Chris Wrynn Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 Jeg bor i ei blokkleilighet, 2 roms. Jeg har veldig enkle røykvarslere (brannalarm? vet ikke hva som er rett å bruke om det er noe forskjell). Når jeg lager mat er jeg alltid redd de skal gå av, og om det skjer er det slitsomt å ta frem krakk og klatre opp for å slå den av (hurra for å ha korte bein...). Jeg får også full panikk av høye lyder og blir disorientert. Det som er ideelt for meg, som vil hjelpe mot angsten min ifht til dette, er om jeg kunne hatt en fjernkontroll eller noe hvor jeg bare trykker en knapp for å få den til å slå seg av. Å ha en slik knapp tilstede når jeg lager mat ville hjulpet meg å fokusere på mat istedetfor å ha angst for at alarmen går av og jeg må klare å klatre opp til den å slå den av. Finnes det noe sånt? Noe å anbefale? Søkte "røykvarsler fjernkontroll" og det som kom opp var noe med en app som skulle si ifra om røykvarlseren går av, men tror ikke den har noe sånn knapp... Om dette ikke finnes tar jeg gjerne imot anbefalinger av alarmer som tåler litt før den går av (matlaging, litt damp fra badet etter dusj osv) og/eller ikke er den alarmen som har høyest dB. Som sagt takler jeg det dårlig, og har også en veldig liten leilighet og sover ikke tungt, så vil høre den selv om den ikke er så høy som en flyalarm... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 https://www.komplett.no/product/1122121/hjem-fritid/smarte-hjem/alarm-sikkerhet/roeykvarslerer/google-nest-protect-roeykvarsler#productinfo Sitat Den er også den første hjemmealarmen du kan slå av fra telefonen uten noe ekstra utstyr. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. oktober 2021 Del Skrevet 30. oktober 2021 Hvorfor går røykvarsleren av når den ikke skal det ? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. oktober 2021 Del Skrevet 30. oktober 2021 vidor skrev (4 timer siden): Hvorfor går røykvarsleren av når den ikke skal det ? Matos med dårlig vifte. Jeg har fjernet røykvarsleren på kjøkkenet. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. oktober 2021 Del Skrevet 30. oktober 2021 Ja, det er nok den beste løsningen. Det er som regel smart å ha sammenkoblede brannvarslere og sette minst en i et oppholdsrom der det er minst sannsynlig for matos-alarm (lengst mulig unna komfyr) og en i hovedsoverom. Når en brannsvarsler går av p.g.a reell brann så tar det ca 10 minutter før et hus er overtent, så derfor gjelder det å reagere raskt når det er faktisk brann. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. oktober 2021 Del Skrevet 30. oktober 2021 Har røykvarlser på stue og soverom. Har 3 brannslukkere. 1 pulver på soverommet, 1 pulver og 1 Co2 på stua. Har tilogmed brannslukker i bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå