Frugy Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hei Jeg har en AMD XP 2.2GHz og et RADEON 9800 SE, maskinen min blir meget varm. Jeg har bare standard vifte som fulgte med. Jeg ønsker en ny CPU kjøler og helst en kabinettvifte. Selv om jeg bruker kjølepasta på CPU blir denne meget varm. Kan dere her på forumet anbefale noen vifter? Takker for svar Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Anbefaler Mist Frostbite fra Microplex på det sterkeste. Støysvak med veldig bra kjøleevne. Min XP2400+ er sjelden over 40 grader med den hvertfall... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Det kan vi sikkert, men vi trenger å vite litt mer om ditt utstyr. 1. Hva slags kabinett har du? Det avgjør hva slags kabinettvifter man kan plassere. 2. Hva slags PSU har du? 3. Hvor nevenyttig er du? Det kan nemlig være en fordel å åpne opp for å slippe luft lettere inn, da enten med en blekksaks, drill eller stikksag for å lage ekstra hull. Selv har jeg laget en slag lyddempet åpning i bunnen av kabinettet på 24cm x 4cm. Da trenger jeg kun PSU vifte og en vifte rett under denne. Samtidig har jeg laget en tunnel fra CPU kjøleren som har denne 80x80mm viten inne i seg, noe ala Dell sin løsning. Selve CPU kjøleren har da ingen vifte direkte påmontert. Uten å vite ditt overklokkingsbehov eller prefererte web butikker, kan jeg foreslå følgende CPU kjølere/vifter: 1. Thermaltake Silen Boost til kr 245,- 2. Zalman CNPS 7000A-CU til kr 440,- Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Anbefaler Mist Frostbite fra Microplex på det sterkeste. Støysvak med veldig bra kjøleevne. Min XP2400+ er sjelden over 40 grader med den hvertfall... Kullt! Jge har ikke sett noen tester av denne ennå, så ville derfor være litt forsiktig med å anbefale denne. Jeg har MIST Silent Twin i en mindre brukt PC, men den er vel litt utdatert nå. Man får bedre kjøelre for samme prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå