bruker-540634 Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Å beholde 3080 er nærmest som tyveri å regne i mine øyne, men hadde ønsket noe form for kompensasjon for ulempen det medfører å sende den tilbake samt vente til riktig kort kommer på døra. Kanskje 500kr+frakt 1 Lenke til kommentar
Leatherass Skrevet 8. november 2021 Forfatter Del Skrevet 8. november 2021 Hei. Jeg ble enig med kjøper 2 om at han kjøper 3070 og får refundert 5000. Kjøper 1 er den heldige vinner av et bedre kort enn han kjøpte. For min del er det ikke verdt bryderiet av å gå til forliksrådet og slike ting. Det er jo åpenbart en sivilrettslig uenighet og kjøper 1 har ikke gjort noe ulovlig. Ergo orker jeg ikke bruke mye tid på en mer eller mindre tapt sak. 5k fattigere og en lærdom rikere. 1 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Leatherass skrev (13 minutter siden): Hei. Jeg ble enig med kjøper 2 om at han kjøper 3070 og får refundert 5000. Kjøper 1 er den heldige vinner av et bedre kort enn han kjøpte. For min del er det ikke verdt bryderiet av å gå til forliksrådet og slike ting. Det er jo åpenbart en sivilrettslig uenighet og kjøper 1 har ikke gjort noe ulovlig. Ergo orker jeg ikke bruke mye tid på en mer eller mindre tapt sak. 5k fattigere og en lærdom rikere. Trist at folk oppfører seg på den måten.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Leatherass skrev (12 minutter siden): Hei. Jeg ble enig med kjøper 2 om at han kjøper 3070 og får refundert 5000. Kjøper 1 er den heldige vinner av et bedre kort enn han kjøpte. For min del er det ikke verdt bryderiet av å gå til forliksrådet og slike ting. Det er jo åpenbart en sivilrettslig uenighet og kjøper 1 har ikke gjort noe ulovlig. Ergo orker jeg ikke bruke mye tid på en mer eller mindre tapt sak. 5k fattigere og en lærdom rikere. Der gikk det opp et lys for X antall potensielle fremtidige svindlere. Kanskje også kjøper 1 leser i denne tråden så hen vet hvor ståa er.. Trenger ikke forliksrådet. Det burde holde med forbrukerrådet. De tar slike saker gratis. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Ikke la slike passive svindlere få slippe unna. Da lærer du bare folk opp i at det lønner seg å svindle fordi dem slipper unna med det. 3 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Det blir nesten som å betale noe kontant i en butikk å få tilbake mer penger enn du skulle, fordi personen i kassa har talt feil. Blir et aldri så lite helvette for de som skal gjøre oppgjøret på kveldstid. Finnes alltid folk som vil utnytte enhver situasjon til sitt eget beste uten å tenke på personen det går utover. Synes ikke du burde slå deg til ro med dette, få kortene i retur og send til korrekt person, dog du burde ha dobbeltsjekka og trippeltsjekka før du sendte noe som helst. 4 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 8. november 2021 Del Skrevet 8. november 2021 Leatherass skrev (1 time siden): Støtter de andre med at du ikke må la svindleren slippe unna. Krev at han enter betaler 5000 eller sender tilbake kortet mot at du betaler frakt og evt litt for bryet. Hvis ikke tar du det videre. Han forsøkte å svindle deg. Hvis personen som kjøpte er ung kan du jo ta en tlf til foreldrene 🤷♂️ 3 Lenke til kommentar
thatguy83 Skrevet 6. februar 2022 Del Skrevet 6. februar 2022 Hva ble utfallet her? Ganske spesielt at kjøperen som fikk det bedre skjermkortet beholdt det vitene om at han a) fikk noe bedre enn han betalte for og b) vet at en annen der ute egentlig skulle hatt det og betalte mer også. Alt til side burde han som fikk det bedre kortet skjønne at her skjedde det en menneskelig feil som ikke skal gavne han. Noen gir totalt F altså. Jeg ville gjerne beholdt en Series X Xbox framfor en Xbox One feilsendt, spesielt om jeg fikk Series X over en guttunge som hadde ønsket seg denne til bursdagen sin f.eks, det er et spørsmål om moral her. Håper det løste seg for alle men ja, etter å ha solgt MYE på finn selv triple sjekker jeg absolutt alt før sending selv. Du får legge igjen en kundeomtalte på han sin Finn profile som det synger av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå