Gå til innhold

Omni mesh i kombinasjon med Apple AirPort express

Anbefalte innlegg

Trenger litt assistanse vedr oppsett av nytt hjemmenettverk. 
Har i dag Apple AirPort Extreme som hoved router i hjemmet. Denne er kablet videre til et tilstøtende hus hvor det er plassert en AirPort express. Express enheten er konfigurert i bromodus. På ekspressenheten er det tilkoblet både trådløse og kablede enheter. 
Både hovedenhet og «slave» er da naturlig nok samme nettverk. 
Så til mitt lille «problem»

Vil det fungere å bytte ut hovedenheten med et Jensen Omni Mesh oppsett, men beholde «slaven» altså Apple AirPort express enheten der den er? Den er jo allerede konfigurert som «bro»

Eller må jeg også bytte ut slaven med en mesh enhet for å få dette til p virke? 

Tenker å kalle det nye nettverket det samme som det gamle, med tilsvarende identisk passord. 
Håper på gode og oppklarende svar. 

Leif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AP Express-enheten gjør en god jobb med å gi dekning i det andre huset? 

I utgangspunktet, om jeg forstår dette riktig, så skulle det fungere. Noe jeg vel kanskje i utgangspunktet stiller meg litt skeptisk til, uten å ha konkrete personlige erfaringer med akkurat denne modellen, blir Jensen Omni-settet. Muligens basert på litt "eldre erfaring" med Jensen-produkter, samt litt generell tilbakemelding fra andre...

Det andre huset, er det et helt separat hus, eller snakker man her om en vertikaldelt løsning? 

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar. 
 Express enheten er plassert i et bygg ca 30 meter unna, men det er ført kabel fra extreme enheten via trekkerør mellom bygningene. I rommet hvor express enheten står er det stort sett enheter som er kablet til denne. Rommet er ikke større en ca 50 kvm. 
Min erfaring med Jensen Omni er forsåvidt helt ok. Vi har et utleiehus hvor vi har satt opp en slik mesh enhet, og leieboerene er så langt fornøyd med dette. 
Jeg satser på din ekspertise her, og prøver oppsettet👍 
Tilbakemelding følger. 
Tusen takk 

Leif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...