Engebret Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 Jeg har en Samsung Galaxy J7 med diverse bilder, ca 300 stk. Disse hadde jeg tenkt å flytte til en ekstra minnebrikke på pc,n . Overføring via kabel fra mobil til pc. Jeg valgte overføre. Etter overføringen var jo da bildene borte fra pc. Jeg ville sjekke minnebrikken men der kom det en feilmelding om at innholdet ikke kunne leses. Så for øyeblikket er samtlige bilder borte. Jeg har i etterkant fått vite at det er en feil på brikken. Så derfor, er det mulig å finne igjen bildene på telefonen ( et eller annet sted ) siden jeg ikke har slettet dem ? Jørgen Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 (endret) Er du sikker på at du ikke har backup av bildene i Google Drive eller andre skylagringstjenester? Jeg forstår det slik at du har prøvd å overføre filene direkte fra mobil til et minnekort på PC. Og da regner jeg med at filene ikke har vært innom harddisk på PC. Om en slik operasjon mislykkes så er bildene slettet på mobil, men ikke nødvendigvis lagret på minnekort. Så en burde heller ha kopiert bildene fra mobil, og gjerne til PC disken først. Her er noen tips for å prøve å finne igjen bilder som er slettet fra mobil (jeg har ikke prøvd det selv): Ser er er er en android app som heter: Recover Deleted Data, fenix studio. Den ser ut til å få god omtale og er gratis. DiskDigger er også gratis å bruke for bilder. Legger merke til at DiskDigger kan finne mer om mobilen er "rooted". Omtale av de og noen andre her: 9 Best Android Data Recovery Tools in 2021 (Free & Paid) - TargetTrend Fonepaw er et interessant alternativ fordi den installeres på pc og leser filene via usb uten å installere noe på mobilen. Gratis å prøve, men berger ikke filene uten betalt lisens på 50 dollar. Endret 3. november 2021 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå