Gå til innhold

Test: JBL Quantum One

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Øre putene puster dårlig. Dette er jo et lukket headsett, så dette er jo normalt at de ikke puster så bra. Synes det blir for ille å trekke på dette punktet. Lukket headsett skal være tett, for å minske unødvendig støy inn i headsettet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
ZentiX skrev:

- Øre putene puster dårlig. Dette er jo et lukket headsett, så dette er jo normalt at de ikke puster så bra. Synes det blir for ille å trekke på dette punktet. Lukket headsett skal være tett, for å minske unødvendig støy inn i headsettet.

Du kan fint få dem med ulike materialer som puster bedre. Velur er ofte brukt, av for eksempel beyerdynamic.
Lenke til kommentar

Kjøpte Mobius etter anbefaling fra dere. Fikk et headset som absolutt ikke levde opp til forventkningene. Upresist lydbilde, og ikke minst tamt med lite trykk. Forstår virkelig ikke at dere ga dét 10 av 10. Byttet til Arctis Pro Wireless og så meg aldri tilbake. Til halve prisen er Arctis Pro Wireless et 11/10 headset med alle funksjonene Mobius hadde og enda litt mer. Steelseries har rett og slett mer kontakt med gaming-miljøene.

Sitter selv med hjemmestudio og normalt bruker jeg Sennheiser HD800. Spiller selvsagt mye bedre enn Arctis Pro, men lydbildet i Steelseries headsettet er faktisk helt topp. I tillegg har det akkurat passe trykk og surrounden er godt over middels. Stereo lyd i Mobius var så som så, og lite korrekt. Surrounden var upresis og føltes som lav kvalitet. Softwaren til Mobius var også ganske dårlig, og 3D lyd funksjonen resatte seg stadig slik at å se litt til venstre eller høyre plutselig ble senter.

Hvis dette knapt kan hanske opp med Mobius forblir det Steelseries en god stund til. Rett og slett et elendig referanseheadset, mener iallefall jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg kjøpte også Audeze Mobius som her sies å være referansen. Det er for meg en gåte at Mobius får så mye positiv omtale. Jeg har eid mange headsets, både på jobb og hjemme. mobius er antakeligvis det største rælet noensinne. God lyd er ikke alt. Byggekvaliteten på mobius er faktisk så dårlig at jeg fikk 2 nye set av Audeze pga sprekker som dukker opp etter normal bruk. Nå har det sprukket for 3. gang, og jeg har kort og godt sendt det i retur g vil aldri mer se noe headset fra Audeze igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...