Gå til innhold

Bytte fra DNB til Sparebank1?

Gaea

Anbefalte innlegg

GiaMahan skrev (1 time siden):

Når det kommer til brukervennlighet opplever jeg DNB som god. Alltid hatt DNB så jeg har ingenting å sammenligne det med.  Spørsmålet er jo om det er bedre hos Sparebank 1? Men jeg får inntrykk av at meningene her er veldig delte blant de som har erfaring med Sparebank1? 

De få gangene jeg har skulle snakket med skrankedamene på SB1, så har jeg snudd og gått ut døra fort som F. Det er nesten de tar det som en blodig fornærmelse at du beveger deg inn på deres territorium. 🤷‍♂️

Kanskje de merker at jeg er kunde hos DnB, who knows. Men den dagen jeg bytter så blir det ikke til SB1 👍

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slettet-fsaSP0zV skrev (28 minutter siden):

Det finnes ikke en bank som er perfekt for alle. For meg virker det som din eneste motivasjon for å bytte bank er å slippe å betale for debetkortet. De aller fleste bankene, inkludert Sparebank 1, tar betalt for dette. Hvis du er fornøyd med DNB til ditt bruk, kan veien å gå være å avslutte debetkortet, og heller velge et kredittkort som dekker dine behov.

Nja, var vel kanskje Gavekort som har satt litt tanker i hodet på meg tidligere (før jeg opprettet denne tråden), om å bytte vekk fra DNB, pluss dette med BSU, men ble jo påminnet om at man kan jo ha forskjellige kontoer i forskjellige banker. Å slippe å betale for debetkortet er ikke sååå viktig, men Sparebank 1 tar ikke betalt for det om man er under 34 år, noe jeg er. Jeg kommer nok ikke til å benytte meg av kredittkort, og ser ikke helt hvordan det skal gå uten debetkort? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
6 minutes ago, GiaMahan said:

Høres ikke så lurt ut å bruke kredittkort, aldri brukt det, og kommer nok aldri til å bruke det :) forbinder med det med folk som har gjeld

Jeg bruker kredittkort til absolutt alt, har ikke brukt mitt debetkort på årevis. Man har jo "gjeld" fra kortet er brukt til faktura skal betales, men den er ikke rentebærende hvis man betaler når man skal. Sett deg inn i hvordan kredittkort fungerer, hvilke fordeler som er viktig for deg, og betal alltid hele beløpet på forfall. 

Lenke til kommentar

Jeg har DnB og det som skuffet meg mest var da de kutter personlig design på visakortet. Hadde logo til favorittvandet mit på og det var konge å dra kortet på byen. Prøvde å bytte til en eller annen vestlandsbank men de godtok ikke designet.

Ellers har jeg ikke inntrykk av at de er særlig konkurransedyktige. Men fy så stress det må være å bytte! Sette opp alle trekk, overføringer og betalinger på nytt?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Slettet-fsaSP0zV said:

Jeg bruker kredittkort til absolutt alt, har ikke brukt mitt debetkort på årevis. Man har jo "gjeld" fra kortet er brukt til faktura skal betales, men den er ikke rentebærende hvis man betaler når man skal. Sett deg inn i hvordan kredittkort fungerer, hvilke fordeler som er viktig for deg, og betal alltid hele beløpet på forfall. 

Eventuelt bruk visa og slipp å tenke på det. Jeg liker å slippe å tenke på forfall.

Lenke til kommentar

Kan du betale med kredittkort på matbutikken nå? Det er mange år siden jeg jobbet i dagligvare, men den gangen tok vi hvertfall ikke Mastercard, Diners Club eller noe annet slikt. Det var alltid noen som ble litt lange i maska av det. Handlet for 1800 kroner og "dere tar ikke kortet mitt, nei..." 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
1 minute ago, :utakt said:

Kan du betale med kredittkort på matbutikken nå? Det er mange år siden jeg jobbet i dagligvare, men den gangen tok vi hvertfall ikke Mastercard, Diners Club eller noe annet slikt. Det var alltid noen som ble litt lange i maska av det. Handlet for 1800 kroner og "dere tar ikke kortet mitt, nei..." 

Når handlet du mat sist? Jeg har betalt matvarer med kun kredittkort i 10-15 år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
6 minutes ago, Abigor said:

Eventuelt bruk visa og slipp å tenke på det. Jeg liker å slippe å tenke på forfall.

Med eFaktura og Avtalegiro slipper du å tenke på det.

Lenke til kommentar

Pussig. Nå begynner jeg å lure selv, om jeg kanskje har sett på noe utdatert. Men uansett, da er det jo i hvertfall ikke noe poeng i å bytte bank, sånn utover å flytte  kanskje BSU. 

Slettet-fsaSP0zV skrev (Akkurat nå):

Jeg vet at folk bruker kredittkort ifbm reiser, og at det har visse fordeler, men mest sannsynlig ikke noe som er relevant for meg. Jeg tror ikke det funker for meg, og bare blir et stressmoment for min del.

Lenke til kommentar
Abigor skrev (10 minutter siden):

Jeg har DnB og det som skuffet meg mest var da de kutter personlig design på visakortet. Hadde logo til favorittvandet mit på og det var konge å dra kortet på byen. Prøvde å bytte til en eller annen vestlandsbank men de godtok ikke designet.

Ellers har jeg ikke inntrykk av at de er særlig konkurransedyktige. Men fy så stress det må være å bytte! Sette opp alle trekk, overføringer og betalinger på nytt?

Ja, også er jeg et vanedyr også som egentlig opprettet denne tråden for å finne argumentasjon til at jeg ikke skal bytte, for jeg får helt noia av å gjøre ting på en annen måte, og bytte fra noe som er kjent 😛

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
8 minutes ago, Abigor said:

Men fy så stress det må være å bytte! Sette opp alle trekk, overføringer og betalinger på nytt?

Mulig noen lar seg stresse tidligere enn andre. Du må slette Avtalegiroene dine, og opprette de i ny bank. Du må informere arbeidsgiver og andre som betaler til din konto. Endre Vipps. Ikke noe stress, du kan ha begge konti aktive så lenge du trenger for å få dette i orden. eFaktura følger ditt personnummer, og vises i alle dine nettbanker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
4 minutes ago, :utakt said:

Handler ukentlig, men betaler med debetkort. 

Hvorfor det? Bruk Ikano Visa, så får du 2 % cashback på alle dagligvarebutikker. I tillegg til trumf, coop-bonus, Æ-rabatt og what-not.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...