Gå til innhold

Lanserer ny varebil med hengerfeste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå begynner det å ligne på noe! Dette er virkelig ikke bilen for meg, men så er jeg heller ikke i målgruppen. Varebilen er rettet inn mot et prisfølsomt segment av håndverkere mf. som likevel skal ha med seg last. Mye last. Og her får de levert. Om enn med et noe magert batteri.

Tillatt tilhengervekt på 1500kg er dertil utmerket, og hva vi ellers ville forventet av denne klasse bil i fossil drakt. Et tall som definitivt stiller VW MEB sin latterlige lave maksimale tilhengervekt på 1000(1200)kg i et uheldig lys. Spesielt med tanke på at VW MEB har opp til over dobbelt motoreffekt og nesten dobbelt så stort batteri…

Endret av 1P4XZQB7
Lenke til kommentar

Gamle Kangoo Electric kom i 5-seter variant. Er det noe tegn til at det blir umulig eller er klargjort for å tilby i den nye?

Jeg har hatt en Nissan NV200 før og savner muligheten for å ha en 5-seters familiebil i noen situasjoner som kan "ominnredes" til å bli en varebil i andre situasjoner. Hengerfeste, ok rekkevidde og ok hurtiglademulighet er andre viktige må ha faktorer. e-NV200 er jo litt i tristeste laget på rekkevidde, ladetid og hengerkapasitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Simen1 said:

Gamle Kangoo Electric kom i 5-seter variant. Er det noe tegn til at det blir umulig eller er klargjort for å tilby i den nye?

Jeg har hatt en Nissan NV200 før og savner muligheten for å ha en 5-seters familiebil i noen situasjoner som kan "ominnredes" til å bli en varebil i andre situasjoner. Hengerfeste, ok rekkevidde og ok hurtiglademulighet er andre viktige må ha faktorer. e-NV200 er jo litt i tristeste laget på rekkevidde, ladetid og hengerkapasitet.

Det er vel gode sjanser for at Nissan sin versjon kommer som det, hvertfall. Den blir bygd på denne plattformen og skal hete e-NV250. Etter hva jeg kan se er vel vanlig versjon noe kortere enn den gamle. 45 kWh batteri er jo uansett ikke spesielt bra på en bil som lanseres i 2021. Men så koster den vel kanskje bare 250-300 tusen. Peugeot Expert kommer med 75 kWh f.eks, en større og dyrere bil, men dog. 1500 kg henger var en stor overraskelse på denne da, det er mer enn de fleste.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...