ZaKo Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hei! Lurer litt på mitt nettverk av.. 3 PC`r, 1 router(trådløs) og seff. ADSL modemet. Da jeg førstegang la inn routeren på PC`ene..og skulle begynne å surfe.. gikk jo selvfølgelig dette som en drøm,etter å ha hatt ISDN i snart..6-7 år! Tok testen på IT-avisen..speedometer, og får bare(?) 1500kbit/s og enkelte ganger under det også.. noenganger helt ned til 1000(!!). Jeg har en 2mbit ADSL abb. fra Bluecom og burde jo i det minste ha opptil 2000kbit? Er ikke sikkert testen er helt til å stole på.. men virker jo slikt. Virker også som linjen ikke er helt stabil til tider.. igår kveld, kutta alt sammen. Fikk ikke surfa eller noe..ble forbanna! Gikk opp.. og drog ut strømkabel til router og modemet og satte inn igjen..så fungerte det.. kan det være routeren? eller modemet? Jeg hadde jo liksom nettverket oppe.. men internetten fucka..! Det skjedde på ihvertfall 2 av PCne vi har i huset..! Skjønner ikke dette..! Kan det være noe jeg har glemt under innstallasjonen? Selvom jeg tviler på det. Håper på gode svar! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Kan det være noe jeg har glemt under innstallasjonen? Selvom jeg tviler på det. Det er veldig lite sannsynlig at det har med installasjonen å gjøre. Når du måler hastigheten hos IT-avisen må du huske å aldri laste ned noe. Verken din PC eller noen andre PC-er i nettverket. Ha kun din PC på, steng alt av programmes som bruker internett, og mål igjen. Hvis du fortsatt måles til 1000 kbit, bør du sende en mail til ISP og fortelle om problemet. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Kan det være noe jeg har glemt under innstallasjonen? Selvom jeg tviler på det. Det er veldig lite sannsynlig at det har med installasjonen å gjøre. Når du måler hastigheten hos IT-avisen må du huske å aldri laste ned noe. Verken din PC eller noen andre PC-er i nettverket. Ha kun din PC på, steng alt av programmes som bruker internett, og mål igjen. Hvis du fortsatt måles til 1000 kbit, bør du sende en mail til ISP og fortelle om problemet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Virker også som linjen ikke er helt stabil til tider.. igår kveld, kutta alt sammen. Fikk ikke surfa eller noe..ble forbanna! Gikk opp.. og drog ut strømkabel til router og modemet og satte inn igjen..så fungerte det.. kan det være routeren? eller modemet? Jeg hadde jo liksom nettverket oppe.. men internetten fucka..! Det skjedde på ihvertfall 2 av PCne vi har i huset..! Skjønner ikke dette..! Når nettet er nede er det viktig og se om DSL-lampa lyser fast eller ikke, gjør den ikke det er det problemer med modem, linje eller sentralutstyr. Hva slags router og er du sikker på at GDS-pakka er 100% skikkelig og korrekt montert? Lenke til kommentar
ZaKo Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Virker også som linjen ikke er helt stabil til tider.. igår kveld, kutta alt sammen. Fikk ikke surfa eller noe..ble forbanna! Gikk opp.. og drog ut strømkabel til router og modemet og satte inn igjen..så fungerte det.. kan det være routeren? eller modemet? Jeg hadde jo liksom nettverket oppe.. men internetten fucka..! Det skjedde på ihvertfall 2 av PCne vi har i huset..! Skjønner ikke dette..! Når nettet er nede er det viktig og se om DSL-lampa lyser fast eller ikke, gjør den ikke det er det problemer med modem, linje eller sentralutstyr. Hva slags router og er du sikker på at GDS-pakka er 100% skikkelig og korrekt montert? Slik jeg mener jeg så det.. så lyste det på begge 2..! Så jeg begynte lissom å lure litt da. Men er det normalt at det kanskje tar..1min ca. før DSL lampa starter å lyse etter at du har slått av og på modemet og routeren!? Jeg har nok montert riktig.. ellers hadde det vel ikke fungert i det hele tatt..!? Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Husk at det har også noe å si om hvor langt vekk du er fra sentralen til telefonlinja di. og faktisk hvis du har gamle telefoner (eldre enn 3 år.) så bør du prøve med å koble disse ut og la det KUN være deg inne på nett og så tar du den testen.. I mitt tilfelle har det økt farten en god del alså. Det er da slik at jeg har hørt om at eldre telefoner belaster mer av linjen og gir dårligere hastigheter. så hvis det øker din hastighet så bør du bytte telefon eller ta kontakt med din ISP og spør de om rådighet. Lykke til DaZeM Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Slik jeg mener jeg så det.. så lyste det på begge 2..! Så jeg begynte lissom å lure litt da.Men er det normalt at det kanskje tar..1min ca. før DSL lampa starter å lyse etter at du har slått av og på modemet og routeren!? Jeg har nok montert riktig.. ellers hadde det vel ikke fungert i det hele tatt..!? På Speedstream-modemet er det tre lamper som lyser grønt når alt er oppe og kjører, hva slags modem er det? Det tar ca 1 minutt for modemet og synce med sentralen så det er helt normalt. At ting virker er ingen garanti for at alt er 100% korrekt, har du plassert splitteren før alle telefoner hvis du har analogtlf? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå