Gå til innhold

Volkswagen ID.5 er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
J-Å skrev (2 timer siden):

Jeg tror de fikk låne teamet som hadde samme ansvar for Ford Sierra. 

They wish. Sierra ble designet av Uwe Bahnsen og Patrick le Quement. Førstnevte er død, og kan neppe sies å ha ansvaret. Le Quement er en legendarisk, nå pensjonert designer som de fleste bilfabrukker burde ha våte drømmer om å få ansette.

Lenke til kommentar
MinHattHarTreKanter skrev (1 time siden):

Den mest idiotiske trenden innenfor bil: SUV coupe. Jeg gremmes.

Helt enig når det gjelder bensin og dieselbiler, X6 er den mest idiotiske bilen BMW har lansert. Når det gjelder elbil, så er aerodynamikk imidlertid så viktig at slike biler kan være et greit kompromiss mellom ønsket sittehøyde og fornuftig forbruk.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 time siden):

Helt enig når det gjelder bensin og dieselbiler, X6 er den mest idiotiske bilen BMW har lansert. Når det gjelder elbil, så er aerodynamikk imidlertid så viktig at slike biler kan være et greit kompromiss mellom ønsket sittehøyde og fornuftig forbruk.

Halvparten av alle nye biler i dag er hinsides fornuft med hensyn til størrelse og prestasjoner og luksus. At staten skal subsidiere mye av dette glade vanviddet gjennom å null moms er noe det hurtigst mulig bør bli slutt på. En elbil i rimelig størrelse behøver et støtte på ca 80.000 kr for å være konkurransedyktig mot fossilbiler. I flere land i EU ligger støtten på dette nivået og ofte lavere for dyrere biler, altså generelt lavere støtte enn i Norge og med omvendt innretning.

Det er gøy at folk vil ha luksusbiler med ekstraordinære prestasjoner (selv om de verken bruker eller kan bruke dem!), men staten behøver ikke å finansiere galskapen!

Ser frem til at sønnen min mottar en BMW i4 M50 om ett år til 600.000 og til ca halve prisen av fossilbiler med tilsvarende prestasjoner! Den skal jeg nok prøve og se hvor grensene går (har lært meg det over mange år)!

Endret av Ketill Jacobsen
Lenke til kommentar
3 hours ago, AL123 said:

Når det gjelder elbil, så er aerodynamikk imidlertid så viktig at slike biler kan være et greit kompromiss mellom ønsket sittehøyde og fornuftig forbruk.

Det burde være mulig å få til en løsning hvor en "kombikupé" bakluke ved behov  kan låses i horisontal stilling + ned/opp fellbare paneler for å lukke under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...