Simen1 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hvordan sette opp nettverksstasjon? Jeg har: PC1: Med Windows XP og norton firewall. Her ønsker jeg å dele D: (HD-partisjon) og E: (CD-stasjon). PC2: Windows 98. Her ønsker jeg å se de nevnte nettverkstasjonene, f.eks som N: og O: PC3: Samme som PC2, men med Windows XP. PC'ene er koblet sammen med hub. Hvordan setter jeg opp dette? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Husker ikke helt i Win98, men i WinXP og 2000 og NT; net use x: \\server\share Eller: høyreklikk på My network places, map network drive. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Går forresten ut ifra at du har klart å dele CD-rom og D-partisjon. Hvis ikke, høyreklikk på valgte stasjoner, egenskaper, deling og sikkerhet, "jeg vet hva jeg gjør og vil likevel risikere deling av partisjon, elns" Edit: Kunne lagt det til den forrige posten, men nå er det for sent! Endret 9. januar 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 net use x: \\server\share Går ut fra at: server = maskinnavnt på nettverket eller IP share = navnet på delingsstasjonen (N:) Det går fint å sette opp deling av lesetilgang på stasjonene, men har tidligere bare hadd trøbbel med å lese slikt fra en Win98-maskin. (Har ikke prøvd med dette oppsettet ennå). Er det forresten noen digre sikkerhetshull jeg åpner ved å dele? (har norton internett security/brannmur på PC'n jeg deler fra) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Nei, tror ikke det er så forferdelig å dele... \\net use n: \\PC1\CD-Rom Jeg har også alltid problemer med kombinasjonen av Win98 og XP, men det pleier å gå seg til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå