Skreiagutt Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Bare tenkte litt på utviklingen idag, når foreldra mine var små så var det ordentlige gamledager liksom, ingen telefoner og internett og de satt i enga i gresset og lekte og sånt, og så kom fremtiden da hvor det ble mer eller mindre slutt på det, så de oppleve en overgang da og nå er det enda en til, fremtiden da med mer moderne teknologi og sånt, men hver gang det er en overgang så driter de bokstavelig talt nesten i de som må takle det, spiller ingen rolle liksom om man sliter og er ensom og sitter alene bare og sånt så lenge de får ha teknologien sin i fred, jeg opplevde selv aldri ordentlige gamlerdager noe som er veldig synd, men jeg slipper istedet å takle to overganger da sånn som eldre idag i forhold, jeg er ikke så mye imot endringer, men syns det er litt, vet ikke helt hva jeg skal si, de bare driter i at man sliter så lenge de får ha sitt i fred og så sier folk at man bare kan velge selv å være en del av teknologien og endringene selv, men de maser jo konstant om det overalt da, hadde en god venn over nettet som tok livet sitt også fordi han bare satt hjemme alene, greit nok så ble han litt isolert fordi de såkalte vennene sine begynte å skille han litt ut fordi han var født snillere, noe som gjorde han veldig trist, men jeg tror nok han også innså at det ikke var noe mer for han med tanke på endringene idag, syns dere det er litt urettferdig også at de bare gir blaffen i deg for å få det som de vil? Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 (endret) Skreiagutt skrev (1 time siden): Bare tenkte litt på utviklingen idag, når foreldra mine var små så var det ordentlige gamledager liksom, ingen telefoner og internett og de satt i enga i gresset og lekte og sånt [..] jeg opplevde selv aldri ordentlige gamlerdager noe som er veldig synd Du vet ikke hvor godt du har det. Gamle dager var verre. Skreiagutt skrev (1 time siden): [..] men hver gang det er en overgang så driter de bokstavelig talt nesten i de som må takle det, spiller ingen rolle liksom om man sliter og er ensom og sitter alene bare og sånt så lenge de får ha teknologien sin i fred [..] de bare driter i at man sliter så lenge de får ha sitt i fred og så sier folk at man bare kan velge selv å være en del av teknologien og endringene selv [..] hadde en god venn over nettet som tok livet sitt også fordi han bare satt hjemme alene [..] men jeg tror nok han også innså at det ikke var noe mer for han med tanke på endringene idag [..] Du, som alle andre, er selv ansvarlig for eget liv og egen lykke. Ingen andre (heller ikke dine foreldre - hvis jeg forstår deg riktig). Endret 29. oktober 2021 av nightowl Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 Skreiagutt skrev (1 time siden): Bare tenkte litt på utviklingen idag, når foreldra mine var små så var det ordentlige gamledager liksom, ingen telefoner og internett og de satt i enga i gresset og lekte og sånt, og så kom fremtiden da hvor det ble mer eller mindre slutt på det, så de oppleve en overgang da og nå er det enda en til, fremtiden da med mer moderne teknologi og sånt, men hver gang det er en overgang så driter de bokstavelig talt nesten i de som må takle det, spiller ingen rolle liksom om man sliter og er ensom og sitter alene bare og sånt så lenge de får ha teknologien sin i fred, jeg opplevde selv aldri ordentlige gamlerdager noe som er veldig synd, men jeg slipper istedet å takle to overganger da sånn som eldre idag i forhold, jeg er ikke så mye imot endringer, men syns det er litt, vet ikke helt hva jeg skal si, de bare driter i at man sliter så lenge de får ha sitt i fred og så sier folk at man bare kan velge selv å være en del av teknologien og endringene selv, men de maser jo konstant om det overalt da, hadde en god venn over nettet som tok livet sitt også fordi han bare satt hjemme alene, greit nok så ble han litt isolert fordi de såkalte vennene sine begynte å skille han litt ut fordi han var født snillere, noe som gjorde han veldig trist, men jeg tror nok han også innså at det ikke var noe mer for han med tanke på endringene idag, syns dere det er litt urettferdig også at de bare gir blaffen i deg for å få det som de vil? Trist å høre om vennen din. Det er ett faktum at det moderne samfunnet skaper utenforskap og uhelse for enkelte. Men en romantisering av hvordan det var i gamledager er nok ikke konstruktivt. Det er nok heller en avledning fra det som faktisk er vondt og vanskelig. Men da gjør man samtidig seg selv en bjørnetjeneste ved at man ikke får tatt tak i, og gjort noe med det som faktisk kan føre til en forbedring i eget liv. Du er som brukeren over her skriver selv ansvarlig for eget liv og lykke. Andre mennesker kan gi deg støtte og hjelp, men kan ikke bære ansvaret for deg. Små tiltak hjelper. Fokuser heller på hva du selv kan gjøre for å få ett bedre liv. Og aldri gi opp håpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå