Roger Moore Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 hekomo skrev (25 minutter siden): Toyota? Selskapet som løy til myndighetene om alvorlige sikkerhetsfeil for å slippe å tilbakekalle biler? Selskapet som bruker store penger på å påvirke politikere for å hindre utbredelsen av elbiler, slik at Toyota skal kunne beholde profitten sin? Selskapet som bruker store penger på reklame/PR-kampanjer mot elbiler? Som ønsker å undergrave kampen mot global oppvarming? Jøss, skal si din moral forandrer seg etter omstendighetene! Jeg forsvarer knusing av den korrupte fossil-fagforeningen UAW. Nå var det ikke noen av oss som sa "vi nekter å kjøpe biler fra X fordi de er så fæle og slemme". Det var det du som gjorde. Derfor er det du som må forsvare posisjonen din og ikke vi. Det var du som kom med premisser og krav for å kunne kjøpe biler fra en produsent. Poenget er at du ikke kommer med ærlig argumentasjon. Du prøver bare å finne noe du kan bruke spesifikt mot Tesla. Derfor blir det du kommer med både selvmotsigende og lite troverdig. Rasisme i Toyota sier du? https://www.scmp.com/news/world/article/1908794/toyota-pay-millions-asian-and-black-borrowers-settle-us-racism https://www.change.org/p/stop-racist-practices-at-toyota-usa Fagforeningsknusing sier du? https://www.corpwatch.org/article/toyota-auto-industry-race-bottom https://finance.yahoo.com/news/toyota-warns-us-workers-build-132112969.html https://www.cbc.ca/news/canada/new-brunswick/fredericton-toyota-garage-workers-unionize-1.6068952 Det skal de ikke, men det du kommer med er ikke kritikk. Det er bare selvmotsigende angrep. Så det du sier er at Tesla sin fagforeningsknusing er helt OK og at det ikke finnes problematisk at Tesla er dømt for å ikke forhindre rasisme på arbeidsplassen? Hvor mange her kan med hånden på hjertet si: Jeg forsvarer alle sin rett til å være fagorganisert. Jeg fordømmer Tesla, og alle andre som gjør det samme, for å motarbeide fagorganisering. Jeg kan med hånden på hjertet si dette, kan du? 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 AL123 skrev (1 time siden): Tror du vil slite med å komme opp med et eneste eksempel. Man er ikke Tesla-hater selv om man ikke er med på de "pappa sin bil er tøffere en pappan din sin"-diskusjonene dine. Og nei, jeg snakker ikke på vegne av Teslaeiere, jeg snakker på vegne av potensielle Teslakjøpere. Nettopp du snakker på vegne av andre. Du påstår at den eneste grunnen til å kjøpe Tesla er X. Dette er altså feil. Du er ikke talsperson for alle andre. Dine fordommer mot Tesla gjelder ikke alle. AL123 skrev (1 time siden): Da vil du skjønne hvordan arbeidslivet fungerer, hvor viktig en fagforening er, og hvor grunnleggende uetisk det er å drive fagforeningsknusing. Jeg har ikke sagt noe om at fagforeninger ikke er bra. Jeg har påpekt at UAW ikke er det. Det er ikke uetisk å knuse onde ting. 2 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 Roger Moore skrev (1 time siden): Så det du sier er at Tesla sin fagforeningsknusing er helt OK og at det ikke finnes problematisk at Tesla er dømt for å ikke forhindre rasisme på arbeidsplassen? Hvor mange her kan med hånden på hjertet si: Jeg forsvarer alle sin rett til å være fagorganisert. Jeg fordømmer Tesla, og alle andre som gjør det samme, for å motarbeide fagorganisering. Jeg kan med hånden på hjertet si dette, kan du? Støtter dette. 3 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 (endret) 3 hours ago, AL123 said: Det finnes nok Selskaper som er verre enn Tesla, selv om jeg ikke kan komme på noen på stående fot, men når du bruker Toyota som eksempel, så driter du deg loddrett ut og viser at du ikke aner noe om hva som rører seg i bilindustrien. Tror du skal være veldig forsiktig med å fortelle hvem som driter seg ut eller ikke. Samtlige av de tingene jeg nevnte er bra dokumenterte. Du kan tom. søke på artikler hos TU.no, kommer flere treff om temaene. Endret 6. november 2021 av The Very End 1 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 Roger Moore skrev (2 timer siden): Så det du sier er at Tesla sin fagforeningsknusing er helt OK og at det ikke finnes problematisk at Tesla er dømt for å ikke forhindre rasisme på arbeidsplassen? Hvor mange her kan med hånden på hjertet si: Jeg forsvarer alle sin rett til å være fagorganisert. Jeg fordømmer Tesla, og alle andre som gjør det samme, for å motarbeide fagorganisering. Jeg kan med hånden på hjertet si dette, kan du? Hvilken bil kjører du? Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 hekomo skrev (2 timer siden): Nettopp du snakker på vegne av andre. Du påstår at den eneste grunnen til å kjøpe Tesla er X. Dette er altså feil. Du er ikke talsperson for alle andre. Dine fordommer mot Tesla gjelder ikke alle. Jeg har ikke sagt noe om at fagforeninger ikke er bra. Jeg har påpekt at UAW ikke er det. Det er ikke uetisk å knuse onde ting. Ok, du påstod at min påstand var feil, da snakker jo du også på vegne av alle andre, eller? Man må altså forsikre seg om at alle i verden er enig med en før en ytrer sin mening her på forumet? Forøvrig bør du lese litt historie før du uttaler deg for bastant om UAW. Du prater hele tiden om at alle andre lyver på forumet, men du er jo blandt de verste selv. UAW er en snart 100 år gammel fagforening som politisk står på den liberale siden av demokratiske politikken og som har vært betydningsfull for å bygge opp det amerikanske samfunnet fra de harde 30årene og frem til i dag, bla gjennom støtte til new dealpolitikken, gjennom borgerrettighetskampen på 60-tallet og gjennom støtte til great societypolitikken på 60-tallet som skulle styrke utdanningen og redusere fattigdommen i USA. Av og til kan det være lurt å lese mer og skrive mindre... 3 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 Salvesen. skrev (56 minutter siden): Hvilken bil kjører du? Jeg kjører Volvo og Alfa Romeo for tiden. Innsigelser? Selv om arbeidslivet i USA generelt er tøft, så kommer en ikke utenom at Tesla er blandt verstingene i bilindustrien når det gjelder rovdrift på arbeidere og neglisjering av deres rettigheter. 2 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 The Very End skrev (1 time siden): Tror du skal være veldig forsiktig med å fortelle hvem som driter seg ut eller ikke. Samtlige av de tingene jeg nevnte er bra dokumenterte. Du kan tom. søke på artikler hos TU.no, kommer flere treff om temaene. Du sammenlignet en reklamekampanje med fagforeningsknusing. Tror kommentaren min står seg godt gitt.... 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 AL123 skrev (4 minutter siden): Jeg kjører Volvo og Alfa Romeo for tiden. Innsigelser? Selv om arbeidslivet i USA generelt er tøft, så kommer en ikke utenom at Tesla er blandt verstingene i bilindustrien når det gjelder rovdrift på arbeidere og neglisjering av deres rettigheter. Sist jeg sjekket var det ikke deg jeg siterte. Men er problemer overalt, Volvo hadde vell stor streik i år osv. Jeg er absolutt ikke for dårlige arbeidsforhold, men det er absolutt ikke noe som hindrer meg i å kjøpe Tesla. Kan du vise til at de er 'verstingene'? Rangert av en god kilde? 2 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 (endret) 33 minutes ago, AL123 said: Du sammenlignet en reklamekampanje med fagforeningsknusing. Tror kommentaren min står seg godt gitt.... Da har du forstått poengene som trekkes frem. Edit 18:09: poenget er ikke å unnskylde Tesla, men vise til at hele industrien er råtten. Å trekke frem Tesla som en versting har lite for seg. Endret 6. november 2021 av The Very End 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 Salvesen. skrev (3 minutter siden): Sist jeg sjekket var det ikke deg jeg siterte. Men er problemer overalt, Volvo hadde vell stor streik i år osv. Jeg er absolutt ikke for dårlige arbeidsforhold, men det er absolutt ikke noe som hindrer meg i å kjøpe Tesla. Kan du vise til at de er 'verstingene'? Rangert av en god kilde? Så hvis det ikke står i en nummerert liste på nett, så stemmer det ikke? Nei, jeg har nok ingen slik liste, men nå er nok USA det landet med dårligste arbeidsforhold i den vestlige verden, så jeg tar nok ikke så hardt i. Å sammenligne en streik i en bedrift med fagforeningsknusing er så dumt at jeg unnlater å kommentere det. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 AL123 skrev (Akkurat nå): Så hvis det ikke står i en nummerert liste på nett, så stemmer det ikke? Nei, jeg har nok ingen slik liste, men nå er nok USA det landet med dårligste arbeidsforhold i den vestlige verden, så jeg tar nok ikke så hardt i. Å sammenligne en streik i en bedrift med fagforeningsknusing er så dumt at jeg unnlater å kommentere det. Nei jeg sier det ikke stemmer, jeg etterspør bare bevis til din påstand. Noe du ikke klarte å levere. Streik var ett eksempel, men ja arbeidsforhold i usa er ikke bra alltid. Om det er tesla eller Volvo. Noen random cases fra google: https://www.eeoc.gov/newsroom/volvo-group-north-america-pay-70000-settle-eeoc-disability-discrimination-suit https://www.google.com/amp/s/abcnews.go.com/amp/US/wireStory/lawsuit-volvo-worker-fired-swedish-68281866 Du må gjerne komme med beviser for dine påstander, men pr nå er de bare grunnløse. 3 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 Salvesen. skrev (5 minutter siden): Nei jeg sier det ikke stemmer, jeg etterspør bare bevis til din påstand. Noe du ikke klarte å levere. Streik var ett eksempel, men ja arbeidsforhold i usa er ikke bra alltid. Om det er tesla eller Volvo. Noen random cases fra google: https://www.eeoc.gov/newsroom/volvo-group-north-america-pay-70000-settle-eeoc-disability-discrimination-suit https://www.google.com/amp/s/abcnews.go.com/amp/US/wireStory/lawsuit-volvo-worker-fired-swedish-68281866 Du må gjerne komme med beviser for dine påstander, men pr nå er de bare grunnløse. Haha, for en kildebruk, samtidig som de mange anklagene mot Tesla ikke stemmer fordi jeg ikke legger frem en liste? Tror du må sette deg litt inn i hvordan internett og kildebruk fungerer, evt be om å få skolepengene dine tilbake.... 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 AL123 skrev (1 minutt siden): Haha, for en kildebruk, samtidig som de mange anklagene mot Tesla ikke stemmer fordi jeg ikke legger frem en liste? Tror du må sette deg litt inn i hvordan internett og kildebruk fungerer, evt be om å få skolepengene dine tilbake.... Og der var vi på personangrep, fantastisk debattering. Jeg prøver bare å vise at det er problemer hos de fleste. Jeg sier ikke at den ene er verre enn den andre, i motsetning til andre her som sier det uten kilder i det heletatt... Skolepenger? Sorry, gikk ikke på bi.. 3 1 Lenke til kommentar
jr_605 Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 To sider med innlegg som ikke har det fjerneste med trådens tema å gjøre.. 2 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 Salvesen. skrev (Akkurat nå): Og der var vi på personangrep, fantastisk debattering. Jeg prøver bare å vise at det er problemer hos de fleste. Jeg sier ikke at den ene er verre enn den andre, i motsetning til andre her som sier det uten kilder i det heletatt... Skolepenger? Sorry, gikk ikke på bi.. Du har uansett betalt studieavgift 😉 . Ok, så hvis jeg påstår at menneskerettighetene i Russland er elendige i forhold til Norge og du avfeier det med å vise til noen problemer i Norge, så er det du som argumenterer fornuftig`? Sorry, men å sammenligne en bedrift som Tesla med en svensk industribedrift blir bare tåpelig? Og personangrep? Hvor har du det fra? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 AL123 skrev (24 minutter siden): Du har uansett betalt studieavgift 😉 . Ok, så hvis jeg påstår at menneskerettighetene i Russland er elendige i forhold til Norge og du avfeier det med å vise til noen problemer i Norge, så er det du som argumenterer fornuftig`? Sorry, men å sammenligne en bedrift som Tesla med en svensk industribedrift blir bare tåpelig? Og personangrep? Hvor har du det fra? Ja, de småkronene hadde jeg aldri brukt tid på å få tilbake 😅 Nå legger du ord I munnen min, har ikke avfeid noe jeg. Bare etterspurt dokumentasjon på din påstand og vist til at selv ikke snille Volvo har issues. Personlig rettet diskusjon er helt unødvendig og i mot forumets reglement. Men mest av alt utrolig kjedelig og ødelegger en god debatt. Så kan vi ikke bare droppe slikt? På forhånd takk. 2 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 Salvesen. skrev (8 minutter siden): Personlig rettet diskusjon er helt unødvendig og i mot forumets reglement. Men mest av alt utrolig kjedelig og ødelegger en god debatt. Så kan vi ikke bare droppe slikt? På forhånd takk. Tror du har en veldig lav snowflaketerskel i forhold til andre her på forumet, så ikke helt lett å tolke når du føler deg angrepet. Ellers har du et veldig ullent forhold til begrepene bevis og dokumentasjon. Teslas forsøk på fagforeningsknusing er tydelig dokumentert gjennom rettstvister og dommeravgjørelser, så skjønner ikke helt hvor du vil. Du har forøvrig ikke lagt fram dokumentasjon for noe som helst om forholdene hos Volvo. Litt hva tvistene mellom UAW og Tesla går ut på : UAW Bid to Organize Tesla Going Before NLRB (wardsauto.com) Og alle rapportene om arbeidsforholdene hos Tesla gidder jeg ikke dokumentere. De er så mange og grove at det ville tatt hele kvelden og vel så det. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 AL123 skrev (1 minutt siden): Tror du har en veldig lav snowflaketerskel i forhold til andre her på forumet, så ikke helt lett å tolke når du føler deg angrepet. Ellers har du et veldig ullent forhold til begrepene bevis og dokumentasjon. Teslas forsøk på fagforeningsknusing er tydelig dokumentert gjennom rettstvister og dommeravgjørelser, så skjønner ikke helt hvor du vil. Du har forøvrig ikke lagt fram dokumentasjon for noe som helst om forholdene hos Volvo. Litt hva tvistene mellom UAW og Tesla går ut på : UAW Bid to Organize Tesla Going Before NLRB (wardsauto.com) Og alle rapportene om arbeidsforholdene hos Tesla gidder jeg ikke dokumentere. De er så mange og grove at det ville tatt hele kvelden og vel så det. Gratulerer med en ny personifisert rettet kommentar. Orker ikke diskutere med folk som ikke evner å følge de enkleste regler her på forumet engang. 3 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 1 hour ago, AL123 said: Så hvis det ikke står i en nummerert liste på nett, så stemmer det ikke? Nei, jeg har nok ingen slik liste, men nå er nok USA det landet med dårligste arbeidsforhold i den vestlige verden, så jeg tar nok ikke så hardt i. Å sammenligne en streik i en bedrift med fagforeningsknusing er så dumt at jeg unnlater å kommentere det. Tesla scorer typisk veldig lavt i ESG* rangeringer. Se f.eks her for sammenligning med andre amerikanske bilprodusenter: https://www.spglobal.com/en/research-insights/articles/update-tesla-s-standing-in-the-sp-500-esg-index *) ESG = Environmental, Social, Governance. Mange aksjefond har i dag ESG kriterier. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå