RolloThomasi Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Vel, som dere sikkert allerede har lest dere til, prøver jeg å få en sånn Lian-Li drevfront til å passe i det nye Lepont kabinettet mitt. Skuffelsen var sånn passe når jeg fant ut at disse to aluminiumsproduktene ikke helt var skapt for hverandre. Researchen med skyvelære så langt viser at drevfronten vil stå ca 2 mm lengre inn i kabinettet enn de originale "blankene", med mindre jeg freser litt på plastfronten, og det har jeg ikke lyst til å gjøre helt ennå, hvertfall. Det jeg har kommet fram til er at jeg må fjerne de gamle festeørene, og lage en 90¤ brett etter ca 18,5 mm regnet fra fronten av dekselet, eller 13 mm regnet fra der dekselet vil butte mot frontplata til kabinettet. -Bore hull i de nye ørene, og bore hull på det korresponderende stedet på kabinettet. Da har jeg også muligheten til å legge noe mellom, hvis jeg bestemmer meg for å frese litt i fronten for å flytte den frem, kant i kant med de blanke originale dekslene på kabinettet. Men tilbake til spørsmålet mitt, hva er den beste måten å bøye aluminium på denne måten? File/skrape/frese/bore en svakhet å bøye etter, går jeg utifra? Noen som har noen idéer? Verktøy som står til redighet er Dremel, baufil, småfiler, tenger + sikkert litt annet, ikke at jeg skjønner hva annet jeg har som skal kunne brukes. Har hørt at aluminium er mye vanskeligere å arbeide med enn stål? På forhånd takk for all hjelp edit: fiks idé: Kutte av, og lime på i 90 graders vinkel? blir vel nesten det enkleste. Er god klaring til å få plass til støtte til liminga. Et ordentlig fettlag med araldit burde fikse den biffen der, mener jeg... Endret 9. januar 2004 av RolloThomasi Lenke til kommentar
MagE Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 det er iallefall lurt og varme det godt opp, slik at det blir litt mer "bøyligt" eller så kan du skjere av og lodde på istedenfor og lime slik du sa. men håper du får det til! Lenke til kommentar
Kris_TheLord Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 det er iallefall lurt og varme det godt opp, slik at det blir litt mer "bøyligt"eller så kan du skjere av og lodde på istedenfor og lime slik du sa. men håper du får det til! Tror ikke tinn fester seg til aluminium. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Aluminium danner et oksid belegg ganske raskt og derfor fester ikke loddetinnet seg til aluminium. Hvis du pusser aluminiumet kan du klare å lodde det hvis du er rask (før det dannes et belegg). Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) vask det godt og bruk metall-epoxy.. fåes på maxbo.. kan eventuelt gå over med sandpapir.. fester kanskje bedre da.. og bruk braketter der det er mulig! edit: brukte aluminium og metallepoxy til å lage denne fronten http://www.freewebs.com/habrethil/kabinett.htm Endret 9. januar 2004 av AutoExec Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Løsningen presenterte seg mens jeg sov i dag. Jeg kutta av "ørene" slik at det ble ca 1 mm klaring. La ei god pølse med Blu-tack langs hver kant, justerte i posisjon og satt på fronten igjen. Fronten presser det hele bakover og sikrer festinga. - Ingen modifisering av den splitter nye kassa Men takk for alle innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå