Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 Jeg har hatt Philips Hue med talestyring gjennom Google Home i et par år, og det har funket fint frem til de siste dagene. Når jeg nå sier "Slå på lysene i stuen" til Google Home, sier den at det har oppstått en feil. Når jeg bruker Hue-appen, har jeg full kontroll over lampene, alt virker fint her. Når jeg går inn på GH-appen, finner jeg lampene, men får ikke kontakt med dem, og det står "Uten nett" på alle. Forsøkte med å unlinke Hue og GH-appen for å linke de på nytt, men da sier GH at den ikke finner Hue. Styring fra Siri gjennom Hjem på iPhone virker som den skal. Feilen må derfor ligge i Google Home, ikke i Hue, siden det virker fra iOS Hjem. Noen som har opplevd det samme, og har en løsning? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 Det har hendt at mitt også streiker sånn. To ganger måtte jeg ta strømmen på alt, og så sette i ruter først og sette strøm på Hue og alle enhetene etterpå. En annen gang måtte jeg slette G-kontoen og plassere alle enheter i rommene i Home på nytt. Det siste skjedde nå nylig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. desember 2021 Del Skrevet 15. desember 2021 (endret) Fikk endelig sett på dette igjen. Merkelig feil, siden styring av lysene med både Hue-appen og Apple Hjem virket. Kun styring av lysene via Google Home (app eller tale) som ikke virket. Jeg forsøkte å oppheve koblingen mellom Home og Hue og opprette denne på nytt, men det feilet når jeg forsøkte å koble de sammen ("noe gikk galt" elns). Jeg merket også at jeg fikk feil på lasting av noen strømmetjenester, både WiFi og kablet, og begynte å mistenke routeren. Byttet router i går, og nå virker alt som det skal. Vet ikke hva som er feil på den gamle, da alt jeg gjør på hjemmekontor, mobil og nettbrett fungerer som det skal. Endret 15. desember 2021 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 7. november 2022 Del Skrevet 7. november 2022 Du kan prøve kommandoen "synchronize devices" og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå