Skribenten_ Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 Som sikkert flere andre her, skal jeg endelig forsøke å finne meg en ny strømleverandør. Har lest og hørt om denne Tibber, og da spesielt lest meg på anmeldelser. Stort sett handler anmeldelsene om en såkalt app som skal gjøre meg flinkere til å bruke mindre strøm. Klart det blir billigere vis jeg bruke mindre strøm, men jeg har ikke tenkt til å bruke mindre strøm. Jeg vil bruke ha den strømmen jeg har i dag, til en billigere penge. Er Tibber fremdeles noe for meg? Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 Skribenten_ skrev (13 timer siden): Som sikkert flere andre her, skal jeg endelig forsøke å finne meg en ny strømleverandør. Har lest og hørt om denne Tibber, og da spesielt lest meg på anmeldelser. Stort sett handler anmeldelsene om en såkalt app som skal gjøre meg flinkere til å bruke mindre strøm. Klart det blir billigere vis jeg bruke mindre strøm, men jeg har ikke tenkt til å bruke mindre strøm. Jeg vil bruke ha den strømmen jeg har i dag, til en billigere penge. Er Tibber fremdeles noe for meg? Du trenger ikke nødvendigvis å bruke mindre strøm når du går over til Tibber, men for eksempel forbruke strøm i perioder hvor prisen er lav. Jeg har Tibber, fornøyd med de. Nettopp sagt opp da, i og med at jeg skal flytte og leie et sted hvor strøm er inkludert, men hadde det ikke vært for det så hadde jeg fortsatt å bruke de Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 Skribenten_ skrev (14 timer siden): Som sikkert flere andre her, skal jeg endelig forsøke å finne meg en ny strømleverandør. Har lest og hørt om denne Tibber, og da spesielt lest meg på anmeldelser. Stort sett handler anmeldelsene om en såkalt app som skal gjøre meg flinkere til å bruke mindre strøm. Klart det blir billigere vis jeg bruke mindre strøm, men jeg har ikke tenkt til å bruke mindre strøm. Jeg vil bruke ha den strømmen jeg har i dag, til en billigere penge. Er Tibber fremdeles noe for meg? Strømprisen er konkurransedyktig, ikke den aller laveste sist jeg sjekket, men appen er som du nevner noe som kundene setter pris på. Spesielt hvis du kan bruke HAN-porten på strømmåleren og lese av strømforbruk i sanntid osv. Som Gia er inne på, har du f.eks elbil så kan du spare en del penger ved å bruke strøm når det er aller billigst, så kan Tibber komme godt ut. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 (endret) Det som er greit med Tibber er at du vet hva du betaler for, du betaler innkjøpsprisen til strømmen basert på Nordpol prisene, videre har du ett påslag på max 1 øre kWh for å dekke inn lovpålagte elsertifikat og div avgifter som Tibber er tillagt. De tjener sådan ikke på strømmen du bruker, men har en abonnementsavgift på 39 kroner hvor deres inntjening ligger i, pluss eventuelle inntjeninger gjennom nettbutikken hvor du kan kjøpe div. "powerups" (smart produkter som smartpærer, ovner med wifi, elbil ladere osv) som muliggjør smart strømstyring basert på strømprisene. Appen du får er og fin å bruke å åpner opp for mange muligheter om du har noe smart styring i hjemmet ditt Endret 2. november 2021 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 Må si meg godt fornøyd med appen jeg også, interessant å se hvor mye f.eks varmekablene faktisk bruker når de slår inn. Og at de tilsynelatende stod for mesteparten av strømregningen. Tibber leverer jo samme strøm som alle andre til kanskje marginalt lavere pris men prisforskjellen er knapt målbar ift det jeg hadde før i der minste. Men om du ikke vil endre noe som helst så har det jo lite å si at du får bedre oversikt. 1 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 Kan forresten være greit å vite at Tibber ikke fakturerer for nettleien i en og samme regning, men nettleie-selskapet tar kontakt med deg, dette skjer automatisk, og du kan fint ordne med AvtaleGiro/E-faktura med de. Det kan du forresten gjøre med strømregningen også i Tibber, inni selve appen. En ulempe med Tibber kan være at du må ha en app. Og så koster det 39,- i mnd, vær klar over det. Appen er brukervennlig og kundesupport er lette å få tak i. De svarer relativt kjapt både i app og på mail, og jeg opplever at de yter god service. Tibber er det første strømselskapet jeg har erfaring med å stå betalingsansvarlig for selv, har tidligere vært andre i diverse kollektiv som har hatt ansvaret for strøm, så hvor godt andre strømselskaper er, vet jeg ikke, og har ikke sammenligningsgrunnlag. Flere venner av meg er veldig fornøyde med Tibber. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 Jeg er fornøyd. Det kan sikkert skaffes billigere strøm ved å hoppe fra avtale til avtale, men produktet i kombinasjon med easee og en enkel ladehverdag (og 20% på strøm til elbilene) veier opp for min del. Noen som ikke har tibber og som kan vise til vesentlig lavere pris per kWh enn her i oktober? Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 (endret) 1Dr.E skrev (3 minutter siden): (Dette er snittpris, mens man i realiteten har betalt for forbruket mot gjeldende timepris i hele perioden) Endret 2. november 2021 av 1Dr.E Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 1Dr.E skrev (1 minutt siden): Noen som ikke har tibber og som kan vise til vesentlig lavere pris per kWh enn her i oktober? Ettersom tibber prisene er basert på NordPool spot prisen som er der strøm selskapene handler strøm fra så vil selskaper som tilbyr billigere strømprisen enten operere med såkalte lokketilbud som går ut etter en viss tid, eller så henter de inn det tapte via påslag eller andre avgifter. Ellers taper de penger. Dette innebærer selvfølgelig at vi sammenligner spotpris mot spotpris, om du har klart å time en fastpris eller prisgaranti avtale riktig i disse tider så kan du ha hatt betydelig billigere strøm en markeds spoten. 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 aklla skrev (1 time siden): Må si meg godt fornøyd med appen jeg også, interessant å se hvor mye f.eks varmekablene faktisk bruker når de slår inn. Og at de tilsynelatende stod for mesteparten av strømregningen. Når man skjønner hvor mye strøm varmekablene på badet bruker, så er det en viss fare for at man aldri bruker de igjen 😉 Denne varmen stiger opp til taket, og ut via ventilasjonssystemet/lukene/vifta. Har man ventilasjon med varmegjenvinning, så blir imidlertid mesteparten av denne varmen fordelt ut i leiligheten igjen, men hvis man som meg har sentralfyring varmet opp med varmepumpe, så er det lite økonomisk likevel. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 Nukleosid skrev (3 timer siden): Når man skjønner hvor mye strøm varmekablene på badet bruker, så er det en viss fare for at man aldri bruker de igjen 😉 Å skru av var nå å ta i, men litt ned samt skru av når jeg er borte litt lengre perioder. Joda, varmen tas igjen av ventilasjonsanlegget og det meste av varmen resirkuleres, men mye av det igjen går til rom jeg egentlig aldri bruker. Ellers er de på badet bare en liten del av varmekablene mine.. Fikk meg en liten vekker når strømregningen min var større enn foreldre mine sin strømregningen på 2 hus.. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 Nukleosid skrev (På 2.11.2021 den 20.26): Når man skjønner hvor mye strøm varmekablene på badet bruker, så er det en viss fare for at man aldri bruker de igjen Har i alle fall blitt bevisst på å lukke baderomsdøra... 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 Har veldig god erfaring med Tibber, tror jeg har hatt det i et års tid nå. Nettsiden og appen er veldig brukervennlig, og det er enkelt å følge med. Prisen er helt fin og oversikten man får gjør det gøy og lett å senke forbruket litt. Det beste med Tibber er vervingsbonusen man får i nettbutikken deres. Med verving har jeg fått nok bonus til å "gratis" bytte ut alle pærene i leiligheten til Philips Hue, og oppgradert en varmeovn. Dette til en verdi av 3500,-. 2 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 5. november 2021 Del Skrevet 5. november 2021 1Dr.E skrev (6 timer siden): Har i alle fall blitt bevisst på å lukke baderomsdøra... Må ha den litt oppe på grunn av at kattene har kattedoen sin der 😄 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå