...anonym Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 (endret) Hei! Eier Audi A8 D2 2.5tdi, og jeg byttet motor til en BAU. Etter dette byttet begynte bilen å oppføre seg merkelig. Sort røyk under akselerasjon og bikker jeg 70 kmt, så bare dør bilen helt, og jeg har ikke noe noe respons på speeden. Turtall kommer, men null drakraft i bilen. Er dette turboen som begynner å gi seg? Jeg kan kjøre bilen etter 70 kmt ved bruk av cruise controllen, og får bruke pedalen noen ganger etter bruk av cruisen, men pedalen kutter akkurat på samme vis når jeg når 100 kmt. Tar i mot alle tips Endret 28. oktober 2021 av ...anonym Lenke til kommentar
X10anT Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 Først og fremst må du få lest ut eventuelle feilkoder. Post dem her i tråden din. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 Har du skiftet motor til en annen en enn originalt? Da kan det fort bli kluss med sensorer og lignende om det ikke er til riktig motor. Lenke til kommentar
...anonym Skrevet 11. november 2021 Forfatter Del Skrevet 11. november 2021 X10anT skrev (På 1.11.2021 den 8.00): Først og fremst må du få lest ut eventuelle feilkoder. Post dem her i tråden din. Address 01: Engine Labels: 059-907-401-AKE.clb Part No: 4D0 907 401 K Component: 2.5l/4VTEDC G000AG D66 Coding: 00006 Shop #: WSC 09965 VCID: 285F92BCC82589C929-4B1C WAUZZZ4DZYN011583 AUZ7Z0X1307709 1 Fault Found: 00777 - Accelerator Position Sensor (G79) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.lbl Part No: 4D0 907 389 E Component: ABS/ESP allrad D26 Coding: 08357 Shop #: WSC 00780 VCID: 31697FD8FBFFC801FE-515E 1 Fault Found: 18264 - Throttle Potentiometer (G69) P1856 - 35-00 - Error Message from ECU Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 (endret) Ser ut som du har en gåen gasspedal, eller noe i forbindelse med den. Quote 00777 - Accelerator Position Sensor (G79) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Endret 11. november 2021 av sedsberg Lenke til kommentar
...anonym Skrevet 11. november 2021 Forfatter Del Skrevet 11. november 2021 Opelduude skrev (På 1.11.2021 den 16.13): Har du skiftet motor til en annen en enn originalt? Da kan det fort bli kluss med sensorer og lignende om det ikke er til riktig motor. Er ikke original, men så å si helt samme motor da denne BAU hat utbredt feilene AFB (original motorkode) hadde. Dieselpumpe og dyser har jeg beholdt fra original motoren, men alt annet var bare plug and play. Lenke til kommentar
...anonym Skrevet 11. november 2021 Forfatter Del Skrevet 11. november 2021 sedsberg skrev (9 minutter siden): Ser ut som du har en gåen gasspedal, eller noe i forbindelse med den. Ja, skulle jo trodd det, men har byttet denne 2 ganger… Fikk faktisk tips på en av jobben at tenningen er helt gal. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 Derfor jeg skrev "eller noe i forbindelse med denne". Kan også være kabel, kobling eller selve ECU-en. 1 Lenke til kommentar
...anonym Skrevet 11. november 2021 Forfatter Del Skrevet 11. november 2021 sedsberg skrev (4 minutter siden): Derfor jeg skrev "eller noe i forbindelse med denne". Kan også være kabel, kobling eller selve ECU-en. 😁👍🏽 får håpe det er det. Heldigvis kan sjefen på jobben hjelpe meg😊 Lenke til kommentar
X10anT Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 Jeg ville ikke vært veldig opptatt av denne feilkoden på gasspedalen i første omgang. Denne står som. "intermittent" og forsvinner trolig når den slettes. Jeg ville nok først lest av "live data" for å se hvordan pedalen oppfører seg når den betjenes. Du skal kunne lese av både spenning og prosent dersom. Du har tilgang til seriøst diagnoseutstyr. ...anonym skrev (33 minutter siden): 1 Fault Found: 00777 - Accelerator Position Sensor (G79) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Readiness: N/A -------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes 1 Fault Found: 18264 - Throttle Potentiometer (G69) P1856 - 35-00 - Error Message from ECU Den siste feilen derimot, som sier at sensor G69 kommer med dårlige data, denne ville jeg vært mer opptatt av. G69 er sensoren som forteller hvor mye gasspjeldet har åpnet seg. Den sitter på "forgasseren" og ikke på gasspedalen. Er det gasspedalen eller gasspjeldet du har byttet to ganger? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 (endret) 2 minutes ago, X10anT said: Jeg ville ikke vært veldig opptatt av denne feilkoden på gasspedalen i første omgang. Denne står som. "intermittent" og forsvinner trolig når den slettes. Jeg ville nok først lest av "live data" for å se hvordan pedalen oppfører seg når den betjenes. Du skal kunne lese av både spenning og prosent dersom. Du har tilgang til seriøst diagnoseutstyr. Den siste feilen derimot, som sier at sensor G69 kommer med dårlige data, denne ville jeg vært mer opptatt av. G69 er sensoren som forteller hvor mye gasspjeldet har åpnet seg. Den sitter på "forgasseren" og ikke på gasspedalen. Er det gasspedalen eller gasspjeldet du har byttet to ganger? Jeg tenkte at intermittent stemte med at han bare får problemer når han gir gass (høy fart) og siden det ikke er problemer når han bruker cruise control. Edit: Men det må selvsagt bekreftes. Noe mange verksteder ikke gjør i dag dessverre. Endret 11. november 2021 av sedsberg Lenke til kommentar
X10anT Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 @sedsberg Dette vil isåfall komme tydelig frem vad avlesning av "live data". Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 Ja, men det er ikke for gitt at verksteder gjør dette. Lenke til kommentar
X10anT Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 (endret) På den annen side så ligger G69 kun inne på ABS og ikke på ECU. Dette kan bety at feilen er slettet fra ECU, men ikke fra ABS. Det virker rett og slett litt suspekt at denne kun ligger inne i ABS. Da dette er en dieselbil ville jeg nok ikke satset alt for mye på av "tenningen er helt gal", men vet at justeringen av kamreimen kan være litt kilen på disse (eller blander jeg kanskje litt med 1.9 literen?). Dette kan også leses ut "live". Som sagt så er "live data" neste steg i min bok. Har du fremdeles den gamle pumpen og dysene liggende? Isåfall bør du kanskje vente litt med å kvitte deg med akkurat disse delene... Endret 11. november 2021 av X10anT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå