Gå til innhold

Google Home sier "philips hue unreachable"

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har hatt Philips Hue med talestyring gjennom Google Home i et par år, og det har funket fint frem til de siste dagene. Når jeg nå sier "Slå på lysene i stuen" til Google Home, sier den at det har oppstått en feil. Når jeg bruker Hue-appen, har jeg full kontroll over lampene, alt virker fint her. Når jeg går inn på GH-appen, finner jeg lampene, men får ikke kontakt med dem, og det står "Uten nett" på alle. Forsøkte med å unlinke Hue og GH-appen for å linke de på nytt, men da sier GH at den ikke finner Hue.

Styring fra Siri gjennom Hjem på iPhone virker som den skal. Feilen må derfor ligge i Google Home, ikke i Hue, siden det virker fra iOS Hjem.

Noen som har opplevd det samme, og har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det har hendt at mitt også streiker sånn. To ganger måtte jeg ta strømmen på alt, og så sette i ruter først og sette strøm på Hue og alle enhetene etterpå. En annen gang måtte jeg slette G-kontoen og plassere alle enheter i rommene i Home på nytt. Det siste skjedde nå nylig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Fikk endelig sett på dette igjen. Merkelig feil, siden styring av lysene med både  Hue-appen og Apple Hjem virket. Kun styring av lysene via Google Home (app eller tale) som ikke virket. Jeg forsøkte å oppheve koblingen mellom Home og Hue og opprette denne på nytt, men det feilet når jeg forsøkte å koble de sammen ("noe gikk galt" elns). Jeg merket også at jeg fikk feil på lasting av noen strømmetjenester, både WiFi og kablet, og begynte å mistenke routeren. Byttet router i går, og nå virker alt som det skal. Vet ikke hva som er feil på den gamle, da alt jeg gjør på hjemmekontor, mobil og nettbrett fungerer som det skal.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...