Redaksjonen. Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 Volkswagen ID.5 er lansert Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 ser ut som de som designet taket og vinduet med bakstolpene ikke fikk intern mailen om hvor lang bilen skulle bli. 4 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 ID.6 er mer interessant, men den er bare for Kina. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 Søsteren til Q4 Sportback. Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 3 hours ago, Theo343 said: ser ut som de som designet taket og vinduet med bakstolpene ikke fikk intern mailen om hvor lang bilen skulle bli. Jeg tror de fikk låne teamet som hadde samme ansvar for Ford Sierra. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 4 minutes ago, J-Å said: Jeg tror de fikk låne teamet som hadde samme ansvar for Ford Sierra. Yes Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 30 minutes ago, J-Å said: Jeg tror de fikk låne teamet som hadde samme ansvar for Ford Sierra. Den er jo en klassiker. Ikke ofte man ser en lenger dog. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 J-Å skrev (2 timer siden): Jeg tror de fikk låne teamet som hadde samme ansvar for Ford Sierra. They wish. Sierra ble designet av Uwe Bahnsen og Patrick le Quement. Førstnevte er død, og kan neppe sies å ha ansvaret. Le Quement er en legendarisk, nå pensjonert designer som de fleste bilfabrukker burde ha våte drømmer om å få ansette. Lenke til kommentar
ØysteinLi Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 Altfor stusselig hengervekt, biler av en slik størrelse bør kunne trekke minst 1500 kg, helst opp mot 2000 kg. 1 Lenke til kommentar
MinHattHarTreKanter Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 Den mest idiotiske trenden innenfor bil: SUV coupe. Jeg gremmes. 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 MinHattHarTreKanter skrev (1 time siden): Den mest idiotiske trenden innenfor bil: SUV coupe. Jeg gremmes. Helt enig når det gjelder bensin og dieselbiler, X6 er den mest idiotiske bilen BMW har lansert. Når det gjelder elbil, så er aerodynamikk imidlertid så viktig at slike biler kan være et greit kompromiss mellom ønsket sittehøyde og fornuftig forbruk. Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 (endret) AL123 skrev (1 time siden): Helt enig når det gjelder bensin og dieselbiler, X6 er den mest idiotiske bilen BMW har lansert. Når det gjelder elbil, så er aerodynamikk imidlertid så viktig at slike biler kan være et greit kompromiss mellom ønsket sittehøyde og fornuftig forbruk. Halvparten av alle nye biler i dag er hinsides fornuft med hensyn til størrelse og prestasjoner og luksus. At staten skal subsidiere mye av dette glade vanviddet gjennom å null moms er noe det hurtigst mulig bør bli slutt på. En elbil i rimelig størrelse behøver et støtte på ca 80.000 kr for å være konkurransedyktig mot fossilbiler. I flere land i EU ligger støtten på dette nivået og ofte lavere for dyrere biler, altså generelt lavere støtte enn i Norge og med omvendt innretning. Det er gøy at folk vil ha luksusbiler med ekstraordinære prestasjoner (selv om de verken bruker eller kan bruke dem!), men staten behøver ikke å finansiere galskapen! Ser frem til at sønnen min mottar en BMW i4 M50 om ett år til 600.000 og til ca halve prisen av fossilbiler med tilsvarende prestasjoner! Den skal jeg nok prøve og se hvor grensene går (har lært meg det over mange år)! Endret 4. november 2021 av Ketill Jacobsen Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 4. november 2021 Del Skrevet 4. november 2021 3 hours ago, AL123 said: Når det gjelder elbil, så er aerodynamikk imidlertid så viktig at slike biler kan være et greit kompromiss mellom ønsket sittehøyde og fornuftig forbruk. Det burde være mulig å få til en løsning hvor en "kombikupé" bakluke ved behov kan låses i horisontal stilling + ned/opp fellbare paneler for å lukke under. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå