke opp noen nye når jeg skjekka sists. Har prøvd injection cleaner på tom tank så fyllte jeg opp hele tanken. Endret 9. november 2021 av Litjmattis Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. november 2021 Del Skrevet 9. november 2021 Jeg kjenner ikke denne bilmodellen. Hva sier feilmeldingene? Dette kan være relatert til tett drivstoff-filter og gåen drivstoff-pumpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå