ProXymus Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Trenger litt hjelp med å sette en array... Det jeg prøver å gjøre er å få HTML kode inn i den. Men det er veldig vansklig pga alle " og/eller ' som er i HTML koden. Vil helst ikke fjerne det. Så hvordan kan jeg få slike tegn inn i en array/variabel uten store problemer? f.eks: $array[] = "<table width="100%" height="100%"></table>" Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 http://no2.php.net/addslashes Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Takk for raskt svar! hvordan vil jeg få dette til å funke ved bruk av den funksjonen: $output1[] = " <form method="post"> Username: <input type="text" name="username" value=".$post['username']."> <br> Password: <input type="password" name="password"> <br> <input type="submit" name="submit" value=".$lang['login']."> <input type="reset" value=".$lang['reset']."> </form> "; fikk dette når jeg prøvde på min måte... Parse error: parse error in ****** on line 5 Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 husk at du bruker " ... " rundt strenger (slik du gjør med det som skal inn i output. hva tror du da skjer hvis du prøver å ha " inni strengen? Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Så hva gjør jeg ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 for å bruke " inni strenger omkranset med "..", kan du bruke \, slik: $var = "bla bla, \"ho ho ho\"."; i ditt tilfelle kan du der du har " og " rundt strenger istedet bruke ' og ' (husk at strengen er oppdelti mange deler, hver del må da ha ' og ' rundt set. ' og ' kan nemlig fint inneholde " (doble fnutter), slik $var = '<a href="some url">bla bla</a>'; da er det ingen tvil om at det er ' og ' som begrenser strengen, mens " kan forekmome så mye de vil på innsiden. Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 takk men hva hvis ' forkommer innenfor der igjen? slik som med engelske ord: it's that's osv osv... Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 I mitt tilfelle vil f.eks ikke $output[] = '<input type="submit" name="submit" value=".$lang['login'].">'; funke... Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Fant det ut nå... takk... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Merk at ' har ikke samme funksjon som " i alle situasjoner. Prøv f.eks. denne koden: <?php $foo = "test"; echo 'Dette er bare en $foo'; ?> Output skal her bli: Dette er bare en $foo EDIT: http://no.php.net/manual/en/language.types...g.syntax.single Endret 9. januar 2004 av ???????? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå