Gå til innhold

wm til veldig dårlig bærbar pc

Anbefalte innlegg

har en torsiba satelitt ettellerannet(100mhz cpu og 32 mb ram) bærbar som jeg kjører freeBSD på, og har stort sett til nå brukt til å administrere de andre maskinene mine med unix-baserte os. Men her om dagen oppdaga jeg rdesktop(program til å remote admine windows servere), så nå vil jeg ha x inn på den bærbare for å kunne kjøre det der og. Men hvem window manager enger seg best til en slik maskin a? Renger med at kde og gnome blir for krevende, så da ville jeg helst ha en anbefaling av en av disse windows managerene: Aftherstep, windowmaker eller fvwm. (hvis du vet om andre wm som ligger i ports som er bedre nevn gjerne de.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt at Blackbox/Fluxbox krever lite.

Jeg har hørt (og blitt anbefalt, sånn sett) at OpenBox også skulle kreve lite Mhz. Jeg har en 200 Mhz som jeg skulle ha testa litt linux på (igjen). Men denne gang en mye lettere WM, som dere kaller det.

Noen som kan anbefale en distro som er lett å installere? Har prøvd Mandrake og Red Hat før. Disse var tunge med Gnome og KDE. Mandrake betydelig verre enn Red Hat.

Takker for tips.

Lenke til kommentar

Vendligst ikke kupp tråden med enda en 'hvem linux distro'-diskusjon.(takk)

Har nå sett gjennom noen av tipsa(takk til de som ga svar på spørsmålet mitt). Tror kansje jeg skal prøve IceWM, 'Window Manager designed for speed, usability and consistency' høres bra ut... men er litt bekymra for hvor mye systemressurser den bruker etter og ha sett noen screenshots, for den så jo ganske nice ut da.

Men jeg ska prøve den når jeg kommer hjem, hvis den blir for tung tror jeg at jeg prøver fluxbox som flere her og anbefaler(ser ut som om den kan skaleres ganske bra ned).

Lenke til kommentar
hvis du ikke er kravstor og behøver eyecandy wm, kan du prøve denne

flwm - fast light window manager

kjører den fint på 90mhz med freebsd

den så ut til at kunne kjøre raskt vertfall...ikke mye dilldall der :D tror nok denne blir andrevalget mitt nå... takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...