bruker-540634 Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 Har avsluttet mitt internett abonnent hos Nextgentel, i dette abonnementet har jeg blitt nødt til å leie en router som jeg aldri har brukt eller hatt behov for. Nå som kundeforholdet er avsluttet så har de sendt meg returlapp som jeg skal bruke til å sende denne tilbake, dette har jeg fått en faktura på 99kr for.. Jeg vet ikke, men jeg synes det er fullstendig urimelig at jeg skal betale frakten for noe som ikke er mitt og som jeg ikke har ønsket. Skal vedde på at frakten ikke koster 99 kr engang. Og så har jeg vært nødt til å betale for en ytterligere måned etter at jeg sa opp til tross for jeg ikke har noe form for binding. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 Vilkårene er klare: Utstyr Utstyret våre kunder benytter er NextGenTels eiendom. Leie, kjøp og/eller frakt faktureres i henhold til prislisten. Utstyr (med unntak) må returneres til vår returadresse (se ‘Retur av utstyr’) av kunden for egen regning når NextGenTel ber om å få utstyret i retur, uavhengig av årsak. Utendørsantennen for Trådløst Bredbånd og Fiberboks for fiberinstallasjoner tilhører boligen og overlates til neste beboer. Retur av utstyr NEXTGENTEL POSTENS GODSSENTER OSLO 0062 OSLO NB! Pakken må sendes med sporingsnummer for at Posten skal kunne behandle forsendelsen. Pakker sendt uten sporingsnummer vil ikke komme frem til NextGenTel, og vil dermed bli ansett som ureturnert. Jeg ser umiddelbart ingenting om at du må benytte deres returlapp. Har du takket ja til nevnte returlapp? Hva de legger i "med unntak" må du spørre de om. Angående oppsigelse står dette også helt klart. Avslutning av abonnement Sluttdato er én måned etter utgangen av den måneden vi mottar melding om avslutning av abonnementet. Hvis du melder fra i januar, er sluttdatoen siste dag i februar. Hvis det er bindingstid på abonnementet, vil dette medføre et bruddgebyr. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 (endret) Kan de tvinge deg å leie en router du ikke har bruk for? Om man for eksempel har sin egen router man ønsker å bruke. Det hørtes merkelig ut. Det kan veldig godt være dette kan anses som ett ulovlig koblingssalg som de gjør, og at man ville hatt en god sak ved å gå videre med det argumentet. Endret 11. november 2021 av Kron Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 Kron skrev (4 timer siden): Kan de tvinge deg å leie en router du ikke har bruk for? Nei. Men, ofte de inkluderer de i pakketilbud, hvor du da må betale leie for ruter. Jeg har fiber fra Telenor, og valgte å ikke leie ruter. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 At folk ønsker å ha noe med nextgentel er uforståelig. Største møkkaselskapet i Norge 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. januar 2022 Del Skrevet 12. januar 2022 (endret) scuderia skrev (50 minutter siden): At folk ønsker å ha noe med nextgentel er uforståelig. Største møkkaselskapet i Norge bare borettslag og større sammenslutninger burde snakke/handle med dem, og få vekk "rusk" i kontraktene som irriterer brukerne. de fleste skriver under på standardkontraktene uten å peke på alt som ikke er til deres fordel. jeg forhandlet vekk både oppsigelsestid og returfrakt med et annet selskap. de trodde ikke vi ville droppe å signere pga småting, men småting ganget med antallet brukere er store ting. det hender også at brukere ikke vil ha det tilbudet som er forhandlet fram, og det kan senere dukke opp bedre tilbud, derfor må det være åpninger for det, uten at oppsigelsestider og andre kostnader skal stå i veien. Endret 12. januar 2022 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå