Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til bruktbil

Twig

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter ny bruktbil og jeg blir litt lost etter å se på finn etter hva jeg egentlig bør gå for og ikke av bilmodeller. Behovet mitt er egentlig ikke stort, jeg trenger en bil til å kunne kjøre med i ny og ne, lengre og kortere turer, og kommer nok sjeldent til å bruke den i pendlingssammenheng fordi dette blir for dyrt.

Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å bruke mer enn 15-20 000 men tenker at jeg kan bruke 30 000 om bilen kan være verdt det. Akkurat det samme hvilken bilmodell, hvor gammel, type hjuldrift osv. Eneste er at bilen må ha automat og ikke være av den aller minste typen. Jeg har noe erfaring med å skru så om det er en bilmodell det er billig og lett å skaffe deler til er det bare positivt. Hvilke bilmodeller ville dere anbefalt og ikke anbefalt? Og er det noen bilmodeller dere ville anbefalt eller ikke anbefalt om de har gått langt (200 000-300 000+ km)?

Takk takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hanhijnn skrev (11 minutter siden):

Hvor mye veier en fisk? VELDIG åpne spørsmål du stiller. 

Det er MYE enklere å gi gode svar, hvis du spør om konkrete biler eller biltyper.

Nå er det nettopp det som er relevant her. Jeg ønsker ikke et spesifikt bilmerke, jeg lurer på hva folk ville anbefalt av bil og IKKE anbefalt for 20-30 000 kr. Hvilke konkrete biler ville du ha anbefalt?

Lenke til kommentar
1 minute ago, Powertrainer said:

Vectra b, utgaven med den polske isuzu 1,7td motoren er uslitelig. Billige deler, endel småfeil men skjelden store feil på den bilmodellen.

Det er årevis mellom hver gang jeg ser Vectra B nå. Selv Vectra C begynner å bli sjelden. Rust, slitasje, verkstedpriser og strenge EU kontroller gjør sitt til å ta livet av biler.

For biler til småpenger som 20-30 tusen er har det ganske lite å si hvilket merke det er. Men jeg ville unngått VAG. Generelt er det noen ting du bør se etter. Japansk, bensin, manuell, ikke ungdomskjørt. Jeg ville sett på biler som Honda Civic og Toyota Corolla.

Lenke til kommentar
kremt skrev (17 minutter siden):

Det er årevis mellom hver gang jeg ser Vectra B nå. Selv Vectra C begynner å bli sjelden. Rust, slitasje, verkstedpriser og strenge EU kontroller gjør sitt til å ta livet av biler.

For biler til småpenger som 20-30 tusen er har det ganske lite å si hvilket merke det er. Men jeg ville unngått VAG. Generelt er det noen ting du bør se etter. Japansk, bensin, manuell, ikke ungdomskjørt. Jeg ville sett på biler som Honda Civic og Toyota Corolla.

Må være automat i mitt tilfelle. Har hørt at japanske biler er gode. Men vet du om noen japanske biler som kan være fallgruver?

Lenke til kommentar
Twig skrev (1 time siden):

Nå er det nettopp det som er relevant her. Jeg ønsker ikke et spesifikt bilmerke, jeg lurer på hva folk ville anbefalt av bil og IKKE anbefalt for 20-30 000 kr. Hvilke konkrete biler ville du ha anbefalt?

Noe japansk. De japanske bilene i den prisklassen er mer driftsikre enn europeiske biler. I en størrelse som du er komfortabel med. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...