tc617 Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 Hei Lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg og tyde ut en eldre byggetegning Fant en eldre byggetegning fra byggeår, er fra 1971 har markert hvilken seksjon spørsmålet mitt gjelder med røde tjukke linjer Har tegnet som en femåring, og tegningen er ganske utydelig, men håper noen kan hjelpe meg fordet Lurer på de 2 veggene jeg har markert med tynne røde linjer er bærende? Ser at de er mye tynnere en der jeg har markert med svart ring, de 2 veggene jeg har markert i rødt er rundt 10cm. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 7. november 2021 Del Skrevet 7. november 2021 En bærende vegg er vanligvis 90 grader fra takstolene, altså veggene som går igjennom huset ditt, ikke de som går på tvers. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 7. november 2021 Del Skrevet 7. november 2021 Når du sier den veggen markert sort er tykkere. Det kan jo være fordi dette huset er delt i to boenheter? Det er jo et standard hus fra 80 tallet. Enig i det Clayman sier, det er nok den røde som går horisontalt på tegningen som sannsynligvis er bærende, men her må man undersøke nærmere. Se i etasjen under om det er noen vegger som går likt som i etasjen over, er det noen bjelker som er kledd inn eller synlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå