Kruste Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Har Altibox fiberbredbånd med en Interno DG301 router, tenkte jeg skulle snekre opp en Asus RT 87 router og bruke denne som Wi-FI nettverk istedet. Logget meg på Altibox min side og fikk satt DG301 routeren i bridge og koplet sammen denne med Asusen. Problemet er at jeg ikke kommer meg på nett, ser at Asusen får IP og er på nett, men den får det ikke ut hvis dere skjønner. Får logget meg på Wi-FI gjennom Asusen men ikke noe nett. Har flere ting som er koplet på Asusen med kablet nett det får tildelt IP, men altså inget nett. Ser ut som om det er noe som "stenger" et sted. Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 DG301er overflødig da den ikke fungerer som en mediakonverter, ville ha fjernet den og koblet nettverkskabelen direkte i din nye asus router. 1 Lenke til kommentar
Kruste Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2021 Fikk beskjed at dette ikke er mulig, måtte bruke Interno routeren som "første ledd" Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Det er fiber? Det er ikke noen sfp port på den. Slik jeg ser det så fungerer den i ditt tilfelle med fiber kun som en ren router på lik linje med den nye asus routeren du har skaffet deg. Lenke til kommentar
Kruste Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2021 Ja det er fiberlinje det er snakk om. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 Mulig de krever den fordi den er en integrert del av det hele på en eller annen måte (nåværende eller fremtidige tjenester, support, funksjonalitet etc). Telenor f.eks ga meg et technicolor modem som mediekonverter og de sa jeg kunne fortsette å bruke trådløsrouteren jeg hadde eller bestille deres egen Zyxel Multimodem som de har egen sentralisert løsning for firmware på. Jeg ville bare byttet ut Interno-boksen med ASUS. Du får neppe slått inn døren din p.g.a det, og du kan alltids bytte tilbake ved problemer. Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 31. oktober 2021 Del Skrevet 31. oktober 2021 Mulig du må spoofe WAN MAC addressen til Inteno'en, men du trenger den strengt tatt ikke (så lenge det kun er snakk om Internett) da du uansett har mediaconverter/ONT som gjør lyssignalet fra fiberkabelen til et elektrisk signal.. Har du IPTV og trenger støtte for VLAN etc. så er det en annen sak.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå